Begynder MC
Fra : Carsten

Dato : 24-04-03 16:08

Jeg er ved at finde min første MC.
Har kigget på Honda, Yamaha og Suzuki. (CB/CBR, Bandit) Fra 500 til 1000ccm.
Det skal ikke være en sprit ny.
Så jeg søger ris og ros om nogle forskellige maskiner.

VH Carsten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-04-03 21:23

Carsten wrote:

> Jeg er ved at finde min første MC.
> Har kigget på Honda, Yamaha og Suzuki. (CB/CBR, Bandit) Fra 500 til
> 1000ccm. Det skal ikke være en sprit ny.
> Så jeg søger ris og ros om nogle forskellige maskiner.

For at kunne hjælpe dig bedst muligt, vil det være en stor hjælp hvis du
fortæller lidt om hvad du skal bruge den til, hvor meget erfaring du har,
hvor mange penge du vil bruge på den osv.
Generelt kan det dog siges at det er nogle fornuftige maskiner du har kig på

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Carsten

Dato : 25-04-03 13:29

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor mange penge du vil bruge på den osv.
> Generelt kan det dog siges at det er nogle fornuftige maskiner du har kig

Det skal være til at køre på til daglig.
Jeg har ikke så meget erfaring som er frisk da jeg er på SU lige nu, men det
er snart slut. (jeg har kørt noget cross engang)
Jeg har tænkt på at bruge omkring 50-70000 kr.

Fra : Brian Lænø

Dato : 26-04-03 08:03

"Carsten" skrev

> [...]
det
> er snart slut. (jeg har kørt noget cross engang)
> Jeg har tænkt på at bruge omkring 50-70000 kr.

Hvis du syndes om cross, så kan du jo overveje en offroader / rejse enduro,
de er ikke så dyre i forsikring.
Hvad slags kørsel skal du bruge den til, er det mest bykørsel eller skal du
køre mest på landevej og motorvej?
I den prisklasse kan du eksempel få en brugt Honda Transalp.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-04-03 15:04

Carsten wrote:

> [...]
> det er snart slut. (jeg har kørt noget cross engang)
> Jeg har tænkt på at bruge omkring 50-70000 kr.

Så kan du jo lige få råd til en Yamaha Fazer 600 (fra 65k og opefter for en
5 år gammel model) Det er ihvertfald ikke en ringe cykel til dit behov,
men en Suzuki Bandit 600 vil sikkert også række fint, og den er jo 15k kr
billigere, men til gengæld også luft/olie-kølet og tungere/blødere/sløvere.

Fra : Michael

Dato : 29-04-03 10:28

> Det skal være til at køre på til daglig.
> Jeg har ikke så meget erfaring som er frisk da jeg er på SU lige nu, men det
> er snart slut. (jeg har kørt noget cross engang)
> Jeg har tænkt på at bruge omkring 50-70000 kr.

Hej!

Jeg kan støtte dig i købet af en CB500 - jeg er selv lige blevet den
lykkelige ejer af en 2001 model med 5000 på tælleren. Der er fuldkåbe,
samt fulgte der en tanktaske, mc-garage og skivebremselås med.
Derudover medfulgte der en komplet styrkåbe med forlygte, sidespejle
samt 2 motorbøjler. Dette havde aldrig været monteret, og prismærket
sad stadig på tasken. Prisen var 65 k.

Den fås dog væsentligt billigere, hvis man vælger en ældre model uden
fuldkåbe. Jeg syntes den er skidesjov at køre på. Rent
forsikringsmæssigt ligger den for mit vedkommende på 4300 for kasko
med 3 års erfaring.

Et alternativ hedder Kawazaki ER-5. Jeg syntes den ligger meget tæt op
ad hondaen i køreegenskaber - den har dog færre HK, men til gengæld er
den billigere i forsikring(under 3000 for kasko).

En væsentlig ting at være opmærksom på ved brug til daglg transport -
minimum en styrkåbe/vindskærm. Det gør transporten en hel del mere
fornøjelig.

