Problemer med <div class="X"> og MicroSNOT~
Fra : -Pixie-

Dato : 25-04-03 09:05

Som det måske kan læses af overskriften, har jeg ikke den store
respekt for Microsoft og deres Internet Explorer. Det skyldes den
enkle årsag, at jeg alt for mange gange oplever at min kode ser
underlig ud når man ser den i deres browser. Man kunne så
forledes til at tro at jeg er dårlig til at kode, hvilket heller
ikke er usandsynligt, da jeg stadig er begynder (har kun kodet
html i 1 år). Det sjove er bare at jeg følger W3C-standarderne og
at min kode ser ud som den skal når den ses i f.eks en
mozilla-browser.

Nå. Problemet jeg kæmper med i øjeblikket, er følgene. Hvis jeg
skriver:

-----
TEKST_1
billede
TEKST_2
-----

...så forsvinder TEKST_1 i IE, men er der i mozilla. Jeg kan bare
ikke forstå det. Der er ingen logik i det.

Jeg vil bare være fuldstændig ekstatisk hvis der er nogen som kan
give mig en god forklaring på hvorfor det går galt...!

Mvh

-Pixie-

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-03 10:11

-Pixie- skrev:

> Nå. Problemet jeg kæmper med i øjeblikket, er følgene. Hvis jeg
> [...]

Bortset fra de manglende table-koder (tr/td) er ovenstående o.k.

> ..så forsvinder TEKST_1 i IE, men er der i mozilla. Jeg kan bare
> ikke forstå det. Der er ingen logik i det.

Det er ikke til at sige hvad der er galt uden at kende indholdet i
de to css-klasser du bruger.

Kan du give et link til siden?

Se evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Philip Nelander

Dato : 26-04-03 00:33

-Pixie- wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> -Pixie-
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

*LOOOL* synes du skrev du fulgte w3c-standarderne?
"<div class="indhold">
TEKST_1
billede
TEKST_2
Hvad er grunden til du vil overlappe din div-class?
Hvis der ikke er nogen speciel grund, så prøv at bruge den her kode
i stedet...

Ellers må du lige skrive jo *SS*

Mvh Philip Nelander

Fra : Stig Nygaard

Dato : 26-04-03 08:53

Hej Philip

Philip Nelander wrote:
> [...]
> billede
> TEKST_2
> Hvad er grunden til du vil overlappe din div-class?

Eh? Hvad er problemet med DIV'erne og W3 standarden her? Det ser da fint
ud for mig. Du må gerne have en DIV inde i en DIV, hvis det er det du
mener? Så er der lige de manglene TR'ere og TD'ere i tabellen, men det
er så en anden historie.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-03 12:42

Philip Nelander skrev:

> *LOOOL* synes du skrev du fulgte w3c-standarderne?

Det kunne tænkes at Pixie blot angav placeringen af en tabel i hans
kode (og at tabellen derfor står korrekt i kildekoden).

> "<div class="indhold">
> TEKST_1
> billede
> TEKST_2

Nej - tabellen mangler indhold. Det er derimod ikke nogen fejl at
have en div i en div.

Ovenstående stump er heller ikke ligefrem valid. Du kan ikke
placere en <tr> inde i en div (eller omvendt placere en <div> i en

NB: Læs venligst min signatur. Der er ingen grund til at citere rub
og stub.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : -Pixie-

Dato : 28-04-03 09:39

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det kunne tænkes at Pixie blot angav placeringen af en tabel i hans
> kode (og at tabellen derfor står korrekt i kildekoden).

Det håber jeg da. Jeg må dog lige tage det lidt tilbage igen. Jeg er
pt ikke 100% sikker på at min kode er rigtig, da jeg ikke har fået den
valideret endnu (siden er stadig under opbygning). Jeg får lige siden
valideret inden jeg skriver igen...

>"...(eller omvendt placere en <div> i en <table>)."

Ingen "<div>" i en tabel!?!? Fint, det er rart at vide til en anden
gang.

Der var nogen der efterlyste et link til problemet. Tja, da jeg
redigerer i koden ret ofte, kan man risikere, ikke at falde over mit
problem, men prøv
http://www.rolighedsgaarden.dk/ridecenter/vores_mange_dyr.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-03 11:09

-Pixie- skrev:

> Ingen "<div>" i en tabel!?!?

Nej, du må ikke placere en div i en <table>. Du kan godt placere en
div i en tabel - den skal bare ind og ligge i en td eller en th.

Følgende kode er ikke valid:

<!-- Ugyldig kode 1 -->

Det bliver ikke bedre af at flytte tr uden for div:

<!-- Ugyldig kode 2 -->

Men _inden_ i en td er div o.k.:

<!-- Gyldig kode -->

> Fint, det er rart at vide til en anden gang.

Jeg håber at eventuelle misforståelser er ryddet af vejen nu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen