Problemer med Denver DDP-400 trådløs telef~
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 26-04-03 15:56

Jeg har købt to af dem.

De er indstalleret på den samme telefonindgang på hvert sit stik og på hver sin base.

Det har gået godt i et stykke tid. Problemerne startede med, at opringningslyden ind imellem blev svagere - samtidig blev lyden
"klippet over" flere gange efter hinanden, men begge telefoner virkede.

Nu er det så slemt, at hvis de er tilsluttet begge, kan ingen af dem bruges, fordi samtalen ødelægges.

Jeg håber i kan hjælpe mig ud af dette problem.

--
Mvh. Ove Lauridsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-04-03 22:49

Hej

"Ove Lauridsen" <ove.lauridsen@mail.dk> wrote:

>Jeg har købt to af dem.

Det var nok ikke nødvendigt.

> [...]

>Nu er det så slemt, at hvis de er tilsluttet begge, kan ingen af dem bruges, fordi samtalen ødelægges.

Hvad sker der hvis du piller den ene fra ?, virker den anden så godt nok
? - Så vidt jeg husker så kan der tilmeldes flere håndsæt på samme
base, prøv det, og se om det så fungerer, det ville iøvrigt være den
normale løsning når det kører på samme nummer/ledning. - Systemet er
vist også GAP kompatiblet, så har du mulighed for det, så prøv at
tilmelde et håndsæt til en anden base, og se hvad der så sker.... Kort
og godt, prøv dig frem.

Og, ikke for at gøre dig ked af det, men nævnte telefon har ikke noget
særligt godt ry, specielt omkring lyden

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 27-04-03 09:54

Hej - tak for dit svar.

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse news:a9vlav4p25mo8kp11bia6gpeh10eltqthq@130.133.1.4...

> [...]

Med to almindelige telefoner er der ingen problemer - jeg har også fået tjekket mit net af TDC, det er ok - ydermere har jeg prøvet
at frakoble alt pånær et stik - intet hjælper.

> Hvad sker der hvis du piller den ene fra ?, virker den anden så godt nok

Ja og nej - engang imellem virker de som de skal - men de fleste gange ikke. Jeg har nu indtryk af, at den ene er dårligere end den
anden.

> ? - Så vidt jeg husker så kan der tilmeldes flere håndsæt på samme
> base, prøv det, og se om det så fungerer, det ville iøvrigt være den
> normale løsning når det kører på samme nummer/ledning.

Fra begyndelsen var min tanke, at gøre det på denne måde - når jeg ikke gjorde det alligevel, var det fordi jeg opdagede, at de
kunne køre hver for sig, som jeg installerede dem.
Det er fint med alle de muligheder der er for sammenkobling af baser og håndsæt, men jeg syntes at det er sort snak, manualen er
ikke udførlig nok - ihvertfald for mig.

Jeg er nok blevet en lille smule klogere.

Jeg mener, at jeg er nødt til at have to baser - den ene til nettet og den anden som strømforsyning.
Jeg har tænkt på, at al registrering i strømforsyningen skal slettes, så telefonerne kan finde ud af hvor de hører til - men hvad så
med forbindelsen fra den "løse" telefon, sker den alligevel, selvom der står en anden på basen?

- Systemet er
> vist også GAP kompatiblet, så har du mulighed for det, så prøv at
> tilmelde et håndsæt til en anden base, og se hvad der så sker.... Kort
> og godt, prøv dig frem.

Det er de, men jeg ved ikke hvad det går ud på.

> Og, ikke for at gøre dig ked af det, men nævnte telefon har ikke noget
> særligt godt ry, specielt omkring lyden

Det har jeg fundet ud af: købt i Føtex i god tro - det var ikke den billigste, så derfor regnede jeg med, at de var ok, men nu står
jeg med skægget i postkassen, jeg får formodentlig ikke noget ud af at sende dem til repr.

--
Mvh. Ove Lauridsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-04-03 22:40

> [...]

>Det er fint med alle de muligheder der er for sammenkobling af baser og håndsæt, men jeg syntes at det er sort snak, manualen er

Ok, ja hvis den er mangelfuld kan det godt være lidt svært, det kræver
jo information om hvordan det enkelte håndsæt tilkobles basen, det
normale er at der kan tilkobles en 4 - 6 hådsæt til hver base.

>Jeg mener, at jeg er nødt til at have to baser - den ene til nettet og den anden som strømforsyning.

Du kan sagtens lade begge telefoner i samme base (selvfølgelig ikke
samtidigt)

>men hvad så med forbindelsen fra den "løse" telefon, sker den alligevel, selvom der står en anden på basen?

Ja, hvis den er 'tilmeldt' basen så finder systemet selv ud af det.

(GAP kompatibel)
>Det er de, men jeg ved ikke hvad det går ud på.

Det betyder at håndsættene kan tilmeldes (bruges) på baser at andre
fabrikater, såfremt de 'fremmede' baser også er GAP komp.

> [...]
>jeg med skægget i postkassen, jeg får formodentlig ikke noget ud af at sende dem til repr.

Nja, det kommer vel lidt an på hvorlænge siden det er du har købt dem !,
ofte kan man jo netop i disse varehuse kommer med varen og få sine
skillinger igen i op til en måned efter købet.

Men, inden du kommer så langt, så prøv at ta' kontakt til den Danske
distributør af Denver, relevante data herunder, det kan være de kan
hjælpe dig, og prøv at kigge på deres hjemmeside, de er en del info til
download/opdatering, og en FAQ, samt andet relevant info, hvis ikke det
rækker, så ring til dem, på en af de dårlige telefoner, så kande selv
høre hvordan det lyder, hvis fejlen da eller også forekommer "den anden
vej". - Held og lykke med projectet !

INTER SALES A/S
Stavneagervej 22
8250 Egaa
Denmark

Phone no. : +45 86 22 61 00
Fax no. : +45 86 22 81 00

E-mail:
intersales@intersales.dk

www.intersales.dk
www.denver.dk
www.denver-electronics.com

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 28-04-03 13:07

Hej

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse news:7kioavs4tdnh0t1o3lg0elj2e9opkqt1mn@130.133.1.4...

Tak for hjælpen - telefonerne er efter aftale sendt til Egaa.

--
Mvh. Ove Lauridsen