/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Vedr.: En ansat har ikke lavet sit arbejde~
Fra : Overby Christiansen


Dato : 26-04-03 17:43

Goddag..!

Jeg lavede for noget tid siden en annonce inde på ofir.dk/job om at jeg
søgte en web-designer da mit firma havde alt for travlt til at kunne nå det
hele.

På den ansøgning var der en ung gut fra Kolding der reageret på. han
fremsendte mig en skriftlig ansøgning som der stod i annoncen at han skulle
både med eksamens beviser og anbefalinger Jeg indkaldte ham så til en
samtale og stillede ham nogen spørgsmål som han svarede på og jeg fortalte
ham hvad arbejde
stod i og hvad han skulle kunne og det sagde han ikke var noget problem for
det havde han tidligere arbejdet med.

Efter ca. 8 dage kontaktede jeg ham pr. telefon og fortalte ham at han var
ansat fra og med Mandag d. 24 februar 2003 og at han skulle kigge forbi mit
kontor
hurtigst muligt for at få skrevet kontrakt og han kom ca 2 dage efter
samtalen og skrev under på kontakten.

Da han mødte mandag morgen fik han sin opgave udleveret og gik straks igang
med den ca. 2 dage efter var opgaven færdig og jeg kiggede den lynhurtig
igennem da han jo var ny på arbejdspladsen og det så meget pæn ud jeg sendte
den derefter videre til kunden som også betalte for hjemmesiden ved
modtagelsen men 14 dage efter fik jeg klager over at siden ikke virket jeg
sagde til min kunde at vi ville kigge på sagen og sende en ny til dem uden
omkostninger.

Jeg kontaktede ham der havde lavet dem og han kiggede siden igennem og fandt
fejlen og rettede fejlen og jeg kørte så ud til kunden med den så det gik
lidt hurtigere og for at beklage fejlen. men ca. 3 dage efter ringer de igen
og siger at der er fejl på og det ender så med at alla de hjemmesider ham
har lavet viser
sig at der er fejl på han får afhvide at det ikke er acceptabelt at der er
fejl på alle de sider han har lavet og at hvis han ikke laver siderne så de
virker bliver han
nød til at stoppe som web-designer i mit firma da jeg ikke kan acceptere at
kunderne ringer og brokker sig han lover mig at rette alle siderne så de
virker og kører ud til kunderne med dem.

Men det viser sig at han bare brænder de samme sider ned på en cd og kører
ud til kunderne med dem jeg fyrer ham med øjeblikkelig virkning for
misligholdelse af ansættelseskontrakten.

ca. en uge efter bliver jeg kontaktet af hans fagforening hvor jeg får af
hvide at jeg ikke kan fyre deres medlem på den måde og nu vil de have mig og
mit firma i retten.

Hvad gør jeg??


Med venlig hilsen & på forhånd tak for hjælpen


Robert Overby Christiansen




 
 
Jimmy (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 26-04-03 18:22


"Overby Christiansen" <r-overby@esenet.dk> wrote in message
news:3eaab72f$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Goddag..!
>
> Da han mødte mandag morgen fik han sin opgave udleveret og gik straks
igang
> med den ca. 2 dage efter var opgaven færdig

Det var meget hurtigt.
Der burde dine alarmklokker have ringet og spurgt, hvordan siden var testet
igennem


> og jeg kiggede den lynhurtig igennem

Der begik du den første fejl.
Det er din pligt at checke siden så meget igennem, som dine evner rækker
til.
Det er dig der sælger siden og derved står som garant overfor *din* kunde.



>da han jo var ny på arbejdspladsen og det så meget pæn ud jeg sendte
> den derefter videre til kunden som også betalte for hjemmesiden ved
> modtagelsen


Der ville det nok have været smart at fortælle kunden, at siden ikke var
blevet testet igennem, og at det var første udkast, samt at de meget gerne
måtte teste den og finde de fejl de nu kunne.


> men 14 dage efter fik jeg klager over at siden ikke virket jeg
> sagde til min kunde at vi ville kigge på sagen og sende en ny til dem uden
> omkostninger.

