kedelig husgavl
Fra : Sanne

Dato : 26-04-03 22:41

Hejsa!

Vi har en meget kedelig galv på en tilbygning til huset.
Den vender mod nord og derfor er der kun morgensol og lidt aftensol, er der
nogen der har en god ide til hvad man kunne plante op af sådanne en kedelig
hvid mur, så det kan blive en rar og hyggelig del af haven.

venlig hilsen
Susanne

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-04-03 08:10

"Sanne" <sanand@netguard.dk> skrev i en meddelelse

er der
> nogen der har en god ide til hvad man kunne plante op af sådanne en
kedelig
> hvid mur, så det kan blive en rar og hyggelig del af haven.

Klatrehortensia (som er min yndlingsplante til dette formål),
tobakspibeplante, klematis, vedbend - og rådhusvin, hvis I er indstillet på
at være flittige med saksen.

Nu ved jeg ikke, hvor meget plads der er - men hvis det kan lade sig gøre:
Taks (både høje og krybende), buksbom, kristtjørn, laurbærkirsebær, rød
snebær, krybende benved, mahonia, tuja, hjortetaktræ (rodskud), skimmia
(skal vist nok have noget lys, men gror fint ved min nordmur).

Småkravl i bunden: hosta, hasselurt, skovjordbær, vinterglans, bregner,
astilbe, pengebladet fredløs, gul lærkespore, violer, julerose, liljekonval
(giftig), akeleje, hjerteblomst, kærmindesøster, anemoner, blå anemone
blanda (kan godt lide uforstyrret jord), (dværg)påskeliljer, kæmpestenbræk.

Hilsen Inger