E-Mail
webnoob 5265
Mailserver der kan håndtere pop3
Fra : HappyHenrik

Dato : 26-04-03 16:46

Hvis dette er OT i dette forum, så henvis mig venligst til rette gruppe...
:0)

Jeg søger et program jeg kan installere på min w2k server. Det skal kunne
håndtere pop3, dvs at folk skal kunne hente mail hos mig.

Det må gerne være nemt at sætte op :0) dvs. IKKE exchange...

Og gerne freeware !

Nogen der kan hjælpe ?

Fra : H3nrik V!

Dato : 26-04-03 23:14

"HappyHenrik" <ask@me.com> wrote in message

> Jeg søger et program jeg kan installere på min w2k server. Det skal
> kunne håndtere pop3, dvs at folk skal kunne hente mail hos mig.

Jeg er engang blevet anbefalet 602 lansuite fra
http://www.software602.com/download/

> Det må gerne være nemt at sætte op :0) dvs. IKKE exchange...

Hmmm... Jow, det _er_ til at have med at gøre - har dog ikke været hele
møllen igennem, da mit behov forsvandt. Den kan i øvrigt køre som en
service - lækkert.

> Og gerne freeware !

- op til 5 accounts er gratis. Så kan det da prøves. Jeg gætter på du skal
ha' lidt flere klienter på, når det er W2K server?

> Nogen der kan hjælpe ?

Håber det kunne bruges!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Anders Lund

Dato : 27-04-03 09:12

"HappyHenrik" <ask@me.com> wrote in

> Jeg søger et program jeg kan installere på min w2k server. Det skal
> kunne håndtere pop3, dvs at folk skal kunne hente mail hos mig.

Altså, du vil have en mail server? Så skal den vel også kunne håndtere
SMTP?

> Det må gerne være nemt at sætte op :0) dvs. IKKE exchange...
>
> Og gerne freeware !

Her er en god og gratis server. Den koster først penge hvis du vil have en
"større" version - men den gratis version understøtter uendelig antal
domæner og brugere. Jeg bruger den selv.

http://www.mailenable.com/

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Henrik Daae

Dato : 27-04-03 11:25

"HappyHenrik" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> håndtere pop3, dvs at folk skal kunne hente mail hos mig.
>
> Det må gerne være nemt at sætte op :0) dvs. IKKE exchange...

Hejsa,

Jeg vil anbefale dig Mercury Mail server - det er freeware med ubegrænset
antal brugere samt domæner og er meget nemt at sætte op. Desuden er der
muligheder for mailinglister mm.

Det kan hentes her:

http://www.pmail.com/

Jeg kører selv et maildomæne til vores Tac Ops-klan med Win2K, Mercury mail
og GratisDNS.dk - det har nu kørt i over et år uden problemer.

Med venlig hilsen
Henrik