Fint.



> Jeg kontaktede ham der havde lavet dem og han kiggede siden igennem og
fandt
> fejlen og rettede fejlen og jeg kørte så ud til kunden med den så det gik
> lidt hurtigere og for at beklage fejlen. men ca. 3 dage efter ringer de
igen
> og siger at der er fejl på og det ender så med at alla de hjemmesider ham
> har lavet viser

Du kaster ansvaret fra dig, hvilket er en skidt ting at gøre som chef.
Programmøren har naturligvis en del af ansvaret, men der er ingen der
forhindrer dig i at finde fejl før de ryger ud til din kunde.


> sig at der er fejl på han får afhvide at det ikke er acceptabelt at der er
> fejl på alle de sider han har lavet og at hvis han ikke laver siderne så
de
> virker bliver han
> nød til at stoppe som web-designer i mit firma


Der er fejl i *alle* produkter.
Store som små.
Kun ved grundig testning kan man finde dem.



> Men det viser sig at han bare brænder de samme sider ned på en cd og kører
> ud til kunderne med dem

Det lyder skidt.
Dog er det *umuligt* at medtage ovenstående i en vurdering, da det er din
ensidige påstand der anføres.
Der er altid to sider af samme sag.


> jeg fyrer ham med øjeblikkelig virkning for
> misligholdelse af ansættelseskontrakten.

Hvis det er sandt, at han brænder de samme sider igen og forsøger at snyde
lyder det rimeligt.
Men man må forvente, at kunden har en liste over de fejl de har fundet og
tester med det samme når han kommer derud, hvorfor det ikke virker
sandsynligt, at han skulle gøre som du anfører.


> ca. en uge efter bliver jeg kontaktet af hans fagforening hvor jeg får af
> hvide at jeg ikke kan fyre deres medlem på den måde og nu vil de have mig
og
> mit firma i retten.

Naturligvis.
Der er regler for hvordan man gør ting, når man har med mennesker at gøre.

Din tolerancetærskel for fejl er for lav til at kunne anvendes fornuftigt i
praksis.

Du forventer 100% fejlfri sider, men tager ikke selv tiden til at se på
produktet, undrer dig ikke over det minimale tidsforbrug, kaster ansvaret
væk fra dig selv og over på din ansatte.

Kort sagt - de fejl dine kunder fandt kunne du selv have fundet før du
solgte dem et mangelfuldt produkt i dit navn.

Ønsker du fejlfri sider og minimalt tidsforbrug fra din side, skal du betale
en højere pris og ansatte en konsulent eller erfaren webdesigner.

Jeg har ikke skrevet det du gerne vil høre, nemlig at din ansatte var i ond
tro og at du handlede 100% som du skulle have gjort.
Derfor vil du nok ikke være så lydhør overfor mine argumenter, men nu har du
i hvert fald een side af sagen set med andre øjne.

Mvh
Jimmy



Peter G C (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 26-04-03 18:28

In news:3eaab72f$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Overby Christiansen <r-overby@esenet.dk> typed:

[klip]

> Hvad gør jeg??

Tager kontakt til din advokat.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



John (26-04-2003)
Kommentar
Fra : John


Dato : 26-04-03 20:45

"Overby Christiansen" <r-overby@esenet.dk> wrote in
news:3eaab72f$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Da han mødte mandag morgen fik han sin opgave udleveret og gik straks
> igang med den ca. 2 dage efter var opgaven færdig og jeg kiggede den
> lynhurtig igennem da han jo var ny på arbejdspladsen og det så meget
> pæn ud jeg sendte den derefter videre til kunden som også betalte for
> hjemmesiden

Hvormeget betalte du din ansatte ?
Hvormeget betalte kunden dig ?

Det er ret væsentligt.


