Vandtemperaturmåler på SV650S
Fra : Emil

Dato : 24-04-03 20:14

Hej.

Da jeg ikke synes at jeg kan nøjes med det advarselslys der som standard er
monteret på sv´eren, til at fortælle hvornår motoren er ved at koge over,
arbejder jeg lidt på at få monteret en rigtig vandtemperatur indikator, og
ville derfor hører om der er andre der har experimenteret med det. Hos Louis
har et digital instrument med føler, til ca 99 euro. det synes jeg er lige i
overkanten. Det må kunne fås billigere.
Jeg havde tænkt mig at montere føleren i thermostat huset i stedet for
overtemperatur kontakten. Er der nogen der kender størrelse og stigning på
det gevind?

mvh.
Emil.

Fra : wheeler

Dato : 24-04-03 20:36

"Emil" <auckbursletmig@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg havde tænkt mig at montere føleren i thermostat huset i stedet for
> overtemperatur kontakten. Er der nogen der kender størrelse og stigning på
> det gevind?
[KLIP]

Jeg kan kun sige at det japanske standard-gevind a la RD - ikke kan drejes
med alm. snittap - idet der er tale om et japansk "havelågegevind"

Men mon ikke når der er tale om "standard-sensorer" er tale om gængse
gevind-størrelser/stigninger (?)

Wheeler
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 23:37

> har et digital instrument med føler, til ca 99 euro. det synes jeg er lige
> overkanten. Det må kunne fås billigere.

Jeg så engang i Tjekkiet en gut der havde monteret et stegetermometer (et af
de gamle med et ur - og en lang stang - til at stikke i "stegen") - monteret
igennem hans oliepåfyldningshul. På den måde kunne han tjekke gearoliens
temperatur...

Hvad med et af de nye digitale? Mon ikke man kunne fikse et eller andet -
hvis man er en karlsmart...

"Se hvad JEEEG har lavet"... LOL

Mvh
Allan

Fra : Emil

Dato : 25-04-03 10:04

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote in message

> [...]
> temperatur...
>
> Hvad med et af de nye digitale? Mon ikke man kunne fikse et eller andet -

Man kan købe et olietemperatur ur, som man monterer i stedet for olie
påfyldnings dækslet, men problemet er at på SVéren sidder dækslet med en
lille vinkel ind mod koblingen, dvs. at føleren er nødt til at være meget
kort for ikke at komme i kambolage med de roterende dele, og kommer derfor
ikke i nærheden af olien. (Jeg har forsøgt)

Fra : Armand

Dato : 25-04-03 10:37

> [...]
> kort for ikke at komme i kambolage med de roterende dele, og kommer derfor
> ikke i nærheden af olien. (Jeg har forsøgt)

Årsagen skal ses i at nævnte termometer er beregnet til at erstatte
oliepinden!
Derfor kan den vise sig ubrugelig på de modeller der har skueglas.

--
Armand.

Fra : RacerNiels

Dato : 25-04-03 13:00

> "Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote in message

Hvorfor kan jeg ikke læse dine indlæg?? Er det forbi jeg bruger M$ Outlook
Express og dine mailklient skriver Sv: i stedet for Re: ???

SV er da klart det fedeste, men altså ikke lige i news her...

Niels
S FAU

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-03 13:38

> Hvorfor kan jeg ikke læse dine indlæg?? Er det forbi jeg bruger M$ Outlook
> Express og dine mailklient skriver Sv: i stedet for Re: ???

?? Nææ - det tror jeg sgutte... Skulle det være et problem??

Jeg bruge OE som newsreader too...

Mvh
Allan

Fra : RacerNiels

Dato : 25-04-03 00:09

"Emil" <auckbursletmig@get2net.dk> wrote in message
> Jeg havde tænkt mig at montere føleren i thermostat huset i stedet for
> overtemperatur kontakten. Er der nogen der kender størrelse og stigning på
> det gevind?

Jeg render med de samme tanker - altså at få en viser på temperaturen.
Jeg ville gerne ha olien, men det kan altid bygges på men en kontakt så
samme instument kan bruges til begge dele.

Noget i stil med den her må kunne bruges.
http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=250097

Eller den her:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=17369
evt. http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=17383

Jeg vil prøve at skaffe et instrument og tilslutte føleren der i forvejen
sidder ved termostaten. Hvis signalet kan bruges er det jo bare at indsætte
er T-stykke, så der stadig er forbindelse til overophedningslampen. As
simple as that

Niels
S FAU

Fra : Emil

Dato : 25-04-03 09:58

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message

> [...]
> samme instument kan bruges til begge dele.
>
> Noget i stil med den her må kunne bruges.

Ja dem har jeg også kigget på, men de er allesammen 52 mm i diameter!!! Det
er altså stort... Hvor skal man lige placere sådan et ur.

> [...]
indsætte
> er T-stykke, så der stadig er forbindelse til overophedningslampen. As

Jeg tror nu nok at den føler der sidder i thermostat huset kun er en to
positions switch, men ellers havde ideen været god nok

Fra : Armand

Dato : 25-04-03 10:07

RacerNiels <d991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en

> [...]
indsætte
> er T-stykke, så der stadig er forbindelse til overophedningslampen. As

Du skriver det jo næsten selv: Den eksisterende føler er en kontakt
(=on/off) der tænder/slukker kølevandslampen på S-Fau'en - Instrumentet skal
bruge en føler med variabel modstand for at kunne give en analog visning!

Mit bedste råd er at skue "kontakten" ud af termostathuset og tage den med
forbi nærmeste autogrossist for at sammenligne gevind på termo-følere til
brugen!

--
Armand.