Karburator... :o(
Fra : Marco

Dato : 24-04-03 21:01

Hej da jeg lige ville starte min mc op i dag (suzuki gs750..77..) så starter
jeg med at sætte benzinhanen på pri så kunne jeg høre noget rislen og ser så
at der løber benzin ud af den ene karburator det løber lidt og stopper og
løber lidt. sådan bliver det ved selvom den er startet. hvad kan der
være galt nogen der har oplevet det samme...?

Morten...

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=225

Fra : Palle [2720]

Dato : 24-04-03 21:08

Det er din svømmer i karburatoren der hænger

Den nemme løsning er at tjatte lidt til svømmerhuset med et hammer skaft

Den rigtige løsning er at adskille og rense karburatoren

mvh Palle

Fra : Marco

Dato : 24-04-03 21:44

Hej

Tak for de hurtige svar
skiller den nok lige ad i morgen så må jeg jo se hvad der er galt men tror
nu nok som i siger at den er snavset.

Hilsen
Morten...

Fra : Armand

Dato : 25-04-03 10:06

> Hej
>
> Tak for de hurtige svar
> skiller den nok lige ad i morgen så må jeg jo se hvad der er galt men tror
> nu nok som i siger at den er snavset.

Vær beredt på at hele karburator-batteriet skal af, og at det kan være et
helvede at genmontere det!
Eftersom at en mekaniker ikke vil kunne gøre jobbet bedre end dig selv, og
at
det vitterligt tager tid (= mekaniker$$), så ér det et rigtigt
gørdetselvjob; men vid at der skal knofedt og masser af bøvl til

--
Armand.

Fra : Martin Frederiksen

Dato : 29-04-03 11:03

[snip]

> [...]

> det vitterligt tager tid (= mekaniker$$), så ér det et rigtigt

> gørdetselvjob; men vid at der skal knofedt og masser af bøvl til

Så er det godt man kører Jawa Her tager rens af karburator max 10
minutter, hvis man giver sig god tid.

Mvh Martin Frederiksen

'98 Jawa 350 Red-style m. 3/4-kåbe

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-03 11:30

> Så er det godt man kører Jawa Her tager rens af karburator max 10
> minutter, hvis man giver sig god tid.

hø hø - men den gummimanchet-fanden, der sidder mellem luftfilterkasse og
kabu - kan godt være noget drilsk...

Mvh
Allan

Fra : Armand

Dato : 29-04-03 15:28

Martin Frederiksen <martin@datamek.dk> skrev i en
> [snip]

> Så er det godt man kører Jawa Her tager rens af karburator max 10
> minutter, hvis man giver sig god tid.

På nyere modeller sidder luftfilterkassen dér hvor bensintanken sidder på
jawa'en, og derved er det et simpelt job at afmontere sagerne fra en ende
af; men traditionelt sidder luftfilteret inde i stellet og uder sædet,
hvorved at karbunaderne nærmest er klemt inde imellem topstykke og
luftfilterkasse

--
Armand.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 24-04-03 21:08

> [...]

> løber lidt. sådan bliver det ved selvom den er startet. hvad kan der
> være galt nogen der har oplevet det samme...?

Forslag/idé herfra: Defekt eller snavset svømmerventil.

Hilsen
Lars

Fra : Peter Aagaard

Dato : 24-04-03 22:51

Marco wrote:
> [...]
> løber lidt og stopper og løber lidt. sådan bliver det ved selvom den
> er startet. hvad kan der være galt nogen der har oplevet det

Hvis det holder op med at løbe når du gasser lidt op, er kan det være
indsugningsmembranen der er flækket. Det skete på min, og det var nøjagtigt
samme opførsel. Hvis den holdt i tomgang dryppede den lidt, men ved mere en
2k omdrevninger var der ikke noget.

Mvh. Peter
(Med en 77'er Honda)