> Jeg kontaktede ham der havde lavet dem og han kiggede siden igennem og
> fandt fejlen og rettede fejlen og jeg kørte så ud til kunden med den

Ret amatøragtigt. Et prof webbureau ville teste sitet på den webserver som
skal hoste det, og dermed publicere det selv. Det er helt almindeligt at
noget kører perfekt på et hotel og så ikke fungerer på et andet, ligesom
lokal test IKKE er nok, da serveropsætning og programmel er meget
forskelligt.
Alene det at du brænder en CD og ikke benytter nettet, vidner om at du er
en ældre herre der ikke forstår sig på IT. Ret mig hvis jeg tager fejl

> og kører ud til kunderne med dem.

Amatør


> Men det viser sig at han bare brænder de samme sider ned på en cd

JA for det virkede nok lokalt - og det er din fejl at du IKKE testede sitet
på serveren.


> fyrer ham med øjeblikkelig virkning
> for misligholdelse af ansættelseskontrakten.

Vrøvl. Står der i kontrakten noget om hvornår og med hvilke kriterier,
opgaven er fuldført ?


> ca. en uge efter bliver jeg kontaktet af hans fagforening hvor jeg får
> af hvide at jeg ikke kan fyre deres medlem på den måde og nu vil de
> have mig og mit firma i retten.

Det kan jeg godt forstå.
Nu har din fyrede medarbejder jo en CD med sitet lokalt. Hvis det nu viser
sig at det er serveren der forårsager fejlen og ikke det arbejde som din
ansatte har lavet - så taber du retssagen, for så er din fyring ikke
berettiget.


> Hvad gør jeg??

Sørger for at kunne bevise at din ansatte har begået fejlen og at han ikke
var dygtig nok til opgaven.

Kan vi der selv udvikler få lov til at se sitet - link ?
Og en forklaring på hvad der er gjort galt ?

Nu er det meget begrænset hvad man kan udvikle på 2 dage, hvis det skal
være andet end et visitkort i Fronpage. Hvis kunden kun har betalt kr.3.000
så kan man ikke forvente prof arbejde. Hvis kunden har betalt 40.000 så er
du en bandit og selv ude om det.

Mvh John

Jimmy (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 26-04-03 21:16


"John" <john.andersen@submailserver2.us> wrote in message
news:b8enjj$fpq$1@sunsite.dk...
> "Overby Christiansen" <r-overby@esenet.dk> wrote in
> news:3eaab72f$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
>
> > Jeg kontaktede ham der havde lavet dem og han kiggede siden igennem og
> > fandt fejlen og rettede fejlen og jeg kørte så ud til kunden med den
>
> Ret amatøragtigt. Et prof webbureau ville teste sitet på den webserver som
> skal hoste det, og dermed publicere det selv. Det er helt almindeligt at
> noget kører perfekt på et hotel og så ikke fungerer på et andet, ligesom
> lokal test IKKE er nok, da serveropsætning og programmel er meget
> forskelligt.

Ah ja - Helt enig!
Den havde jeg overset, da jeg som oftest udvikler på kundens webserver.


> > Men det viser sig at han bare brænder de samme sider ned på en cd
>
> JA for det virkede nok lokalt - og det er din fejl at du IKKE testede
sitet
> på serveren.

Præcis.
Selvfølgelig gør han da det. Det virker jo hos ham - hvad faen skulle han
ellers brænde ned?


> > Hvad gør jeg??
>
> Sørger for at kunne bevise at din ansatte har begået fejlen og at han ikke
> var dygtig nok til opgaven.

HEHE - den lyder ret usandsynlig.
Det er jo virksomheden der har solgt sitet - hvilke enkeltpersoner der har
lavet det er i denne henseende ligegyldigt.

At han ikke var dygtig nok er jo også noget pjat.
Det er ikke ulovligt ikke at leve op til Overbys og Overbys kundes
forventninger.

Der skal jo bedrageri og ond tro til før man har noget at gå efter.

Men som Peter siger - Kontakt en advokat.


> Kan vi der selv udvikler få lov til at se sitet - link ?
> Og en forklaring på hvad der er gjort galt ?

