Drivhus?
Fra : HHIST

Dato : 25-04-03 13:34

Hej
Hvordan laver man bedst sokkel til drivhus.
Skal man bygge den ned eller er det ligge meget.
mvh Finn

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-04-03 17:32

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvordan laver man bedst sokkel til drivhus.
> Skal man bygge den ned eller er det ligge meget.
> mvh Finn

Det kommer an på hvordan du har tænkt dig at tilplante drivhuset. Bruger du
kapillærkasser med høje planter er det en fordel at grave ud i drivhuset da
du derved får større frihøjde. Skal du kun dyrke lave planter behøver du
ikke grave ud. Hvis du bruger "moder jord" i drivhuset vil jeg mene at de
samme "regler" gælder.

Jeg har selv lavet mit drivhus på flg. måde:
1. Gravet ud.
2. Lagt Grus.
3. Lagt en presenning (for at forhindre ukrudt, myrer o.lign. i at komme ind
i drivhuset, fiberdug var nok bedre men nu havde jeg presenningen liggende)
4. Lagt fliser.
5. Sat en firkant af fundablokke.
6. Lavet en træramme ovenpå blokkene.
7. skruet drivhuset fast på trærammen.
Inden i drivhuset har jeg bygget bed"kasser" i den ene side og sat 2 kasser
i den anden.

Thomas

Fra : Margry

Dato : 25-04-03 18:00

Hej Finn!
Jeg har lavet en sokkel af 5 x 10 cm. stolper, Linet og vattet det op, taget
et pælebor, boret huller i jorden for hver 2 m. skruet et stykke
galvaniseret jern på soklen så det rager ned i hullerne i jorden, og fyldt
hullerne med beton!!
Meget simpelt, og billigt, og det har holdt i 10 år nu!!
Hilsen Freddy