Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskelle på Canon A60/A70
Fra : Torben R

Dato : 25-04-03 13:12

Er det virkelig "kun" opløsningen (3,2 kontra 2,1 mpix) der er forskellen på
disse 2 digi-kameraer ?
og så vist nok også digi-zoom som ikke kan bruges til noget alligevel.

Hvad med "chippen" - er det den samme for begge modeller ? - blot
ned-droslet i A60 ?

Fysisk størrelse og valg muligheder ser ud til at være helt ens.

Kort og godt - er A70'eren de små kr. 600,00 mere værd ?

Torben R

Fra : Morten

Dato : 25-04-03 14:13

> Fysisk størrelse og valg muligheder ser ud til at være helt ens.
>
> Kort og godt - er A70'eren de små kr. 600,00 mere værd ?

Nå ja, på A70'eren kan man også optage video i 640*480 hvorimod på A60 kun i
320*480.
Ellers er det kun opløsningen der er forskel på. Ja, jeg mener den er 600
kr. mere værd, men dette er blot min mening. 2 megapix lige i underkanten
hvis man vælger at få lavet billederne om til rigtige billeder - selv i
10*15.

Mvh
Morten

Fra : Torben R

Dato : 25-04-03 14:28

> Nå ja, på A70'eren kan man også optage video i 640*480 hvorimod på A60 kun
> 320*480.

OK, det er da værd at tage med.

> [...]
> kr. mere værd, men dette er blot min mening. 2 megapix lige i underkanten
> hvis man vælger at få lavet billederne om til rigtige billeder - selv i

Jeg var ellers af den opfattelse at 1600x1200 opløsning var helt fint og nok
til 10x15 cm. hard-copy print.

Hvad gør i når i skal have billederne på foto-papir hos forhandleren ?
Afleverer i cf-kortet eller brænder først på en cd-rom og giver den ?

Mvh Torben

Fra : Morten

Dato : 25-04-03 14:55

"Torben R" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> wrote in message

> OK, det er da værd at tage med.

Ups, jeg mener A60 kan naturligvis kun optage film i 320 * 240.

> Jeg var ellers af den opfattelse at 1600x1200 opløsning var helt fint og
nok
> til 10x15 cm. hard-copy print.

Nej, efter min mening er 2 megapix ikke nok. Når jeg tager et billede af
bygningen overfor med 3 megapix (min søs' A70) kan man godt skelne murstene.
En kamerats 2 megapix der for så er vidt tydeligt nok, men stenene er for
små til de kan gengives. Huset bliver rødt i stedet for af røde sten. Med
mit S50 (5 megapix) er stenene ganske tydelige. Jeg har for sjov skyld fået
lavet 10*15 kopier af billederne og synes nu godt man kan se forskel.
Specielt på de omtalte mursten. På S50'eren og A70'eren er forskellen nu
ikke stor i omtale 10*15 størrelse. Men ok, 2 megapix giver da fine billeder
trods alt. Der mangler bare de fineste detaljer - selv i 10*15.

> Hvad gør i når i skal have billederne på foto-papir hos forhandleren ?
> Afleverer i cf-kortet eller brænder først på en cd-rom og giver den ?

Det er forskelligt. Nogle gør som du skriver, kan gøre både det ene eller
det andet. Hos andre kan man sende dem ind over nettet.

Mvh
Morten

Fra : xylo

Dato : 28-05-03 21:27

Prøv at tage billederne af huset med dit eget kamera og gør det i
forskellige opløsninger, så vil du se eller rettere ikke kunne se forskel på
2 eller 3 mpixels i 10*15 format. Det med at huset er 'rødt' istedet for
røde sten, har noget med fokuseringen og kameraet at gøre og ikke forskellen
på de 2 til 3 mpixel. Hvis det skulle være tilfældet må huset være meeeeeget
langt væk.

Søren.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-04-03 14:18

"Torben R" <ilac@NOSPAMinet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Er det virkelig "kun" opløsningen (3,2 kontra 2,1 mpix) der er forskellen

> disse 2 digi-kameraer ?

Er det ikke oxo nok ?.

> og så vist nok også digi-zoom som ikke kan bruges til noget alligevel.

Jo højere opløsning, jo lettere er det at leve med tabet. Vil jeg mene ?.

Fra : Hjalte

Dato : 25-04-03 14:19

On Fri, 25 Apr 2003 14:11:40 +0200, "Torben R"
> [...]

>Fysisk størrelse og valg muligheder ser ud til at være helt ens.
>
>Kort og godt - er A70'eren de små kr. 600,00 mere værd ?

Der er lidt mere digitalt zoom på a70, men tro mig, du kan ikke bruge
digi zoom til noget som helst.

Ellers er det SVJV kun opløsningen.

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Mosgaard

Dato : 25-04-03 19:22

> [...]

> Fysisk størrelse og valg muligheder ser ud til at være helt ens.
>
> Kort og godt - er A70'eren de små kr. 600,00 mere værd ?

Hej Group.

Der er også trimning af billeder ved direkte udskrift via kabel til en
printer, dette er kun en facillitet på A70. A60 kan kun udskrive
top/mellem/bund af et billede.

Mvh. Dan