Lægning af fliser diagonalt
Fra : Lars Clement

Dato : 25-04-03 21:39

Som led i renovering af baggang, skal jeg til at lægge fliserne. Min elskede
hustru vil have dem lagt DIAGONALT. Det gør jeg selvfølgelig. Men hvordan ?
Jeg er klar over at siderne skal være i vinkel osv. men resten ?
Er der nogen der ved besked ? eller kan henvise til en side ??

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

Fra : Omega

Dato : 25-04-03 21:46

Side 12 på:
www.bostik.dk/nepolin/objectadministrator.nsf/0/093e4904e232a2e7c1256b6e002d663a/$FILE/FixFogBros.Dansk.pdf

/Mogens

Fra : Calle.

Dato : 26-04-03 00:26

Lars Clement wrote:
> [...]
> men resten ?
> Er der nogen der ved besked ? eller kan henvise til en side ??

Hvis du vil have lige store trekanter (de "halve" der kommer ind mod
vægene) på begge sider, så slå et kryds fra midte væg til midte væg i
modsat ende. det gøres på begge leder. Den første flise du ligger,
starter du med på krydset, så flisens hjørner rammer stregerne, og så
arbejder du videre ud fra den. Den metode har jeg brugt alle de steder
jeg har lagt diagonalt, og det er ikke kikset en gang endnu.

--
Calle

Fra : Lars Clement

Dato : 29-04-03 22:54

Tak for hjælpen. Det var præcis det svar jeg manglede !!!

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

Fra : Calle.

Dato : 30-04-03 05:03

Lars Clement wrote:
> Tak for hjælpen. Det var præcis det svar jeg manglede !!!

Svar på den mail du hentyder til, og ikke på dit oprindelige indlæg.

--
Calle