S-Video-stik på MSI GATI4200?
Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 24-04-03 19:42

Jeg er ved at finde frem til et kabel så jeg kan få glæde af mit tv-out stik
på grafikkort MSI GATI4200
(http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID=324&M
ODEL=MS-8870) - nu er det bare lige om det nu også kan lade sig gøre med et
stik fra fx. http://www.cableconnection.dk/ (under Tech+Link => NoName =>
Kabler til billede og lyd => S-Video + Analog Audio : 07-042 Standard: PC
DVD S-Video + audio kabel)
Dvs. et stik med S-Video + MiniJack Stereo han ---> Scart (EuroConnector)
han.

Det som sprøgsmålet går på er, om det S-Video der ses på ovenstående kabel
nu også passer i mit grafikkort til S-video tv-out-stikket? Jeg synes nemlig
overhovedet ikke hunstikket til tv-out på grafikkortet ligner det som det
skal passe med på han-stikket fra kablet!

Er der en som har erfaring med dette i praksis, som kan give mig en
afklaring på dette problem? Eller en som bare har mægtig meget tjeck på det?

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-04-03 14:16

Bjarke Rasmussen wrote:
> [...]
> S-Video + Analog Audio : 07-042 Standard: PC DVD
> S-Video + audio kabel)
> Dvs. et stik med S-Video + MiniJack Stereo han

Det ser rigtigt ud, jeg ville bare se på:
http://www.cableconnection.dk/Functions/ProductDetails.asp?HirachyID=245&PictureID=635
- Fordi der følger en konverter med (07-214) istedet for en
adapter som til den du nævner (07-042):

Læs om konverteren:
http://av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&partid=14&menuid=2&PHPSESSID=95ba391a07cd9def40ddaf228d96fbdb

Eller måske endda denne fra AV-Supply:
http://av-supply.dk/index.php?index=2&partid=6&menuid=1&PHPSESSID=95ba391a07cd9def40ddaf228d96fbdb
- Der er konverteren det lille stykke S-Video kabel.

Læs om konverteren:
http://av-supply.dk/index.php?index=17&show=44&partid=14&menuid=2&PHPSESSID=95ba391a07cd9def40ddaf228d96fbdb

> Det som sprøgsmålet går på er, om det S-Video der
> ses på ovenstående kabel nu også passer i mit grafikkort
> til S-video tv-out-stikket?

Det gør det.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 25-04-03 17:26

> Eller måske endda denne fra AV-Supply:

http://av-supply.dk/index.php?index=2&partid=6&menuid=1&PHPSESSID=95ba391a07
cd9def40ddaf228d96fbdb
> - Der er konverteren det lille stykke S-Video kabel.

Det lyder alletiders! Ovenstående kabel er hermed bestilt. Mange tak for
hjælpen - jeg vender lige tilbage med resultatet når dette er modtaget og
afprøvet!

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 29-04-03 15:34

> [...]
> hjælpen - jeg vender lige tilbage med resultatet når dette er modtaget og

Det gør jeg så nu, og det virker ikke! S-Video stikket passer overhovedet
ikke i mit grafikkort (jeg havde mine bange anelse om at det ikke virkede,
men fik fortalt i NG at det ville passe).

Så nu står jeg igen på bar bund, og skal til at returnere varen! Æv...

Andre der har et forslag? Jeg vil med glæde maile et billede af mit tv-out
stik hvis det kan hjælpe til en opklaring på dette problem (jeg har ikke
adgang til 'binary-gruppen')

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-04-03 19:47

Bjarke Rasmussen wrote:
[Køb af konverter]
> det virker ikke!
> S-Video stikket passer overhovedet ikke i mit grafikkort

Er det denne du har købt?
http://av-supply.dk/index.php?index=17&show=44&partid=14&menuid=2&PHPSESSID=7b5aa9ff0344da10f0197d76cdf74cb7
- Den skal sidde i den ende hvor TVet er tilsluttet.

> (jeg havde mine bange anelse om at det ikke virkede,
> men fik fortalt i NG at det ville passe).

Ja, hvis du har et kabel der har S-Video stik i begge ender.

> Så nu står jeg igen på bar bund, og skal til at returnere varen!