God ide.
Jeg tvivler nu på vi får det link, da han jo nok har fanget at han ikke får
det han ville have

Mvh
Jimmy



Peter G C (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 26-04-03 22:50

In news:nOBqa.111$iY4.52@news.get2net.dk,
Jimmy <nyhedsgruppe@get2net.dk> typed:

[klip]

> At han ikke var dygtig nok er jo også noget pjat.

Det giver i hvert fald ikke grundlag for bortvisning, men grundlag for en
rimelig opsigelse.

> Det er ikke ulovligt ikke at leve op til Overbys og Overbys kundes
> forventninger.

Det giver i hvert fald ikke grundlag for bortvisning, men grundlag for en
rimelig opsigelse.

> Der skal jo bedrageri og ond tro til før man har noget at gå efter.

I relation til hvad, dog?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jimmy (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 26-04-03 23:09


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
news:1aDqa.34250$y3.2655266@news010.worldonline.dk...
> In news:nOBqa.111$iY4.52@news.get2net.dk,
> Jimmy <nyhedsgruppe@get2net.dk> typed:
>
> [klip]
>
> > At han ikke var dygtig nok er jo også noget pjat.
>
> Det giver i hvert fald ikke grundlag for bortvisning, men grundlag for en
> rimelig opsigelse.

Enig.


> > Det er ikke ulovligt ikke at leve op til Overbys og Overbys kundes
> > forventninger.
>
> Det giver i hvert fald ikke grundlag for bortvisning, men grundlag for en
> rimelig opsigelse.


Enig.


> > Der skal jo bedrageri og ond tro til før man har noget at gå efter.
>
> I relation til hvad, dog?


Hvis ovenstående er til stede er der grundlag for bortvisning.
Er det ikke lyder det i mine ører som en uberretiget fyring.

Mvh
Jimmy



Peter G C (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 26-04-03 22:49

In news:b8enjj$fpq$1@sunsite.dk,
John <john.andersen@submailserver2.us> typed:

[klip]

> Det er ret væsentligt.

Den er ny. Hvorfor er det væsentligt?

[klip]

> Amatør

Hvem?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



René Løwenneck (27-04-2003)
Kommentar
Fra : René Løwenneck


Dato : 27-04-03 10:40


"Overby Christiansen" <r-overby@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eaab72f$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Da han mødte mandag morgen fik han sin opgave udleveret og gik straks
igang
> med den ca. 2 dage efter var opgaven færdig og jeg kiggede den lynhurtig
> igennem....

Da det jo er dit firma, er en hurtig gennengang ikke nok. Produktet, i dette
tilfælde et website, skal testes igennem i dets endelige miljø, før det
overdrages til kunden. Husk, det er dit firmas gode navn og rygte der er på
spil, ikke dine medarbejderes.



--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk
LøweSite CMS er specialdesignet til små og mellemstore danske virksomheder.




Lars Funck (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Funck


Dato : 27-04-03 14:26

"Overby Christiansen" <r-overby@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3eaab72f$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Da han mødte mandag morgen fik han sin opgave udleveret og gik straks
igang
> med den ca. 2 dage efter var opgaven færdig

Uden at være den store ekspert indenfor projektkoordinering, så virker det
uforståeligt for mig, at en ny medarbejder kan møde på arbejde og straks
give sig i kast med en opgave, endda en opgave til en kunde. Når vi har
ansat folk, så går der indtil flere dage med introduktion, blandt andet
introduktion i, hvordan vi som virksomhed griber forskellige opgaver og
problemer an.


> og jeg kiggede den lynhurtig
> igennem da han jo var ny på arbejdspladsen og det så meget pæn ud jeg
sendte
> den derefter videre til kunden.

Jeg er lamslået! Den medarbejder du har ansat har lige lavet en opgave til
en kunde, og du kigger den kun kort igennem? Kan det overraske at en
programmeringsopgave virker i det miljø den er lavet i?


