Futura køb
Fra : Peter Aagaard

Dato : 25-04-03 21:18

Hej NG

Er der nogle herinde der kører rundt på en Futura ?
Jeg var ude og kigge på en i eftermiddags og den er bare for lækker til mig,
så selvfølgelig kommer det der evindelige åndssvage spørgsmål endnu engang

Er der noget man skal holde øje med ? Kan huske at der var noget med en
olietank der bliver slået i stykker hvis man gør sådan og sådan, men kan kun
huske at det var en Aprilia der havde problemet, ikke hvilken model.
Der er iøvrigt en 01 eller 02 model jeg kigger på og km. <10.000, så kommer
der et stort eftersyn ved 10.000, man skal have med i prisen eller hvordan
ser det ud ?
Andre erfaringer høstes med kyshånd, det ville være skrækkeligt at bruge så
mange penge på noget bæ.

Mvh. Peter

Fra : Lasse

Dato : 28-04-03 07:58

"Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message
> [...]
> ser det ud ?
> Andre erfaringer høstes med kyshånd, det ville være skrækkeligt at bruge

olie tanken sidder på venstre side mener jeg og den går nemt i stykker hvis
cyklen vælter....eneste prob er importøren TMP og deres latterlige
leveringstider

jeg ventede i 42uger på en plastic stump hvilket jeg finder uacceptabelt !
så skulel du vælte er der meget stor chanche for at der ikek bliver kørt
mere den sæson !

aprillian er en fin maskine...men pga af tmp's service ville jeg aldrig
anbefale en priller.

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Peter Aagaard

Dato : 28-04-03 23:46

Lasse wrote:
> "Peter Aagaard" <peter@yougotit.dk> wrote in message

[KLIP]
> olie tanken sidder på venstre side mener jeg og den går nemt i
> stykker hvis cyklen vælter....eneste prob er importøren TMP og deres
> latterlige leveringstider

Det lyder nu lidt vildt i mine ører, der kommer da lastbiler fra Italien
næsten hver uge.
Hvilken forhandler har du bestilt det igennem, eller var det direkte ved tmp
hvis man kan det ?

> jeg ventede i 42uger på en plastic stump hvilket jeg finder
> uacceptabelt ! så skulel du vælte er der meget stor chanche for at
> der ikek bliver kørt mere den sæson !

Nu skal jeg nok lade være med at spørge hverken til din eller forhandlerens
gæld, men der må da have været en eller anden ting helt galt, for det kan da
ikke passe at en reservedel ikke kan komme frem på 14 dage (ok så max en
måned da).

> aprillian er en fin maskine...men pga af tmp's service ville jeg
> aldrig anbefale en priller.

Hvad med vibrasioner/rystelser ? jeg kørte på en Falco forleden, og hvis man
skulle følge trafikken var det i 2-3 gear for at få omdrejningerne lidt op.
Den kørte kun rent over 4000-4500 rpm. eller gik motoren som en gammel bil
med 20kmt i højeste gear og med speederen i bund.
Er det et fænomen alle V2'ere har ?

Mvh. Peter
(Der er ingen regler uden undtagelser, så jeg gætter på det er undtagelsen)

Fra : Armand

Dato : 29-04-03 07:15

Peter Aagaard <peter@yougotit.dk> skrev i en
> [...]
> Den kørte kun rent over 4000-4500 rpm. eller gik motoren som en gammel bil
> med 20kmt i højeste gear og med speederen i bund.

I mere eller mindre omfang, ja!
Og på bagrund deraf regner jeg V2-bundtræks snakken for vildt overdrevet :-|

--
Armand.
(med en såkladt smalbrystet 400'er der klarer at benytte højgear imellem

Fra : Lasse

Dato : 01-05-03 08:19

> man
> op.
>
> I mere eller mindre omfang, ja!
> Og på bagrund deraf regner jeg V2-bundtræks snakken for vildt overdrevet
:-|

enig med armand om bundtrækket....forskellen mellem min cbr1000f og millen
som er de 2 maskiner jeg jeg har kørt meget på.....så er v2'ern lidt mere rå
at køre på der er lidt flere rystelser/vibrationer specielt når der
accelereres....bundtrækket var marginalt bedre en på cbr'ern men det kan jo
lige så godt skyldes at millen vejer 40 kg mindre.

millen var heller ikek glad for rpm under 3000 indtil at begrænsningerne
blev fjernet...dvs der blev klippet en ledning i tændnings boksen så den fik
et andet fuelmap, og så blev der hevet en prob ud af luftfilteret og en si
ud af udstødningen...nu kører den fint ved 2000

apropo reservedele....jeg ved ikke omdet var tmp skyld eller sigma ringsted
skyld....en ting er sikkert at på trods af dette var det perfecte værksted
da det ligger blot 15 minutters gang fra hvor jeg bor....så er deres service
dalet ganske gevaldigt på de 2 år jeg har boet her og brugt dem...om man får
indtrykket af at kunden har aldrig ret....plus at i forbindelse med min rep
af cyklen....har der været et par uforklarlige ting....f.eks fik jeg at vide
i starten at der var kommet helt ny forgaffel på og jeg havde en ven med der
nede og jeg spurgte flere gange om hele gaflen var var ny....og det var
den....1 uge senere...samme mekaniker....så viser det sig at gaffelbroerne
og det ene gaffelben var nyt.....han bliver konfronteret og jeg får blot at
vide at jeg er ien idiot for det har han aldrig sagt.....efter at jg fik
cyklen tilbage skulle den efter 500-1000 km tilbage for lige at blive
efterspændt....jeg trillede 750 km på i løbet af natten....og kom
tilbage....sammemekaniker tog den ud nbagved hvor han snakkede i tlf i 15
min og så kom tilbage med cyklen at nu var spændt.....han havde ikek rørt en
daddel og havde vist glemt at man kan se ud på værkstedet igennem deres
vinduer...der er flere ting endnu...de vasker mc'erne ved
højtryksrenser....min cbr var derude....og 300 km senere brænder den
forhulslejet af (lejerne var kun 3000 km gamle) .nå men døm selv jeg vil
aldrig bruge sigma igen.

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Stig Christiansen

Dato : 29-04-03 09:43

> [...]
> Er det et fænomen alle V2'ere har ?
>
> Mvh. Peter
> (Der er ingen regler uden undtagelser, så jeg gætter på det er

ja, over 3000 har (min) Falco det bedst - og kø-kørsel i gå-tempo kan være
en prøvelse.
Jeg lånte en Mille da min Falco var til service, og den kørte bedre i det
nedre omdrejningsområde. Jeg kan desværre ikke helt huske hvordan Futura'en
var på det punkt (min første tur på en V2'er, så jeg havde generelt nok at
gøre med bare at blive hængene :) ).
Men selv snært beslægtede V2'ere kan der altså være forskel på.

Stig
SL1000

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 29-04-03 14:07

"Lasse" <Laslun@hotmail.com> wrote in message

> [...]
hvis
> cyklen vælter....eneste prob er importøren TMP og deres latterlige

Du har desværre ret hvad det angår;-(

> jeg ventede i 42uger på en plastic stump hvilket jeg finder uacceptabelt
!
> så skulel du vælte er der meget stor chanche for at der ikek bliver kørt
> mere den sæson !

En god ven af mig købte en ny Futura, kørte 43.000 km på den i løbet af 14
måneder, så blev han ramt af en bil på en P-plads og cyklen røg til
mekaniker. Der gik fra oktober til april før den var klar og så kørte han
den direkte fra værkstedet ned til en anden forhandler, solgte den og fik en
VFR med hjem i stedet.

Når man kører så meget som han gør kan man ikke vente ½ år på at cyklen
bliver repareret for kåbeskader.

> aprillian er en fin maskine...men pga af tmp's service ville jeg aldrig
> anbefale en priller.

Jeg er delvist enig. Man kan jo skaffe stumper andet steds men det kræver jo
ofte at man selv gør en indsats.

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Peter Aagaard

Dato : 29-04-03 21:40

Per Milborg Pedersen wrote:
> "Lasse" <Laslun@hotmail.com> wrote in message

[KLIP] noget om olietanken mv [KLIP]

> [...]
>
> Jeg er delvist enig. Man kan jo skaffe stumper andet steds men det
> kræver jo ofte at man selv gør en indsats.

Hvad kan man sige ud over øv, jeg synes ellers det er den maskine jeg sidder
bedst på af dem jeg har prøvet.

Mvh. Peter
(Der godt kunne bruge nogle forhandlernavne, så han kunne undersøge dette
nærmere)

Fra : Lasse

Dato : 01-05-03 08:34

"Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> wrote in message
> [...]
> den direkte fra værkstedet ned til en anden forhandler, solgte den og fik

jeg vil vædder på at det var hos sigma-mc den var til rep. de havde en
værtilfælde et futura stående i den periode til rep. som nævnes

til sigmas forsvar skal jeg dog nævne at jeg havde min cykel på vejen igen
efter 2 måneder....de brugte 3 uger på at få et nyt stel....jeg fik at vide
det tog 3 dage at overflytte tingene og de ville gøre det med det samme nå
stellet ankom....det gjorde de ikke...og så havde de glemt at kigge efter om
der var andet galt med cyklen....så mystiks nok fandt de "ligepludselig" en
lækkende køler...hvorfor den skulel stå på deres værksted i 4 uger før de
opdagede den og hvorfor de ikek havde kigget på den allerede da de gennemgik
den for taxator flere uger forinden...cyklen var trosalt landet lige oven på
den....men så langt kunn de åbenbart ikek tænke...men så skulel der ventes
14 dage på at få sådan en....så manglede de nitte dimser...14 dage....men
jeg fik min cykel tilbage med ridset kåbe og kunen køre på ferie....da jeg
så indleverede den igen for at få ny plastic på som aftalt montere de en
forkert farve.....og mekanikeren påstår endda at det er den rigtige og at
jeg må huske fejl....lige indtil at liselotte kommer ud på værkstedet for at
høre hvad der foregår...så bliver han sendt i skrotdyngen for at finde min
originale kåbe...og minsandten de har monteret den forkerte
farve...tsk..tsk...nå der kommer en ny på men igen vente tid.....nu gider
jeg ikek skrive mere....jeg bliver fandme så sur når jeg tænker på det

Lasse
Mille & Karin & Neelix