Filetransfer Client/Server
Fra : Congobi

Dato : 25-04-03 09:13

Hej gruppe,

Jeg sidder med en lidt større opgave... Og sidder nu og roder med ene af
delfunktionerne, og gået i stå, og er desperat! ;)

Jeg har en server, som har en mappe indeholdende nogle datafiler, som jeg
gerne vil have kopieret over på clienten.
Jeg er ganske grøn indenfor java-verdenen, og mangler derfor lidt rutine i
hvordan man griber sådanne et problem an, og hvilke klasser jeg skal bruge
osv... Hjælp??!

Jeg har siddet og læst lidt rundt omkring... Og fundet noget ala copydir,
men tænker om jeg kan bruge den over netværk eller den kun vil kopiere filer
lokalt? Ellers noget ala ftpcopy/ftpdownload, men tænker så om jeg kan bruge
det i min tcp/ip forbindelse?
Ellers andre forslag?

Takker
SonB.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-04-03 12:57

Congobi wrote:

> Jeg har en server, som har en mappe indeholdende nogle datafiler, som jeg
> gerne vil have kopieret over på clienten.

Kan klienten åbne filen via filsystemet (kan man f.eks. åbne filen via
stifinder, hvis klienten er en Windows-maskine)?
- I så fald skal du "bare" kopiere filen uden at tænke på, at den ligger på en
anden maskine - du angiver f.eks. den fil, du kopierer fra som
"\\server\mappe\fil.ext". Se evt.
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/essential/io/filestreams.html

Alternativt skal du have en service på serveren, som sender filen til dig
(f.eks. en web-server (HTTP-server), en FTP-server eller en service, du selv
skriver), men det er nok lidt ambitiøst, når du skriver, at du er "ganske grøn"
indenfor Java.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Rico Wind

Dato : 27-04-03 12:45

"Congobi" <congobi@miba.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan man griber sådanne et problem an, og hvilke klasser jeg skal bruge
Jeg vil foreslå dig at læse:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/networking/TOC.html
Gerne det hele hvis du vil ha lidt bredere forståelse, men nok mest
sektionen "All About Datagrams" hvor de viser hvordan man sender en fil over
netværket.

/rw