> det ender så med at alla de hjemmesider ham
> har lavet viser
> sig at der er fejl på han får afhvide at det ikke er acceptabelt at der er
> fejl på alle de sider han har lavet og at hvis han ikke laver siderne så
de
> virker bliver han
> nød til at stoppe som web-designer i mit firma

Det er måske en kynisk holdning fra min side, men der er altid fejl i
sådanne ting. Der vil også altid dukke problemer op når man som i den
beskrevne situation laver et stykke programmel lokalt, brænder det på en cd
og regner med at det kører på den server kunden nu engang har. Jeg ser det
store problem her som værende firmapolitik, og ikke programmørens arbejde
(det kan selvfølgelig godt ske at hans arbejde er for ringe, men jeg kan
ikke læse dette ud fra det skrevne). Det lyder på mig ikke som om I har
nogen fast struktur for, hvordan opgaver håndteres. Koblet med, at I
tilsyneladende heller ikke har en politik for, hvad der skal ske når en fejl
opdages, så kan det ikke undre at I står med de problemer I gør.


> Men det viser sig at han bare brænder de samme sider ned på en cd og kører
> ud til kunderne med dem jeg fyrer ham med øjeblikkelig virkning for
> misligholdelse af ansættelseskontrakten.

Uden at jeg kan læse præcist hvad der er sket, så virker det altså som om
din programmør har gjort præcist hvad jeg mener der burde være gjort. Han
har taget den eksisterende kode og kørt ud til kunden for at se, om han
kunne løse problemet der. Det vil under alle omstændigheder være på kundens
server problemet skal løses. At man så rent fysisk bliver nødt til at brænde
en cd og køre ud til kunden må jeg stille mig uforstående overfor.

> ca. en uge efter bliver jeg kontaktet af hans fagforening hvor jeg får af
> hvide at jeg ikke kan fyre deres medlem på den måde og nu vil de have mig
og
> mit firma i retten.

At en medarbejder har lavet en fejl er næppe en saglig begrundelse for en
øjeblikkelig fyring. Har medarbejderen gjort noget der ville berettige en
bortvisning, så er det en anden snak. Men det kan jeg slet ikke se er
tilfældet. Meget af denne sag kan forklares med manglende firmapolitikker,
manglende oplæring, manglende struktur og en mildest talt lemfældig omgang
med en opgave til en kunde. Ingen af disse mangler er som jeg ser det
medarbejderens ansvar, men dit som arbejdsgiver.

Har der ved ansættelsen været aftalt en prøveperiode vil det typisk ikke
være et problem at afbryde ansættelsen fra dag til dag, men det afhænger af
de kontraktmæssige forhold. Man har jo netop en prøveperiode for at kunne
opdage om den pågældende person kan levere det der forventes.

> Hvad gør jeg??

Kontakt din advokat og din brancheforening hvis du er medlem af en sådan.

Jeg er dog ikke særlig optimistisk på dine vegne.

Hvis du har styr på dine kontrakter og formulering af opsigelse OG der i
kontrakten har været stipuleret en prøveperiode med mulig dag til dag
opsigelse, så vil jeg tro du har handlet indenfor lovens rammer. Men som du
har forelagt sagen for os, så ser det ud som om du står svagt.

MVH

Lars




sm telekommunikation (27-04-2003)
Kommentar
Fra : sm telekommunikation


Dato : 27-04-03 16:15

Jeg har læst dit indlæg og reaktionerne.

Min konklusion er, at du kun har ét at gøre: søge advokatbistand.!

Det her kan du ikke tackle solo - heller ikke med nok så mange velmente råd
fra gruppen. Der er gået jura i problemet.

Jeg fornemmer på din formulering, at det måske ikke er din allerstærkeste
side -og at der måske på den konto er gået noget information tabt mellem dig
og din ansatte, og at der evt.var lidt at hente hjem ved en revurdering jer
imellem? Det er jo noget (bandeord), hvis væsentlige ting ryger på gulvet
pga. kommafejl.

