Dressing til kebab
Fra : Heidi

Dato : 24-04-03 15:49

Jeg vil i morgen forsøge mig med at lave hjemmelavede
durumruller med kebabkød i (har sat kød i marinade, som der
tidligere var en opskrift på herinde, lavet af yoghurt naturel,
citronsaft, presset hvidløg, chilisauce, eddike, løg, peber, garam
masala og salt).
Fandt desuden en pose med tyrkiske brød til en flad femmer,
hvorfra ideen opstod.

Men nu mangler jeg inspiration til dressingen, som skal i
sammen med salat, tomat og hvad vi nu ellers lige kan finde
på.

Det skal jo nok være noget cremefraiche baseret. Men hvilke
ingredienser kunne være gode at putte i? Er det mon bare
en almindelig salat-cremefraiche dressing de putter i, når
man køber dem ude i byen??

Mvh.
Heidi

Fra : Carina

Dato : 24-04-03 17:04

"Heidi":

> Men nu mangler jeg inspiration til dressingen, som skal i
> sammen med salat, tomat og hvad vi nu ellers lige kan finde
> på.

Jeg er begyndt at købe mine 'rulle-kebabber' et andet sted, efter jeg har
fundet ud af at de bruger en krydderdressing, hvor karry er lidt mere
fremtrædende. Det smager meget bedre end bare en 'alm' creme fraiche
dressing...synes jeg

Carina

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 24-04-03 20:35

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> Men nu mangler jeg inspiration til dressingen, som skal i
> sammen med salat, tomat og hvad vi nu ellers lige kan finde
> på.

Du skal da vel også have noget af det her chili-olieting? Ikke at jeg ved
præcis hvordan det laves...til gengæld ved jeg at jeg (næsten) ikke kunne
finde på at spise en kebab uden

Mvh Mads

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 25-04-03 00:51

> Du skal da vel også have noget af det her chili-olieting? Ikke at jeg ved
> præcis hvordan det laves...til gengæld ved jeg at jeg (næsten) ikke kunne
> finde på at spise en kebab uden

Lav det på en øjemålsblanding af:
Hakket chili
Tomatpuré
Olie

Det kan ikke gå galt!

Bjarke

Fra : Heidi

Dato : 25-04-03 06:41

Mads Thorning Pedersen wrote:
> [...]
> ved præcis hvordan det laves...til gengæld ved jeg at jeg (næsten)
> ikke kunne finde på at spise en kebab uden

Jeg havde nu tænkt mig at nøjes med at putte en sød chilidressing i,
bare lige her første gang, til vi finder ud af om det er noget der skal
gentages.
De durum vi plejer at få, der er ikke chili i, så vi plejer såmænd at
spise dem uden!

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 24-04-03 20:57

[Heidi | Thu, 24 Apr 2003 16:48:47 +0200]

>Jeg vil i morgen forsøge mig med at lave hjemmelavede
>Det skal jo nok være noget cremefraiche baseret.

JEG ville anbefale at røre noget yoghurt naturel med lidt thanin,
citronsaft, salt og peber - ret autentisk smag :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-04-03 23:10

Rene' Hjorth wrote:

> JEG ville anbefale at røre noget yoghurt naturel med lidt thanin,
> citronsaft, salt og peber - ret autentisk smag :)

Fuldstændig enig. En købe-cremefraichedressing ville være mord og vold
over for en hjemmelavet shawarma. Og lur mig om ikke også denne gode,
lækrere og sundere dressing er billigere end købe-skidtet.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Heidi

Dato : 25-04-03 06:43

Rene' Hjorth wrote:
> [Heidi | Thu, 24 Apr 2003 16:48:47 +0200]

> JEG ville anbefale at røre noget yoghurt naturel med lidt thanin,
> citronsaft, salt og peber - ret autentisk smag :)

Er det mon tahin du mener?
Det er jo typisk - jeg har set det kunne fås et eller andet sted
nede i byen, i denne uge, men ikke om jeg kan huske hvor det
var nu....
Men tak for forslaget - hvis jeg finder det, så skal det prøves

Fra : Padmé Amidala

Dato : 25-04-03 08:46

> [...]
> var nu....
> Men tak for forslaget - hvis jeg finder det, så skal det prøves

Det er fakta der har det på tilbud i denne uge....men man skal vist være ret
hurtig...for i min fakta var der ikke mere i tirsdags...

VH
Padmé Amidala

Fra : Heidi

Dato : 25-04-03 08:59

Padmé Amidala wrote:

> Det er fakta der har det på tilbud i denne uge....men man skal vist
> være ret hurtig...for i min fakta var der ikke mere i tirsdags...

Det kan godt være det også er i reklamen jeg har set det, men jeg
tror nu også det var i en (anden) butik.
Men jeg vil da lige lægge vejen forbi Fakta også - tak for det

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-04-03 09:09

Heidi wrote:

> Er det mon tahin du mener?
> Det er jo typisk - jeg har set det kunne fås et eller andet sted
> nede i byen, i denne uge, men ikke om jeg kan huske hvor det
> var nu....

Tahin er altid billigt i diverse etniske grønthandlere.

Mvh
Kevin Edelvang