Kæde rensning ?
Fra : Pede Larsen

Dato : 26-04-03 10:27

Jeg mener at jeg har læst at det ikke er så godt at rense en O-rings kæde i
petrolium ? er det nu også rigtigt ?(noget med at gummiet mellen ledene gik
i opløsning)
Nu skal min O-rings kæde nemlig have en tur, hvad er så den bedste måde at
rense den på ?
PS: den er godt snavset efter mange km. i sne og slud :(

MVH..........
Pede larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt.
www.pedelarsen.dk en side om MC.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=219

Fra : Pwh

Dato : 26-04-03 10:46

Pede Larsen wrote:

> En 2 takter har 2 takter for lidt.

Det kan du da ikke mene . Der er ikke noget som vrælet fra en pumpet 2-takter,
og lugten fra en god 2-takstolie får da en til at drømme om race.
Nej forestil dig en 1000ccm 2-takter med moderne ventilstyring og indsprøjtning,
der tror jeg let vi snakkede om 300hk til en vægt på 130-140kg.

Mvh Jens

Fra : Pede Larsen

Dato : 26-04-03 11:01

--

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
indsprøjtning,
> der tror jeg let vi snakkede om 300hk til en vægt på 130-140kg.

Alt er vel relativt, jeg mener bare små 125ccm (eller der omkring) MCer lol
Jeg kan bedre lide lyden af en 4 takter :)
Jeg ved godt man kan hive flere HP ud af en 2 takter..........
Men jeg er til bundtræk og ikke HP hehe eh

Hygge der ude :)

Fra : Pwh

Dato : 26-04-03 11:29

Pede Larsen wrote:

> [...]
> Jeg ved godt man kan hive flere HP ud af en 2 takter..........
> Men jeg er til bundtræk og ikke HP hehe eh

Jaja smag og behag er jo så forskelligt
Jeg vil da gerne indrømme at jeg savner lidt bundtræk i min KR-1 (250ccm/60hk 2-takt).
Man kan vel sige at bundtrækket kommer ved 8000rpm hvor ventilerne åbner,
men det er også det der er charmen ved den slags maskiner.
Jeg synes at meget moment ved lave rpm kan blive lidt kedeligt i længden,
man arbejder ikke med motoren på samme måde da det ikke er nødvendigt at
skifte gear for at accelererer. Det kan værer behagligt, men i mine øjne lidt kedeligt.
Nej, en motorkarakteristik hvor trækket kommer i ryk er klart det sjoveste.

Mvh Jens

Fra : Denise

Dato : 26-04-03 11:59

"Pede Larsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at jeg har læst at det ikke er så godt at rense en O-rings kæde
> petrolium ? er det nu også rigtigt ?(noget med at gummiet mellen ledene
gik
> i opløsning)

Hej
Det vil jeg sandelig ikke håbe der sker noget ved, jeg rensede min for ca. 3
uger siden med en tandbørste og petroleum. Kan ikke huske hvem der
forklarede mig det

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-04-03 12:27

> [...]
> rense den på ?
> PS: den er godt snavset efter mange km. i sne og slud :(

Petroleum er helt fint, det har jeg set anbefalet mange steder og selv brugt
flere gange på min O-rings kæde.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-04-03 12:29

> [...]
kæde i
> petrolium ? er det nu også rigtigt ?(noget med at gummiet mellen

Det er fint nok med petroleum eller lampeolie + en gammel tandbørste,
eller den du bruger selv, det må du sq selv om

Det er Diesel, der absolut ikke må bruges !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Pede Larsen

Dato : 26-04-03 12:44

Jammen takker for svarene :)
Så kan jeg godt gå igane men at rense den :)
Kør pænt derude :)

Fra : Pwh

Dato : 26-04-03 14:15

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Det er Diesel, der absolut ikke må bruges !

Er du sikker på det. Jeg har lige slået efter i min originale Kawasaki rep. bog,
og de skriver at man gerne må bruge dieselolie til at rense o-ringskæder.

Mvh Jens

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 26-04-03 14:21

> Er du sikker på det. Jeg har lige slået efter i min originale Kawasaki
rep. bog,
> og de skriver at man gerne må bruge dieselolie til at rense o-ringskæder.
>
> Mvh Jens

Haynes skriver udtrykkeligt at diesel ødelægger o-ringe, petroleum er
derimod anbefalet...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Pwh

Dato : 26-04-03 18:34

Peter Jakobsen wrote:

> Haynes skriver udtrykkeligt at diesel ødelægger o-ringe, petroleum er
> derimod anbefalet...

Ja, og hvem har så ret. Kawasaki fabrikken eller Haynes.
Men hvis man holder sig til petrolium er man jo på den sikre side.

Mvh Jens

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-04-03 20:36

Pwh wrote:

> Ja, og hvem har så ret. Kawasaki fabrikken eller Haynes.
> Men hvis man holder sig til petrolium er man jo på den sikre side.

Sandt er det ihvertfald at diesel ødelægger nogle gummityper temmeligt meget
:-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Carsten Poulsen

Dato : 28-04-03 10:51

> [...]
>
> Ja, og hvem har så ret. Kawasaki fabrikken eller Haynes.
> Men hvis man holder sig til petrolium er man jo på den sikre side.

Jeg tror at man skal passe meget på med at bruge petroleum. Jeg har før
været ude for diskussionen med cykler, og det der var konklusionen var at
petroleum ikke fordamper helt væk, men efterlader rester på kæden. Disse
rester ødelægger så den smøring man putter på bagefter. Jeg har ikke lige
noget bevis for påstanden, men det var blot noget en mand fra et cykelteam
fortalte mig.

Men jeg ville uden tvivl tage noget smøreolie, varme det op, og så rense
kæden. Det har jeg gjort masser af gange med kæder, og det har altid givet
et godt resultat.

> Sandt er det ihvertfald at diesel ødelægger nogle gummityper temmeligt
meget

Nå, hvorfor?

Fra : Armand

Dato : 28-04-03 15:44

Carsten Poulsen <cp@sex.dk> skrev i en

> meget
>
> Nå, hvorfor?

Ren kemi!
Og af samme grund bruger dieselmotorer en helt anden gummitype til
forekommende pakninger og membraner !

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 26-04-03 16:19

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en

> Er du sikker på det. Jeg har lige slået efter i min originale Kawasaki
rep. bog,
> og de skriver at man gerne må bruge dieselolie til at rense o-ringskæder.

Kiggede lige i Lillefrøens manual og det er sgu' sandt nok =
Big mistake!!

Medmindre at kædefabrikanterne ligefrem er beredte på problemet og bruger en
gummitype som kan klare dieslen :-/
Er der ikke nogen der lige kender chefingeniøren ved DID, og kan spørge ved
lejlighed?

--
Armand.