Hvor og hvordan booker man billigst og let~
Fra : Thomas

Dato : 24-04-03 18:56

Hej.

Da jeg overvejer selv at arrangere vores sommerferie med flyrejse med
Sterling eller Snowflake vil jeg lige høre hvor man kan booke sit hotel
eller lejlighed.

Er der noget jeg skal være opmærksom på eller andre som har arfaringer høre
jeg gerne om dem..

På forhånd tak..

Mvh Thomas

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 24-04-03 19:03

> Da jeg overvejer selv at arrangere vores sommerferie med flyrejse med
> Sterling eller Snowflake vil jeg lige høre hvor man kan booke sit hotel
> eller lejlighed.
Øhh, hvor vil du gerne hen?

vh Erik

Fra : Thomas

Dato : 24-04-03 19:23

Jeg har endnu ikke planlægt noget endeligt.... Men måske Lissabon......i
Portugal...

Mvh Thomas

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 25-04-03 09:02

"Thomas" <t@t.de> skrev i en meddelelse
> Jeg har endnu ikke planlægt noget endeligt.... Men måske Lissabon......i
> Portugal...

Hej Thomas

Lissabon er et glimrende valg! Jeg var der selv i september og synes det er
en herlig by.

Ang. hotel, så prøv dette link:
http://www.portugalvacances.com/english/default.htm

eller: http://www.maisturismo.pt/

eller læs mere på: http://www.portugalnet.dk/

jeg boede selv, her sidste gang på Hotel Lisboa Tejo, det var et ganske
udemærket hotel, det bedste er dog ubetinget Hotel Mondial, særligt hvis man
kan få et værelse på en af de øverste etager, fantastisk udsigt. Der burde
være muligheder nok for at få et godt hotel - også til en fornuftig pris.

God tur

Erik

Fra : Thomas

Dato : 25-04-03 18:22

Hej Erik.

Jeg har været inde på de nævnte internet sider... Jeg kan ikke finde det
hotel som hed Hotel Mondial som du anbefaler.....??

Jeg syntes også priserne er dyre... men det er måske bare mig... Et dobbelt
værelse koster i slutningen af Juli / starten af August ca. 5000 kr. for en
uge. Men det er måske en normal pris ?

Jeg har set at man kan flyve med SAS's nye Snowflake til Lissabon for ca.
1055 kr. incl. afgifter tur / retur. Hvad flyver du med og hvad giver du..?

Er det en god by f.eks. at holde din sommerferie i hvis man gerne vil opleve
noget og ikke bare ligge på stranden og ligge tage sol... ved ikke hvordan
vejret er på den årstid... Er der mulighed for nogle ture osv. eller kan man
bruge 7 dag i byen...?

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 29-04-03 09:10

Hej Thomas

> Jeg har været inde på de nævnte internet sider... Jeg kan ikke finde det
> hotel som hed Hotel Mondial som du anbefaler.....??
Ups, det må du undskylde, det staves med u i stedet for o: Mundial

> [...]
dobbelt
> værelse koster i slutningen af Juli / starten af August ca. 5000 kr. for
Det er blevet meget dyrer efter at man er gået over til Euro, alle priser
har fået et hak.
Men det er da muligt at få et dobbeltværelse til under 50 euro i døgnet, det
er ca. 2700 kr. pr. uge.

Har du tjekket: http://www.maisturismo.pt/ ?

> Jeg har set at man kan flyve med SAS's nye Snowflake til Lissabon for ca.
> 1055 kr. incl. afgifter tur / retur. Hvad flyver du med og hvad giver
du..?
Det er en rigtig god pris- det kan ikke gøres billigere - snup den med det
samme.

> [...]
> vejret er på den årstid... Er der mulighed for nogle ture osv. eller kan
Der er mange ting at opleve i Lissabon. F.eks. Expo98 området der ligger i
udkanten af byen (man kan tage undergrunden lige dertil), her er der mange
spændende udstillinger, særligt er Ocenario fascinerende (det er Danmarks
Akvarium x 1000 - faktisk er det verdens næststørste akvarium næstefter det
i Osaka i Japan).

Lisabon er en smuk by, der som by byder på oplevelser, sporvognene (hvoraf
nogle er fra 1902 og stadig aktive - prøv især linie 28) kører i meget
smalle gader og temmelig vildt- her er bydelen Alfama helt speciel. Der er
markeder med alt fra hønsefødder til motorsave. Der er mange gode cafeer og
spisesteder. Ikke mindst Portvinsinstituttet er et besøg værd - her kan
smages portvin fra et meget stort vinkort.

Der er et hav af spændende museer og slotte både i Lissabon og i omegnen. Og
så er der selvfølgelig strandene. Og vinmarkerne.

Håber dette har inspireret!

vh. Erik

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-04-03 22:32

Hej

"Thomas" <t@t.de> wrote:

>Da jeg overvejer selv at arrangere vores sommerferie med flyrejse med
>Sterling eller Snowflake vil jeg lige høre hvor man kan booke sit hotel
>eller lejlighed.

Flyet booker du nok nemmest på: www.travelstart.dk

Og billige hoteller på: www.easyjet.com/da Ude til højre plejer der at
komme et link til hotelbestillinger.

Ellers må du igang med www.google.com og søge på lejligheder og hoteller
på de destinationer som du ønsker dig, rigtigt mange kan efterhånden
bookes direkte på nettet.

Og lidt apropos, så kan det faktisk idag, med den himmelflugt
charterbranchens priser har, sammenholdt med billige flybilletter hos
ruteselskaberne, sagtens betale sig at lave sin rejse selv ! - Jeg har
lige sparet kr. 2000,- på en rejse til Grækenland i næste måned på denne
måde.

--
M.v.h. Ole®