Good luck
Mogens
Rådg.ing (det her er gratis)

-------------------------------------

Overby Christiansen <r-overby@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eaab72f$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Goddag..!
>
> Jeg lavede for noget tid siden en annonce inde på ofir.dk/job om at jeg
> søgte en web-designer da mit firma havde alt for travlt til at kunne nå
det
> hele.
>
> På den ansøgning var der en ung gut fra Kolding der reageret på. han
> fremsendte mig en skriftlig ansøgning som der stod i annoncen at han
skulle
> både med eksamens beviser og anbefalinger Jeg indkaldte ham så til en
> samtale og stillede ham nogen spørgsmål som han svarede på og jeg fortalte
> ham hvad arbejde
> stod i og hvad han skulle kunne og det sagde han ikke var noget problem
for
> det havde han tidligere arbejdet med.
>
> Efter ca. 8 dage kontaktede jeg ham pr. telefon og fortalte ham at han var
> ansat fra og med Mandag d. 24 februar 2003 og at han skulle kigge forbi
mit
> kontor
> hurtigst muligt for at få skrevet kontrakt og han kom ca 2 dage efter
> samtalen og skrev under på kontakten.
>
> Da han mødte mandag morgen fik han sin opgave udleveret og gik straks
igang
> med den ca. 2 dage efter var opgaven færdig og jeg kiggede den lynhurtig
> igennem da han jo var ny på arbejdspladsen og det så meget pæn ud jeg
sendte
> den derefter videre til kunden som også betalte for hjemmesiden ved
> modtagelsen men 14 dage efter fik jeg klager over at siden ikke virket jeg
> sagde til min kunde at vi ville kigge på sagen og sende en ny til dem uden
> omkostninger.
>
> Jeg kontaktede ham der havde lavet dem og han kiggede siden igennem og
fandt
> fejlen og rettede fejlen og jeg kørte så ud til kunden med den så det gik
> lidt hurtigere og for at beklage fejlen. men ca. 3 dage efter ringer de
igen
> og siger at der er fejl på og det ender så med at alla de hjemmesider ham
> har lavet viser
> sig at der er fejl på han får afhvide at det ikke er acceptabelt at der er
> fejl på alle de sider han har lavet og at hvis han ikke laver siderne så
de
> virker bliver han
> nød til at stoppe som web-designer i mit firma da jeg ikke kan acceptere
at
> kunderne ringer og brokker sig han lover mig at rette alle siderne så de
> virker og kører ud til kunderne med dem.
>
> Men det viser sig at han bare brænder de samme sider ned på en cd og kører
> ud til kunderne med dem jeg fyrer ham med øjeblikkelig virkning for
> misligholdelse af ansættelseskontrakten.
>
> ca. en uge efter bliver jeg kontaktet af hans fagforening hvor jeg får af
> hvide at jeg ikke kan fyre deres medlem på den måde og nu vil de have mig
og
> mit firma i retten.
>
> Hvad gør jeg??
>
>
> Med venlig hilsen & på forhånd tak for hjælpen
>
>
> Robert Overby Christiansen
>
>
>



Herlev-IT (23-05-2003)
Kommentar
Fra : Herlev-IT


Dato : 23-05-03 12:53

Hvad siger ansættelseskontrakten ??
-hvad har den ansatte af opsigelsesvarsel etc.
-og overholder du kontrakten ?
<snip>
> Men det viser sig at han bare brænder de samme sider ned på en cd og kører
> ud til kunderne med dem jeg fyrer ham med øjeblikkelig virkning for
> misligholdelse af ansættelseskontrakten.
>
> ca. en uge efter bliver jeg kontaktet af hans fagforening hvor jeg får af
> hvide at jeg ikke kan fyre deres medlem på den måde og nu vil de have mig
og
> mit firma i retten.
>
> Hvad gør jeg??

For spørgsmålet er vel ikke om du KAN fyre ham, men om måden du gør det på
er korrekt i forhold til den ansættelses-kontrakt du selv har skrevet under
på.
Man kan vel altid "slippe af " med en medarbejder ...det er bare et
spørgsmål om hvad man kommer til at betale for det .. ;) 3 mndrs løn eller
....

Søren Mark,
Herlev-IT
www.herlev-it.dk




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Danish reseller : www.herlev-it.dk
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.483 / Virus Database: 279 - Release Date: 20-05-2003



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste