Netværks opsætning
Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 24-03-01 02:03

Ja, så er det at jeg skal til at eksperimentere med lidt hjemme netværk
via ethernet osv. Det er jo rimeligt nemt via appletalk at få det op at
stå. Men jeg har lige et par spørgsmål.

Jeg har en ældre Personal laserwriter 300, koblet op via seriel
forbindelse til min G3'er. Er der nogen mulighed for at andre maskiner
via et appletalk netværk kan bruge printeren?

Et andet spørgsmål er om der vil blive mulighed for at logge på nettet
via mit kabelmodem (stofa) når G3'eren jo ikke er tilsluttet direkte?

Der har været lidt snak om brug af IPnetRouter for at give adgang til et
kabelmodem, og så de andre maskiner også kan benytte modemmet... Jeg har
hentet IPnetRouter men det er ikke lige til at gennemskue hvordan den
virker. Men er IPnetRouter løsningen?

Links til uddybende artikler er meget velkomne...

Lidt uddybende:
G3'er, sys. 9.1DK - iMac, sys. 9.1DK - Performa 475 sys. 7.5.5DK -
Ethernet hub m. 5 porte + 1 uplink.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 24-03-01 02:24

roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk (Ditte & Nicolai) writes:

> Jeg har en ældre Personal laserwriter 300, koblet op via seriel
> forbindelse til min G3'er. Er der nogen mulighed for at andre maskiner
> via et appletalk netværk kan bruge printeren?

Ja da, du skal bare slå printerdeling til i vælger på den maskine den
er tilsluttet. Jeg bruger selv en LW300 med en Q800+PPC, og det er
langsomt så du drømmer ikke om det, men det virker fint med det behov
jeg har for 2 sider om ugen

> [...]
> virker. Men er IPnetRouter løsningen?
>
> Links til uddybende artikler er meget velkomne...

Du kan bruge IP NetRouter. SustWorks har en rigtig god manual til
hentning på deres hjemmeside.

--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 24-03-01 10:01

Hej Thomas

<thomas@dogbert.skjoldhoej.dk> wrote:

> [...]
> er tilsluttet. Jeg bruger selv en LW300 med en Q800+PPC, og det er
> langsomt så du drømmer ikke om det, men det virker fint med det behov

Jeg tænkte nok det var ret nemt.

> Du kan bruge IP NetRouter. SustWorks har en rigtig god manual til
> hentning på deres hjemmeside.

Er op vej...

Tak.

--