Vent med det.

> Andre der har et forslag?

Hvordan ser dit kabel ud?
- Er det et kabel med S-Video og Jack stik i den ene ende,
som dette:
http://av-supply.dk/index.php?index=17&show=11&partid=6&menuid=1&PHPSESSID=7b5aa9ff0344da10f0197d76cdf74cb7
(altså uden konverteren)

Hvis det er sådan et kabel, tror jeg ikke du kan få det
til at vise farver på dit TV.

Køb istedet det sæt jeg linker til eller endnu bedre eller
køb enhederne adskilt, så kan man skifte de enkelte
dele ud, hvis de går hen og bliver defekte.
Det går dog hen og bliver dyrt og besværligt.

> Jeg vil med glæde maile et billede af mit tv-out stik
> hvis det kan hjælpe til en opklaring på dette problem

Du må gerne prøve, men jeg tror ikke det vil hjælpe.
Hvis du vælger at maile et billede, må du gerne
medsende billeder af konverteren og kablet også.

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 29-04-03 20:01

> Er det denne du har købt?

http://av-supply.dk/index.php?index=17&show=44&partid=14&menuid=2&PHPSESSID=
7b5aa9ff0344da10f0197d76cdf74cb7
> - Den skal sidde i den ende hvor TVet er tilsluttet.

Nix!

> Hvordan ser dit kabel ud?
> - Er det et kabel med S-Video og Jack stik i den ene ende,
> [...]

Det er nøjagtig denne 'pakke' jeg har købt! Dette S-Video passer ikke i mit
graffikkort!

> Hvis du vælger at maile et billede, må du gerne
> medsende billeder af konverteren og kablet også.

Det gør jeg så (billede af tv-out'et på grafikkortet, konverteren og kablet
er dette samme som ovenstående link).

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 29-04-03 20:09

Hvad kan der så findes på som kabel til tv-out på mit grafikkort?

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-04-03 12:08

Bjarke Rasmussen wrote:
> Hvad kan der så findes på som kabel til tv-out på
> mit grafikkort?

Vi skal lige finde ud af hvilket stik der sidder på dit
grafikkort.
Har du slet ikke fået nogen S-Video stik til at
passe ind i det?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-04-03 12:16

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Vi skal lige finde ud af hvilket stik der sidder på dit
> grafikkort.

Det ser da alm. ud det S-Video stik:
http://www.msi.com.tw/images/product_img/vga_img/8870.jpg
- Passer hverken konverteren eller et helt alm. S-Video
stik i det?
Hvordan ved du så der ikke er farver på?

Har du en lille dongle, som beskrevet i manualen i
afsnit 2.8 - TV_Out Connector (S & C) ?
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=324%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&NAME=MS-8870

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 30-04-03 15:21

Lyder som en mægtig plan!

> Det ser da alm. ud det S-Video stik:
> http://www.msi.com.tw/images/product_img/vga_img/8870.jpg
> - Passer hverken konverteren eller et helt alm. S-Video
> stik i det?

Bortset fra at det er en 64 Mb udgave så er ovenstående link korrekt!
Hverken konverteren eller et helt alm. S-Video stik passer i kortet!

> Hvordan ved du så der ikke er farver på?

Jeg har ikke sagt noget om nogle farver!?!?!

> [...]
20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20&NAME

Jeg er ikke sikker! Kassen ligger i kælderen og jeg skal lige straks ud af
døren, så jeg vender tilbage med et svar i aften!

Mange tak for hjælpen indtil videre! Nu skal det sidste bare lige
kringles...

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-05-03 01:34

"Mikael Nørrelund Andersen" wrote:

> Har du en lille dongle, som beskrevet i manualen i
> [...]

Davs og undskyld jeg lige bryder ind. Glad og fornøjet kom jeg
idag hjem med mit nyindkøbte svha kabel og regnede med at nu
skulle jeg til at ligge og flyde inde i stuen og se film, frem for
at sidde her på kontorstolen, men nej..

