Andet multimedie
bentjuul 3670
Autorun af PDF på CD-rom?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-04-03 10:48

Hvordan brænder man en CD med et PDF-dokument, som så starter
automatisk når CD'en bliver lagt i? Skal Acrobat Reader lægges med på
CD'en, eller er det nok at den er til stede på maskinen?

Der er tale om Windows operativsystem.

Krydspostet: dk.edb.grafik og dk.edb.system.ms-windows, men jeg ved
ikke hvor jeg skal sætte FUT til.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : JMo.

Dato : 25-04-03 10:59

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote in

> Hvordan brænder man en CD med et PDF-dokument, som så starter
> automatisk når CD'en bliver lagt i?

Det styres af en fil ved navn AUTORUN.INF der ligger i roden på cd'en

Den indeholder eksempelvis:

[autorun]
open=setup.exe
icon=btw.ico
label=BTW

- Hvis det ikke er et program, men en PDF der skal åbnes bruger du
programmet start.exe (der er standard i Win95 og fremefter
installationer) med filnavnet på PDF'en som parameter

> Skal Acrobat Reader lægges med på
> CD'en, eller er det nok at den er til stede på maskinen?

Det er et krav at der er en PDF-læser *installeret* på maskinen - enten
Acrobat Reader eller den fulde Acrobat pakke. Hvis der ikke er noget
installeret er brugeren nødt til først at installere Acrobat Reader via
installationsprogrammet.

Fra : //zigge

Dato : 25-04-03 11:22

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in message

> [...]
> Acrobat Reader eller den fulde Acrobat pakke. Hvis der ikke er noget
> installeret er brugeren nødt til først at installere Acrobat Reader via

Du burde nu osse kunne lægge Acrobat ned på cd'en og så køre det hele
herfra, på samme måde som ovenfor beskrevet.
Noget i stil med det her:

[autorun]
open=/Acrobat/Acrobat.exe Tekst.pdf
icon=btw.ico
label=BTW

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-04-03 11:29

"//zigge" <zigge@cs.auc.dk> wrote in message news:b8b231$89i$1@sunsite.dk...

> Du burde nu osse kunne lægge Acrobat ned på cd'en og så køre det hele
> herfra, på samme måde som ovenfor beskrevet.
> [...]

Jeg tror ikke det er muligt at starte Acrobat på CD-en.
Den kommer ikke igang hvis den ikke er installeret på maskinen.
Din metode vil måske kunne lade sig gøre på en mac, eller med andre
programmer der ikke er afhængig af en korrekt installation (Irfanview måske,
men den kan vidst ikke vise PDF).

/Per

Fra : //zigge

Dato : 25-04-03 11:52

"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> wrote in message

> [...]
> Din metode vil måske kunne lade sig gøre på en mac, eller med andre
> programmer der ikke er afhængig af en korrekt installation (Irfanview

Jeg er da ikke helt sikker, når jeg selv skal lave den slags plejer jeg at
lure lidt på en "købe-CD", der kan man se hvordan det skal gøres.

//zigge

Fra : //zigge

Dato : 25-04-03 11:54

Prøv evt. at kikke her: http://www.adew.co.uk/autorun_cd/

//zigge

Fra : David

Dato : 23-05-03 17:08

http://www.autorun-cd.com

Fra : Martin Wiboe

Dato : 26-04-03 20:42

> Hvordan brænder man en CD med et PDF-dokument, som så starter
> automatisk når CD'en bliver lagt i? Skal Acrobat Reader lægges med på
> CD'en,

Nej, ikke nødvendigvis

> eller er det nok at den er til stede på maskinen?

Ja

[AUTORUN]
shellexecute=MinFil.PDF
icon=MitIkon.pdf

Skulle virke...... Shellexecute åbner en fil med typens associerede program.

Martin