Dele. til Yamaha TZR
Fra : palle nielsen

Dato : 25-04-03 06:17

Jeg har en jamaha tzr 125 RR fra 97..
dette er en udemærket cykel hvis man lige ser bort fra tophastigheden på
150..
da jeg kun er 18 er det valget mellem Yamha tzr eller Aprilia RS125 der
koster 20-30 tusinde mere end jeg gav for TZR..

Men nu til pointen..

jeg har til kørt på motorvejen og tænkt hvorfor overhaler alle bilerne
mig..
svaret var topfarten er for lav..

findes der noget som kan ændre på topfarten..
jeg har set at man kan få en MIG slip-on potte til den men ikke noget om
tuning eller en større motor..

findes der noget som kan give cyklen flere heste.(31 lige nu)

Fra : Morten L.

Dato : 25-04-03 06:34

"palle nielsen" <speedyjay_polle@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tuning eller en større motor..
>
> findes der noget som kan give cyklen flere heste.(31 lige nu)

Ret meget stærkere må den vist ikke blive, med din alder.. øhh.. kørekortets
alder.
Du må øve dig i at ligge ned, mindske vindmodstanden, checke dæk-tryk og
smøre kæden...(ikke nødvendigvis på een gang

Der er ALITD nogen der overhaler - med mindre man kører R1, Blacbird
..m.a. - sådan er det bare.
Nyd maskinen indtil du får lyst/råd til en kraftigere.

/Morten

Fra : Rune Larsen

Dato : 25-04-03 16:22

palle nielsen wrote:

> Jeg har en jamaha tzr 125 RR fra 97..
> dette er en udemærket cykel hvis man lige ser bort fra tophastigheden på
> 150..

Nu er en 125'er nok heller ikke lavet med det formål at køre topfarts-ræs.

> jeg har til kørt på motorvejen og tænkt hvorfor overhaler alle bilerne
> mig..
> svaret var topfarten er for lav..

Løsningen må være at holde sig fra motorvejen, det er alligevel skide
kedeligt at køre ligeud hele tiden.

> findes der noget som kan ændre på topfarten..
> jeg har set at man kan få en MIG slip-on potte til den men ikke noget om
> tuning eller en større motor..

Du kan sende din motor til tuning. F.eks. Graham File eller Martin Taylor i
england er ret berømte for at skrue i TZR'ere.
Du kan finde dem på google.

> findes der noget som kan give cyklen flere heste.(31 lige nu)

De 2hk mere du må køre med det lille kørekort (?!) giver vist ikke meget på
toppen.

/Rune

Fra : Brian W.

Dato : 25-04-03 16:57

palle nielsen wrote:
> [...]
> om tuning eller en større motor..
>
> findes der noget som kan give cyklen flere heste.(31 lige nu)

Det er ingen skam at blive overhalet. Du finder nok ret hurtigt ud af hvor
lidt sjovt det er at køre på motorvej. Personligt kører jeg aldrig ret meget
mere end 130-140 på motorvej, da det hurtigt bliver ubehaligt, og
larmende... ( hvorfor er det lige jeg har en Thunderace....???? ), Og så
ligger man lige på den billige side af fartbøderne... desuden må du ikke
køre på noget der yder mere end 34 hk- 25 kw. Ta de små veje, der lærer du
1.000.000.000 mere.

End klog mand skrev en gang. 3000 km på autobanhen, kan ikke udgøre det man
lære på den Jydske landevej !!!!

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Kenneth T

Dato : 25-04-03 18:46

> End klog mand skrev en gang. 3000 km på autobanhen, kan ikke udgøre det
man
> lære på den Jydske landevej !!!!

Nææ, men det kan være et nødvendigt onde, til & fra sommerferie i sydeuropa
:)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Brian W.

Dato : 25-04-03 19:32

Kenneth T wrote:

> Nææ, men det kan være et nødvendigt onde, til & fra sommerferie i
> sydeuropa :)
Njaa jeg satser på ( dvs at min kæreste siger at motorvejen er bandlyst
gennem tyskland) at køre de små veje gennem tyskland til August når vi
stikker sydpå.

Men ellers ja så er de sku rar at få overstået, og der mister man jo heller
ikke pappet hvis man overskrider de nye regler som kommer her i danmark.