Where do gangsters go when they die?
They don't go to Heaven where the angels fly.
Sidste bane i kunstmusseet.
Måske er jeg for nem at tilfredsstille men hold da kæft en stemning!
Gennem hele spillet men især på sidste bane. Når man langsomt sniger sig
rundt i store tomme sale med strygermusikken kørende og en Tommy-gun i
hænderne... og at naboen er ved at lave badeværelse så der engang
imellem kommer små klink og dong-dong lyde derinde fra tilføjer bare til
situationen.
Jeg har indtil nu været GTA3-discipel og betragtet Mafia som noget
lineært crap jeg ikke regnede med at have tålmodighed til.
Jeg har nu indset hvilken tåbe jeg har været.
Her ca 1½ år efter resten af verden har jeg også fået smidt Mafia på
maskinen. Ja faktisk for en uges tid siden.
Jeg har godt nok ikke brugt tilnærmelsesvis så meget tid på at komme
igennem det som jeg brugte på GTA3. Men det gør ikke så meget.
Mafia har lige det som GTA3 mangler. En ordentlig (faktisk rigtig god)
historie, atmosfære, realisme (ja så meget realisme det nu kan være i et
spil) og absolut ikke mindst EN ORDENTLIG DRIVE-BY KONTROL!!!
De fleste herinde kender jo nok spillet til hudløshed så jeg skal nok
fatte mig i korthed.
Jeg er bare ret imponeret!
Hvornår kommer 2'eren?? hva? hva? hva? Hvornår? sig det nu!
En lille smule brok skal det måske blive til.
Jeg måtte dog læse mig til vejen ind til Sergio Morello og nøglerne til
gitteret i banken (selvom kasseren siger det til mig og de hænger frit
til syne er jeg åbenbart både døv og blind) men ellers synes jeg det
måske var lige let nok (racerløbet *før* patch naturligvis undtaget).
Især i betragtning af jeg overhovedet ikke er hardcore-gamer eller det
der ligner. Har faktisk ikke spillet noget siden GTA3 for snart et pænt
stykke tid siden. Og før det havde jeg ikke spillet i flere år.
Sam til sidst er for nem. Har man lært at kontrollere Tommy-gun'en er
den eneste udfordring i ham at være hurtig nok til sidst da han springer
om hjørnet.
Det samme gælder iøvrigt Don Morello. De har måske forestillet sig det
var svært at skyde fra en kørende bil?
Og slutningen var måske lidt for forudsigelig, selvom jeg da må indrømme
jeg til at starte med, regnede med at betjenten var på Salieri's
lønningsliste og ville skyde mig allerede i restauranten. Men da Sam
snakkede om Frank så var det lige så logisk det andet.
Og så havde jeg da lidt håbet man selv fik lov til at skyde Sam
Af bugs opdagede jeg kun en enkelt rigtig irriterende. I "Just For
Relaxation" hvor man skal kapre lastbilen: Jeg brillierede gentagne
gange ved at blive slået ihjel (enten af varehusfolkene eller af mig
selv i en biljagt hvis politiet opdagede jeg stjale lastvognen) men hvis
jeg valgte Retry så forlod lastbilen aldrig havnen. Den gav et par små
hop som om den gerne ville køre men blev ellers holdende. En re-load af
spillet fik den til at køre.
Og så en mindre en da jeg til sidst kørte op til kunstmusseet blev jeg
promptet for at min garage var fyldt op og hvilken bil skal smides ud.
Æææææhh.. hvilken garage? Jeg tror ikke lige Salieri giver mig lov til
at parkere i hans baggård stadigvæk.
Af seriøse irritationsmomenter er det sædvanlige: Missioner bør ikke
være afhængige af computerstyrede figurers overleven!!! BASTA!
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg måtte tage parkeringshuset i
"Great Deal" om fordi Sam eller Paulie brillierede ved at vade lige ind
foran en shotgun eller det der var værre.
Man har nok at gøre med at holde sig selv i live så kan det ikke også
være meningen man skal være babysittere for sådan et par spader.
Nu skal jeg så bare igang med Free Ride Extreme
/Robert
P.S.
Er der iøvrigt nogen der har hevet afslutningssangen ud?