MC-Parade død....
Fra : Per Nielsen

Dato : 24-03-01 03:42

Død ærgeligt.

Det viser sig at Århus MC-Parade i år bliver berørt af uheldige
omstændigheder. Politi og Hjemmehværn i Århus vil ikke hjælpe projektet
da der, samme dag, er professionelt cykelløb i byen.
Dette betyder at paraden for lov at rulle en bette tur, langt udenfor
byen på veje uden trafik og tilskuere, uden hjælp så alle skal stoppe
for rødt etc.
Politiet kunne lige så godt sige: Stop denne ide.
Typisk dansk. Synd for Virago klubben som elllers prøvede med et fint
tiltag.

PN.

Fra : Biker Mike

Dato : 24-03-01 10:45

Måske skulle de bare have chekket om der var andre arrengementer i byen i
forevejen som de ville komme på tværs af.

Hilsen Michael

Fra : Armand

Dato : 24-03-01 10:06

Per Nielsen <peni65@hotmail.com> skrev i en

> Det viser sig at Århus MC-Parade i år bliver berørt af uheldige
> omstændigheder. Politi og Hjemmehværn i Århus vil ikke hjælpe
projektet
> da der, samme dag, er professionelt cykelløb i byen.

Får lov?
Er Politi og hjemmeværn ikke blot en god hjælp, og ikke en betingelse
for projektets afholdelse?!
Paraden udspringer fra bakkeåbningens tiltagende popularitet udenfor
KBH-området, og det var først engang i 90'erne at der var en fra Rødovre
MCklub, som ringede og forhørte sig ved politiet om det ikke var muligt
at - - - - . tilsyneladende kom spørgsmålet helt bag på etaten, trods
det at begivenheden havde lagt Nørrebrogade i kaos en eftermiddag/aften
hvert år igennem de forløbne 25 års tid

> Dette betyder at paraden for lov at rulle en bette tur, langt udenfor
> byen på veje uden trafik og tilskuere, uden hjælp så alle skal stoppe
> for rødt etc.

Er den lokale politimester helt oppe på stikkerne og decideret imod
afholdelse af mc-paraden, kan man da bare mødes uofficielt og køre en
tur.
Derved at kolonner har forkørselsret igennem lyskryds m.m. behøver man
ikke en betjent til at blokere diverse kryds!
Er kolonnen blot samlet tæt,er der ingen der kan overse den bageste del
som måtte følge med for "taxa-grønt" og derved fejlagtigt påkøre dem :-/
Alternativt kan paraden anmeldes som en lovlig demonstration, som
politimesteren kun med gode argumenter kan flytte væk fra den planlagte
rute!

> Synd for Virago klubben som elllers prøvede med et fint
> tiltag.

Det er kun kyllinger der giver op for sådant bollemælk!
Måske hele arrangementet er blevet for stor en mundfuld at arrangere for
de enkelte tordenskjolds-soldater, som altid er de der står for sådanne
tiltag, og at politiets uvillighed derved er en passende undskyldning
???

--
Armand.

Fra : Kenneth

Dato : 24-03-01 15:07

> [...]
> Er kolonnen blot samlet tæt,er der ingen der kan overse den bageste del
> som måtte følge med for "taxa-grønt" og derved fejlagtigt påkøre dem :-/

Ja, det er sikkert rigtigt
-men nu er der jo kameraovervågning i Århus & jeg vil nødig til at diskutere
om hvorfor jeg kørte over for rødt :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Jesper FA

Dato : 24-03-01 16:51

Kenneth wrote:

> Ja, det er sikkert rigtigt
> -men nu er der jo kameraovervågning i Århus & jeg vil nødig til at
> diskutere om hvorfor jeg kørte over for rødt :)

Det bliver noget af en opgave at identificere de 400 MC'er der er på hvert
billede.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : james

Dato : 26-03-01 00:44

> Det er utroligt. Sidste år i Ålborg, var fællesturen ved at blive ødelagt af
> folk som stoppede for rødt. Hele turen blev delt op i små grupper og flere
> kørte den forkerte vej. Hold jer for fanden sammen i kolonnen, er du i
> krydset ved "farve-skift," stop ved ydre grænserne således at krydsende
> traffik holder tilbage. Få en god tur ud af det. Politiet blander sig ikke
> negativt i denne forbindelse 1 gang om året.

-james

Fra : Søren L Hansen

Dato : 27-03-01 09:10

james <120010311226@post5.tele.dk> wrote in article
<3ABE82A9.86DDED37@post5.tele.dk>...

> -james

Jep, forrige år (1999) blev der delt sedler ud med forholdsreglerne, det
gik noget bedre. Men jeg tror at der i år er styr på det igen, så det
bliver en god tur.

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-03-01 10:12

> [...]
> Alternativt kan paraden anmeldes som en lovlig demonstration, som
> politimesteren kun med gode argumenter kan flytte væk fra den planlagte

Jeg har da været med på en 50+ cyklers fællestur udfra Sdr. Felding. Det foregik
på den måde, at de første der ankom til et (lys-)kryds eller en rundkørsel
blokerede de tilkørsler vi ikke brugte - og når hele konvojen var igennem
sluttede de bare op bag i den. Systemet virkede uden problemer - og mødte fin
forståelse fra andre trafikanter. Men måske paraden er for stort et arrangement
til at lignende kan bruges der?

mvh
Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jesper FA

Dato : 24-03-01 16:43

Per Nielsen wrote:

> Politiet kunne lige så godt sige: Stop denne ide.
> Typisk dansk. Synd for Virago klubben som elllers prøvede med et fint
> tiltag.

Så vidt jeg forstod så havde de fået tilladelse af politiet til denne tur.
Sådanne en tilladelse gælder vel en bestemt rute, den kan de da ikke
ændre/inddrage bare fordi nogle med flere penge vil lave en cykeltur!?!

Nogen der har linket til siden om MC Paraden

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 24-03-01 17:25

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> skrev i en meddelelse
> Per Nielsen wrote:
> Nogen der har linket til siden om MC Paraden
>
> --
> Jesper
> CBR600F4

Her er den: http://www.chopperclub.dk/Parade/index.htm