Butik med ordentligt sortiment - hvor???
Fra : ChrisStoffer

Dato : 24-04-03 19:29

Hej!

Jeg har søgt i alle Midtjyllands afkroge for at finde en pladeforretning med
et ordentligt (læs: anstændigt) sortiment af klassisk musik.. Er der nogle
af jer, der ved, hvor man kan finde en forretning (helst, men ikke
nødvendigvis i Midtjylland), som ikke bare har de gængse opsamlingsplader
med let fordøjeligt klassisk musik?? Det kan ikke passe, jeg skal helt til
Luxembourg for at finde en god pladebutik..

På forhånd tusind tak for hjælpen :)

Mange venlige hilsner

Karen Trier Clausen

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-04-03 19:51

"ChrisStoffer" <stofferdreng17@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> med let fordøjeligt klassisk musik?? Det kan ikke passe, jeg skal helt til
> Luxembourg for at finde en god pladebutik..

Undskyld den klassiske viderestilling, men jeg er sikker på, at de i
dk.kultur.musik.klassisk vil kunne hjælpe dig bedre end vi kan her

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 21:45

ChrisStoffer <stofferdreng17@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea82ce2$0$10390$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Det kan ikke passe, jeg skal helt til Luxembourg for at finde en god
pladebutik..
> På forhånd tusind tak for hjælpen :)
________

Problemet er at du nok leder det forkerte sted. Der er glimrende muligheder
for at finde et stort udvalg af klassisk musik, men det er BESTEMT ikke hos
pladebutikkerne du skal lede. De har et alt for indskrænket sortiment for de
13-15 årige eller deromkring.
Klassisk musik forhandles hos boghandlere. Der kan du finde et enormt
udvalg. Find en stor boghandel.

På øen Mors, i Limfjorden, forhandles masser af klassisk musik f.eks. i "H.
Hansens Boghandel" i gågaden.

Hilsen Åge

Fra : Jonas Bille

Dato : 24-04-03 23:33

d. 24/04/03 22:45 skrev Åge Halldorsson på halldorsson@post.tele.dk i
artiklen 3ea84c6a$0$10379$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> udvalg. Find en stor boghandel.
>
> På øen Mors, i Limfjorden, forhandles masser af klassisk musik f.eks. i "H.

I og for sig har du ret, men problemet med de gængse boghandlere er, at de
"kun" fører NAXOS klassiske udgivelser. Det batter bare ikke meget hvis du
vil have de "rigtige" indspilninger.
Misforstå mig ret: NAXOS har lavet glimrende indspilninger, men hvis du
vil have gode klassiske indspilninger, så skal du nok snarere bestille hjem
fra diverse internet / Københavner-butikker. Ellers skal du i en
velassorteret TP-musikmarked. De plejer at have gode indspilninger. Eller
findes TP-musikmarked kun i København?!??! (ikke ondt ment!). ellers er der
jo Amazon.co.uk. som er glimrende.

hilsen, Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 23:35

ChrisStoffer wrote:
> [...]
> med let fordøjeligt klassisk musik?? Det kan ikke passe, jeg skal helt til
> Luxembourg for at finde en god pladebutik..

Der er masser af gode butikker i København (f.eks. Bånd- og
pladecentret), men det hjælper dig måske ikke. Der er også masser af
net-butikker der har klassisk. Søg på google.

/David

Fra : Søren Pedersen

Dato : 25-04-03 07:04

Hej
Prøv butikken RilleDille på Nørregade i København.

Vh
søren

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 25-04-03 18:19

Hej Karen

Der findes et par fremragende butikker i Københavnstrup, hvoraf Bånd- & Pladecentret i Vognmagergade 7, tlf.: 33112251 er suverænt den bedste. Den blev startet af de første deltagere i Kontrapunkt og flere af dem arbejder der endnu. De ved alt, har alt (næsten) og skaffer alt. Brug dem, de er de bedste, desværre har de nedlagt deres hjemmeside.
Fordelen ved denne forretning er at de ved hvilken indspilning af et givet værk, som er den bedste og dette er jo nødvendigvis ikke den nyeste, mens det jo ofte kun er den nyeste indspilning man finder i alle andre forretninger med begrænset udvalg af klassisk musik.

Mvh
Jørgen