/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Off-Road klasse til Enduroløb
Fra : dots


Dato : 24-04-03 13:39

Jeg har netop idag modtaget nyhedsbrev fra DORMCK ang off-roadklassen:

"For at undgå de helt vilde jern i klassen, er der lavet en positiv liste
over de cykler der kan deltage":

Aprillia: Alle
BMW: Alle
Cagiva: Alle
Honda: XL, XR, MTX, NX, Tvins
Husqvarna: 410/610 med elstart
Kawasaki: KLR; KLX, Tvins
KTM: LC4, LC8 (ikke EXC)
MZ: Alle
Triumph: Alle
Yamaha: XT, TT, DT, TDR, Tvins

Men hvad så med min lille Honda CRM125'er eller Mortens Suzuki DR350 ?
Hører vores cykler så ind under "de helt vilde jern", og er dermed udelukket
fra at deltage ? :-/

- dots -
Honda CRM125 R
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=216



 
 
Soren Lindholt (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 24-04-03 14:14


dots <dots@tdcadsl.dk> wrote in article
<3ea7dace$0$10434$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Men hvad så med min lille Honda CRM125'er eller Mortens Suzuki DR350 ?
> Hører vores cykler så ind under "de helt vilde jern", og er dermed
udelukket
> fra at deltage ? :-/

Næ, for så snart som official-erne ser din post bliver det nok ændret....
Udvalgsformanden er nemlig flittig gæst her i stuen...

--
Søren
http://motortosse.dk


Jakob D (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 24-04-03 14:17

"dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3ea7dace$0$10434$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Men hvad så med min lille Honda CRM125'er eller Mortens Suzuki DR350 ?
> Hører vores cykler så ind under "de helt vilde jern", og er dermed
udelukket
> fra at deltage ? :-/

Med et hurtigt kig på de nævnte jern i listen , dog uden at have lavet
reglerne, burde både din og Mortens maskine være klart lovlige. De er måske
blevet glemt i et hastigt ridt

Mvh Jakob D
www.supermotard.dk



Morten Juel (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 24-04-03 19:32

> > Men hvad så med min lille Honda CRM125'er eller Mortens Suzuki DR350 ?
> > Hører vores cykler så ind under "de helt vilde jern", og er dermed
> udelukket
> > fra at deltage ? :-/
>
> Med et hurtigt kig på de nævnte jern i listen , dog uden at have lavet
> reglerne, burde både din og Mortens maskine være klart lovlige. De er
måske
> blevet glemt i et hastigt ridt

Ja det må vi da håbe, men jeg kan godt forstå dem, min dr350 er ret vild
hehehehe )

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Mads Lund (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-04-03 09:35

> Men hvad så med min lille Honda CRM125'er eller Mortens Suzuki DR350 ?
> Hører vores cykler så ind under "de helt vilde jern", og er dermed
udelukket
> fra at deltage ? :-/

Og hvad med min 35 hk vilde WR200 ?

Men der skal jo være en grænse et sted. Og DR'en burde nok have været med ,
mens CRM'en jo "næsten" er en CR125 og WR modellerne næsten er YZ'ere.

Jeg synes nu det skulle følge kørerne, evt med/uden licens, evt dispenceret
for cross C og OB.

Mads Lund
WR200, som måske skal skiftes til WR250



dots (29-04-2003)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 29-04-03 09:53


"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:gJ5ra.29$%V2.17@news.get2net.dk...
>
> Og hvad med min 35 hk vilde WR200 ?
>
> Men der skal jo være en grænse et sted. Og DR'en burde nok have været med
,
> mens CRM'en jo "næsten" er en CR125 og WR modellerne næsten er YZ'ere.
>

Hmm, det ser ud til at jeg så skal køre bredde, hvis jeg vil køre med hos
DEK.
Det kan jeg jo slet ikke... :-/

> Jeg synes nu det skulle følge kørerne, evt med/uden licens, evt
dispenceret
> for cross C og OB.

Det tror jeg osse jeg synes, selvom jeg ikke er helt sikker på, hvad du
mener ?

>
> Mads Lund
> WR200, som måske skal skiftes til WR250
>

dots - med en helt vild "næsten" CR125'er



dots (29-04-2003)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 29-04-03 13:51


"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:gJ5ra.29$%V2.17@news.get2net.dk...
>
> Og hvad med min 35 hk vilde WR200 ?

