Kontakt og forældremyndighed
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 26-04-03 20:29

hej d.v.jura!

Lovgivning og Etik/normal opførsel.. det er en farlig coctail.. men
here it goes..:

en familie, med 1 barn, paret bliver skilt, konen er pisse sur, ja jeg
har nok parti med faderen (nej.. det er ik mig, er alt for ung og
uskyldig til det:) ), faderen har *ikke* samkvemsret med barnet mere
(13aar).
Nå.. tiden går, hun og datteren flyttede for lidt over et år siden..
så er tiden kommet til hun skal konfimeres, Kællingen (okay.. jeg har
faderens parti!) nægter totalt at lade os komme i kirken, eller i det
mindste sende et kort til en neutral adresse og de så får det derfra!
datteren (min Kusine faktisk) får jo på den måde det indtryk, stært
bakket op af moderen, af faderen og hans del af familien er ligeglad
med hende og har glemt hende. det syntes jeg godt nok er synd!!
Jeg kan godt se det fornuftige i at den ene af forældrene ikke pr lov
må få at vide hvor den anden part er eller på nogen måde have
kontankt, den lov er helt fin når vi snakke misbrug og vold mod
partneren eller børne, ingen tivl om det!
Men når kællingen bare er hysterisk over hun ikke har det som en
dronning og får sin vilje?? kan det virkelig være rigtigt.. jeg
mener.. vi snakker her om et barn der nu må vokse op uden sin far, og
enda i den tro han er ligeglad med hende, måske er jeg svag, men det
må sku give problemer på øverste etage, teenager tiden er jo i
forvejen ikke den nemmeste fase af livet!
bare et par tanker, vil meget gerne høre hvad i syntes. paragraffer er
entlig ligemeget, det vil kun gå udover barnet hvis man med lov
forsøger at gennemtvinge kontakt, eller hvad?

Mvh. jan Rasmussen, en Radiomekanikker der nogen gange er glad for han
ikke selv har stiftet familie...

Fra : Carsten Matzon

Dato : 26-04-03 21:44

> Lovgivning og Etik/normal opførsel.. det er en farlig coctail.. men
> here it goes..:

Efter at have læst dit indlæg må jeg sige jeg udemærket kan se historien fra
din/jeres vinkel.Men dig indlæg bærer præg af at være farvet og virker som
om du mere har behov for "at snakke ud" end at læse om jura.
Måske du istedet skulle bruge det udemærkede forum på foreningen far's forum
istedet da jeg tror du vil få mere ud af dit indlæg der...

http://www.foreningenfar.dk/

---

Carsten

Fra : Mongoose

Dato : 26-04-03 22:19

Hej

En konfirmation i kirken er en offentlig handling hvorfor moderen ikke på
nogen måde kan forhindre at faderen og dennes familie møder op i kirken - og
man kan jo blot sidde bagerst i kirken ;0)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-04-03 08:27

Hej.

Ja helt rigtigt, det er fuldt "lovligt" for os at møde op i kirken,
hvilket også var min plan. trikket er bare vi kun ved de bor et sted
på fyn.. det er en seriøs gang kirke-crawl.. har prøvet tage kontakt
til diverse aviser og præster, uden held.. nå men skidt..
konfirmationen finder sted om ca 30min. så det gik altså ikke..

Fra : Frederiksen

Dato : 27-04-03 14:24

> Ja helt rigtigt, det er fuldt "lovligt" for os at møde op i kirken,
> hvilket også var min plan. trikket er bare vi kun ved de bor et sted
> på fyn..'

Tja, faderen har vel datterens cprnr? Eller i hvert fald fødselsdato og
sidst kendte adresse. Det tager typisk 8 minutter og 52 kr at få oplyst
adressen på folkeregistret. Han kan bare henvende sig til sin egen kommune.

Mvh Maria

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-04-03 23:39

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message news:<3eabdac4$1$10395$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> adressen på folkeregistret. Han kan bare henvende sig til sin egen kommune.

Hmm? det var fandens.. kan man det?? der er ingen mærkelige regler for
letter sindsyge kvinder der kan få spærret mod det??
og ja... ved det godt.. har faderens parti, at de ikke kan få det til
at køre er en ting, men at det skal gå yderliger ud over barnet... for
pokker da.. 2003.. haliluja...

jan.

Fra : Frederiksen

Dato : 28-04-03 20:51

> Hmm? det var fandens.. kan man det?? der er ingen mærkelige regler for
> letter sindsyge kvinder der kan få spærret mod det??

Næ, ikke hvis han ikke er juridisk afskåret fra at se hende. Forslag: Lad
ham skrive sammen med datteren. Undgå alle diskussioner om hvordan mor er,
eller hvad hun gør/mener/tror, og hold så korrespondancen ved lige. Det er
guld værd for datteren. Evt hold et som poste restance, hvis moderen er helt
ude i hampen.

Mvh Maria

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-03 22:20

Frederiksen skrev:

>Næ, ikke hvis han ikke er juridisk afskåret fra at se hende. Forslag: Lad
>ham skrive sammen med datteren.

Eller forær hende en mobil og send sms'er. Jeg kender én hvor der
er problemer med en skilsmisse, og hun bruger sms når datteren er
hos faderen. Det går helt uden om ham.

--
Bertel