ang vægttab
Fra : Claus Jensen

Dato : 24-03-01 11:07

hurra
jeg er bare så glad i dag. jeg startede den 1 januar i et motions center på
et slankehold, og her til morgen da vi blev vejet havde jeg tabt 12,1 kg.
dette er sket ved at træne step 4 gange om ugen og en total omlægning af
kosten. så alle jer der ude der kæmper lige som mig BARE BLIV VED.

MVH CLAUS

ps mangler ca 10 kg endnu

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 25-03-01 11:05

Tillykke med det flotte ressultat!!!!!!!!!!!
De sidste 10 kg er jo væk inden badesæsonen. Held og lykke.
Mvh. Margit

Claus Jensen <gentle_eyes@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99hrbe$a9u$1@news.cybercity.dk...

Fra : Birdy

Dato : 26-03-01 06:40

Hvad gør man i den motionsform, altså STEP ?
Birdy

Fra : Claus Jensen

Dato : 26-03-01 20:46

step er kort fortalt du træder op på en aflang ikke særlig høj kasse i
forskellige tempi og trin

Fra : Pernille Sylvest /MH

Dato : 27-03-01 10:34

gentle_eyes@vip.cybercity.dk,Ny-Internet writes:
>step er kort fortalt du træder op på en aflang ikke særlig høj kasse i
>forskellige tempi og trin

Hvad er en god blanding musik til at følge STEP med?

Er der iøvrigt nogen, der har set søndagsudsendelserne "Appetit på livet",
der handler om forskning i årsager og løsning til overvægt?

Søndag d. 1. april
13:00 Appetit på livet (DR 1 - genudsendelse fra sidste søndag)
22:20 Appetit på livet (DR 1)

Pernille Sylvest - soapbox : www.net.dialog.dk/~keeper

"On line dannelse (netikette) er et tegn på kommunikationsbegavelse, idet
mennesket også herigennem viser dets aktive interesse i at ville forstå
sine medmennesker"

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 27-03-01 11:56

"Pernille Sylvest /MH" <pernille.sylvest@net-medier.dk> skrev i en
meddelelse > Er der iøvrigt nogen, der har set søndagsudsendelserne "Appetit
> [...]
>
> Søndag d. 1. april
> 13:00 Appetit på livet (DR 1 - genudsendelse fra sidste søndag)

Jep, meget interessant isæt dette med at langt de fleste overvægtige har et
meget højt stofskifte. Så vi slipper nok ikke udenom at vi bare spiser for
meget og forkert og bevæger os for lidt.

Henrik

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 27-03-01 00:22

> Jep, meget interessant isæt dette med at langt de fleste overvægtige har
et
> meget højt stofskifte. Så vi slipper nok ikke udenom at vi bare spiser for
<snip>

....du mener vel lavt stofskifte, hehe

Casper Lyngsø
stud. polyt, aau

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 27-03-01 15:52

"Casper Lyngsø" <lyngsoe@abk.auc.dk> skrev i en meddelelse
> ...du mener vel lavt stofskifte, hehe

Lavt stofskifte = lav forbrænding og Højt stofskifte = høj forbrænding
husker jeg rigtigt eller har jeg slået hjernen fra ?

Henrik

Fra : Kata

Dato : 27-03-01 18:59

Henrik Bruun-Petersen <news@nytliv.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99q9ek$2ppj$1@tnews.inet.tele.dk...
> Lavt stofskifte = lav forbrænding og Højt stofskifte = høj forbrænding
> husker jeg rigtigt eller har jeg slået hjernen fra ?

Næh, din hjerne har skam været koblet til
Generelt har overvægtige et højere stofskifte end normalvægtige.
Det er meget logisk, fordi stofskiftet er afhængigt af vægten (stiger
med stigende vægt).

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 27-03-01 08:51

> Næh, din hjerne har skam været koblet til
> Generelt har overvægtige et højere stofskifte end normalvægtige.
> Det er meget logisk, fordi stofskiftet er afhængigt af vægten (stiger
> med stigende vægt).

øeh, logisk? Det er da ret ulogisk. Uden at være ret vidende på dette
område, har de fleste overvægtige problemmer med vægten pga. bl.a. dårlige
spisevaner. Jo mere man spiser (små måltider flere gange om dagen), jo
større bliver stofskiftet => større forbrænding. Endvidre kan man sige at jo
flere muskler, jo større stofskifte. Man kan da ikke sige at fordi man er
overvægtig, har man et større stofskifte...

--
Casper Lyngsø /// caz.newbrain.dk
stud. polyt

Fra : Kata

Dato : 27-03-01 22:54

Casper Lyngsø <lyngsoe@abk.auc.dk> skrev i:
>har de fleste overvægtige problemmer med vægten pga. bl.a. dårlige
> spisevaner.

Jep, deres overvægt skyldes at de spiser simpelthen for meget, og ikke
at der er noget galt med deres stofskifte (thyroid-hormonerne og andet
"godt" som bestemmer stofskiftet).

>Jo mere man spiser (små måltider flere gange om dagen), jo
> større bliver stofskiftet => større forbrænding.

Selv om man spiser ofte, betyder det ikke, at man er slank. Den stigning
i forbrændingen, der er i forbindelse med måltidet, forbrænder ikke alt
væk (noget lagres jo også)

>Endvidre kan man sige at jo
> flere muskler, jo større stofskifte. Man kan da ikke sige at fordi man
er
> overvægtig, har man et større stofskifte...

Stofskiftet er bl.a. afhængigt af vægten - både total vægten og
muskelmassen (lean body mass), proportionalitetsfaktorerne er
forskellige.

--
Kata
http://hjem.get2net.dk/kata

Fra : Casper Lyngsø

Dato : 27-03-01 11:28

> er
>
> Stofskiftet er bl.a. afhængigt af vægten - både total vægten og
> muskelmassen (lean body mass), proportionalitetsfaktorerne er
> forskellige.

...og et gæt fra min side: muskelfibres proportionalitetsfaktor må være mere
en dobbelt så stor end fedtcellers...

Fra : Betina Pedersen

Dato : 24-04-01 11:15

HaaiZ.... Den forstår jeg ikke - har overvægtige et højere stofskifte end
normalvægtige? Jamen, hvis et højt stofskifte er lig høj forbrænding,
hvorfor taber man sig så ikke hamrende nemt?...

B...

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 24-04-01 13:25

"Betina Pedersen" <moonlight@secret.dk> skrev i en meddelelse
> HaaiZ.... Den forstår jeg ikke - har overvægtige et højere stofskifte end
> normalvægtige? Jamen, hvis et højt stofskifte er lig høj forbrænding,
> hvorfor taber man sig så ikke hamrende nemt?...

Fordi der spises mere og mere i takt med at stofskiftet stiger og så er man
jo lige vidt.

Henrik

Fra : Betina Pedersen

Dato : 21-05-01 23:34

Så, gælder det da bare om at spise mindrer ....