Indstillle stød-dæmper til passager?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 24-04-03 17:30

Hej,

Jeg mener på et tidspunkt at være blevet vist at man på min GSX-R 250 kan
indstille den bagerste stød-dæmper, så man kan have lidt tungere passagerer
med uden at cyklen skraber på hjulet. Men hvordan?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 24-04-03 17:50

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
> kan indstille den bagerste stød-dæmper, så man kan have lidt tungere
> passagerer med uden at cyklen skraber på hjulet. Men hvordan?

Tag venstre sidekåbe/skjold af og du ser ind på støddæmperen der sidder nede
under luftfilterkassen. Det er den med fjederen på
Lige oven over fjederen sidder en bred rind med nogle aflange huller i.
Denne ring drejer du med uret, hvorved fjederen bliver strammere og dermed
hårdere. Hvis du ike har en rigtig nøgle til den, kan du med succes anvende
en papagøjetang - been there. Støddæmperen har 8 stillinger, og med lidt god
vilje og lys kan du se hvilket hak den er i nu. Du kan blive ved med at
dreje ringen, men på et tidspunkt går den over det hårdeste stilling og er
så i den løseste stilling.

Allan Bojesen

Fra : Tommy Fer

Dato : 24-04-03 17:52

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
passagerer
> med uden at cyklen skraber på hjulet. Men hvordan?

ER beskrevet af allan, men tænk på at cyklen er designet til japanere, dvs
jeg vejer alene som ca 2 japanske mænd...

Så den er en slap satan.

mvh Tommy Fer