Læs evt. følgende artikler fra Den Blå Avis:
- http://makeashorterlink.com/?G6B424064
- http://makeashorterlink.com/?M2D422064
- http://makeashorterlink.com/?H1F431064
- http://makeashorterlink.com/?E20513064
- http://makeashorterlink.com/?K21521064

Held og lykke med søgningen

Mvh

Michael

Fra : Armand

Dato : 29-04-03 15:12

Michael <michael.bull@get2net.dk> skrev i en

> [...]
>
> En væsentlig ting at være opmærksom på ved brug til daglg transport -
> minimum en styrkåbe/vindskærm. Det gør transporten en hel del mere

Og netop forekomsten af original styrkåbe kan være udslagsgivende for en
højere forsikrings-præmie - Derfor kan det være en god ide at eftermontere
en uoriginal på en "nøgen" model!!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 25-04-03 10:11

Carsten <chelnielsen@hotmail.com> skrev i en news:b88ul2$881$1@sunsite.dk...
> [...]
1000ccm.
> Det skal ikke være en sprit ny.
> Så jeg søger ris og ros om nogle forskellige maskiner.

Det er en stor mundfuld at forvente respons på, og samtidig er der ikke én
skribent der er uvildig i sin vurdering.
Derfor vil jeg helt afholde mig fra at byde på nogen model - men til gengæld
vil jeg gøre dig opmærksom på en afgørende faktor som givetvis vil ryste
dig: Forsikrings-præmierne!

Forhør dig ved at par forsikringsselskaber hvad et vil koste dig at
forsikre en Suzuki GS 500 E, og bliv forskrækket.
Læg dertil at med stigende motorstørrelse såvel som stigende nypris bliver
det endnu mere umuligt at forsikre en model. Den helt store negative faktor
er dog om modellen er "sporstlig", og dét afgøres oftest på enkleste vis ved
at vurdere om den er originalmonteret med kåbe!!
Jeg forudser at du vil skulle betale omkring 1/3 af en CBR 1000's nypris
årlig kasko-forsikring (=45.000 - 50.000 kr?)

--
Armand.

Fra : Dennis Riis

Dato : 25-04-03 10:48

Jeg kan kun tilslutte mig Armand's argumentation om forsikringspræmier - jeg
leder også efter min første MC, og havde i sidste uge så fundet en flot
Suzuki GSX-R 250 i Den blå Avis. Jeg tænkte, at den nok ikke var så slem at
forsikre, der er jo kun 250 ccm motor på - men nej: De bedste tilbud jeg har
fået på kaskoforsikring af sådan en fætter har lydt på mellem 15 og 20000
kr. årligt - og hos andre selskaber ville man overhovedet ikke kaskoforsikre
den for mig

Fra : dots

Dato : 25-04-03 19:43

> Jeg forudser at du vil skulle betale omkring 1/3 af en CBR 1000's nypris
> årlig kasko-forsikring (=45.000 - 50.000 kr?)
>
> --
> Armand.

Det var da voldsomt !!! :-/
Og jeg som syns at ca 12K var for dyrt(Topdanmark) for Hondaen ...

dots

Fra : Armand

Dato : 26-04-03 11:59

dots <dots@tdcadsl.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Det var da voldsomt !!! :-/
> Og jeg som syns at ca 12K var for dyrt(Topdanmark) for Hondaen ...

Det betaler du da vel ikke??

Hva' er Hondaen da værd? :-/

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 27-04-03 08:57

> Det betaler du da vel ikke??
>
> Hva' er Hondaen da værd? :-/
>
> --
> Armand.

Nej, det betaler jeg ikke, syns det var alt for meget :-/
Jeg gav 20K for Honda og betaler 1835,00 i ½-årlig præmie for
ansvarsforsikringen ..

dots

Fra : Armand

Dato : 27-04-03 12:02

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det betaler jeg ikke, syns det var alt for meget :-/
> Jeg gav 20K for Honda og betaler 1835,00 i ½-årlig præmie for
> ansvarsforsikringen ..

Over det halve af værdien i årlig præmie er sågu' da også gennemskuelig
optrækkeri :-|

Codan's første bud på Lillefrøen lød på omtrent 25% af værdien, og damen i
den anden ende af røret blet noget mobset da jeg regnede ud for hende at min
kaskoforsikring (=incl. tyveriforsikring) i praksis havde stjålet
motorcyklen om fire år!!

--
Armand.
(Der dog fik den ned på omkring 10% årligt)

Fra : Anneli

Dato : 28-04-03 21:52

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det betaler jeg ikke, syns det var alt for meget :-/
> Jeg gav 20K for Honda og betaler 1835,00 i ½-årlig præmie >for
ansvarsforsikringen ..
>Dots

Hold da op, det er ca. hvad jeg giver om året for kasko, ansvar og
førerulykke for Suzukien, også hos TopDK.

Jeg så glaaaad for min Suzuki :0)

Stor hilsen Anneli og Savage :0))