Præcis som Bjarke, har jeg det problem at stikket med tv-out bag i
mit grafikkort har 9 huller, mens mit nye svhs kabel kun har 4
pinde og derfor ikke passer. Efter at have kigget på den
manualside der beskrives ovenfor, har jeg fundet ud af at det er
lige præcis sådan et dongle-kabel jeg mangler - desværre fulgte
det ikke med mit GeForce2 kort, så nu er jeg svært nysgerrig efter
hints til hvor jeg så får fat i sådan et kabel henne?..

Anyone?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henning

Dato : 31-05-03 23:00

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ikke med mit GeForce2 kort, så nu er jeg svært nysgerrig efter
> hints til hvor jeg så får fat i sådan et kabel henne?..

Dem har jeg set i:

http://www.computercity.dk/

mvh Henning

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-06-03 01:08

Henning wrote:

> Dem har jeg set i:
>
> http://www.computercity.dk/

Jeg kan nu ikke lige finde det kabel jeg mangler på deres webside,
men jeg fandt via websiden til www.sandberg.it og
<http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50447.HTM#> som er lige
akkurat det jeg mangler, så du fortjener en stor tak alligevel.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henning

Dato : 01-06-03 01:30

> Jeg kan nu ikke lige finde det kabel jeg mangler på deres webside,
> men jeg fandt via websiden til www.sandberg.it og
> <http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50447.HTM#> som er lige
> akkurat det jeg mangler

Lige dem jeg så i butikken, tror de har meget fra Sandberg. Godt du fandt
dem.

mvh Henning

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 30-04-03 15:11

> Vi skal lige finde ud af hvilket stik der sidder på dit
> grafikkort.
> Har du slet ikke fået nogen S-Video stik til at
> passe ind i det?

Nej ikke det der ligner! Det kan simpelthen ikke lade sig gøre uden at
knække benene på s-video stikket!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-04-03 12:07

Bjarke Rasmussen wrote:

http://av-supply.dk/index.php?index=17&show=44&partid=14&menuid=2&PHPSESSID=7b5aa9ff0344da10f0197d76cdf74cb7

> Nix!

Hvilken konverter har du så købt?

http://av-supply.dk/index.php?index=17&show=11&partid=6&menuid=1&PHPSESSID=7b5aa9ff0344da10f0197d76cdf74cb7

> Det er nøjagtig denne 'pakke' jeg har købt!
> Dette S-Video passer ikke i mit graffikkort!

What?
- Så må jeg så nogle billeder...

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 30-04-03 15:26

> Hvilken konverter har du så købt?

Konverteren er jo med i nedenstående samlet løsning, så den har jeg jo! Min
fejl...

http://av-supply.dk/index.php?index=17&show=11&partid=6&menuid=1&PHPSESSID=7
b5aa9ff0344da10f0197d76cdf74cb7

> What?
> - Så må jeg så nogle billeder...

Jeg mailede et til dig i går aftes på den mail du har angivet i NG.

Men jeg tror nu altså at hemmeligheden ligger i den 'dongle'-fætter! Jeg
skriver som sagt i aften, når jeg forhåbenligt har fundet den i kassen i
kælderen...

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 30-04-03 18:28

> Men jeg tror nu altså at hemmeligheden ligger i den 'dongle'-fætter...

Sørme om det ikke virkede til det første problem! Nu passer stinkkene
sammen, både fra grafikkort til composite og videre til tv-out-kabel og
endelige til tv via scart!

Men hvordan får jeg så et billede op på tv'et? Jeg fandt noget i
'instillinger for skærm' omkring klon af skærm, har tv'et som sekundær
skærm! Tv'et kan dog slet ikke finde en kanal med noget signal på når jeg
sætter fjernsynet til at søge efter en ny kanl med signal!

Jeg bruger engelsk udgave af XP.

Er der en der kan guide mig til et hul igennem fra computeren til
fjernsynet?

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 30-04-03 19:25

> Er der en der kan guide mig til et hul igennem fra computeren til
> fjernsynet?

TADAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!

Nu er der hul igennem med farver lyd og hele molevitten! Det er mægtig
lækkert! Mange tak for hjælpen.

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-05-03 10:56

Bjarke Rasmussen wrote:
> Nu er der hul igennem med farver lyd og hele molevitten!

Det er altid lækkert når det kører :)

> Det er mægtig lækkert! Mange tak for hjælpen.

Intet problem :)