Billede af bagkædehjul..
Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 25-04-03 07:26

Hej drenge...

Er der nogen af jer semi off-rødder der har et billede liggende hvor man kan
se bagkædehjulet incl montering på en DT-125R??

Jeg har fået fingrene i en 520 kæde, men TDR'eren kører på 428.. kædehjulene
skal alligevel snart skiftes, så det kunne være sjovt at smide den på i
stedet, men jeg er i tvivl om bag kædehjulet kan monteres. Det forreste
passer fint iflg. res. numre på renthals hjemmeside. (
http://www.renthal.com/website/products/cwmakes/yamaha.asp )

Mikkel
Yamaha TDR... soon to be wannabe motard..

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-04-03 11:15

"Mikkel Knudsen" <morgenhaar@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stedet, men jeg er i tvivl om bag kædehjulet kan monteres. Det forreste
> passer fint iflg. res. numre på renthals hjemmeside. (

Sådan en konvertering er jeg også ved at lave på min DT125LC. En "nem" måde
(og dne jeg har valgt) er at udse sig et 520 kædehjul - i mit tilfælde et
flot rød-elokseret alu hjul til YZ125 fra Renthal - og så tage det gamle DT
kædehjul med hen til en drejer. Få ham til at dreje 428 hjulet ned så det
kan gå ind i inderringen på 520 hjulet. Derefter svejses nogle flige af
fladjern på 428 hjulet som man kan bore huller i til boltene til 520 hjulet,
og vupti - så har man en 428-til-520 kædehjuls-adapter!

Rittig