Tjae, jeg syns jo sagtens den ku være med.

> Men der skal jo være en grænse et sted.

Og hvorfor i grunden det ?
Hvorfor lave en positiv liste, det skal da bare være de samme regler som er
gældende for endurocyklerne.

Og DR'en burde nok have været med ,
> mens CRM'en jo "næsten" er en CR125 og WR modellerne næsten er YZ'ere.

"Næsten", men det _er_ den jo ikke. Ifølge min lokale motocrossmand J.Ø. -
ovenikøbet langtfra en CR.
>
> Mads Lund
> WR200, som måske skal skiftes til WR250

Skal du sælge ? Øv, det varer lidt før jeg kan rende i banken igen.

dots - tem'li skuffet ! Og en af dem der strittede hånden i vejret, da
Johnny til GF spurgte, om der var nogen DORMCK'ere der ville stille op til
en evt Off-Road klasse ..



Claus Rittig (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 29-04-03 21:04

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3eae7539$0$10384$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > Og hvad med min 35 hk vilde WR200 ?
>
> Tjae, jeg syns jo sagtens den ku være med.
>
> > Men der skal jo være en grænse et sted.
>
> Og hvorfor i grunden det ?
> Hvorfor lave en positiv liste, det skal da bare være de samme regler som
er
> gældende for endurocyklerne.

Jeg har været lidt indblandet i etablering af off-road klassen. (Meget
lidt...)
Grunden til positiv listen, er at vi gerne vil have nogle fra off-road
miljøet med ud at køre enduroløb. Man kunne lave klassen åben for alle, men
så risikerer man at folk kommer med alt fra Yamaha WR450F til Yamaha XT600
Tenere, og så har ham på Tenere'en ikke en jordisk chance mod ham på
WR450F'en.
Da målet er at få "almindelige" off-rødder med ud at køre, har man villet
lave en klasse der giver mulighed for nognelunde lige konkurrence vilkår for
almindelige off-rødder på almindelige off-roadere. For at give off-rod A,
som kører på en bund-ordinær '88 XT600 og som aldrig har kørt licenspligtig
ræs, mulighed for at konkurrere - har man valgt at lade klassen være åben
for ikke-tidligere-racerkørere på ganske almindelige off-roadere.

> Og DR'en burde nok have været med ,
> > mens CRM'en jo "næsten" er en CR125 og WR modellerne næsten er YZ'ere.
>
> "Næsten", men det _er_ den jo ikke. Ifølge min lokale motocrossmand J.Ø. -
> ovenikøbet langtfra en CR.

Ja, CRM'en er langtfra en CR, men den er også langtfra en MTX. Faktisk lidt
ligesom Yam WR200 er langtfra en YZ250, men også langtfra en DT250. Grænsen
skal trækkes et sted, og noget tyder på at CRM'en er faldet fra som et
grænsetilfælde.
Jeg vil nu lige tjekke op på om det er et bevidst valg, for jeg lavede den
første positiv liste, og den var en hel del mere omfangsrig end den jeg nu
ser offentliggjort - men det kan der jo være mange årsager til.

> dots - tem'li skuffet ! Og en af dem der strittede hånden i vejret, da
> Johnny til GF spurgte, om der var nogen DORMCK'ere der ville stille op til
> en evt Off-Road klasse ..

Ja, ja, ro på. Lad os nu lige se om der måske er tale om en fejl. Det er der
måske ikke, men tab nu ikke modet på forhånd.

Rittig



Jes Vestervang (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-04-03 21:06

Claus Rittig wrote:

> Ja, CRM'en er langtfra en CR, men den er også langtfra en MTX.

Nu føler jeg mig stødt!

Arh, nu er min jo også den nye model, som jo skulle være lidt mindre ringe
end den gamle. Well, min er alligevel værre end begge to tilsammen pga. den
fraværende dæmpning i affjedringen (som jeg stadig ikke har fået lavet, og
der er snart projektaflevering, så det bliver vist heller ikke lige med det
samme :-/ )
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

dots (29-04-2003)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 29-04-03 21:33


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3eaed95e$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jeg har været lidt indblandet i etablering af off-road klassen. (Meget
> lidt...)
> Grunden til positiv listen, er at vi gerne vil have nogle fra off-road
> miljøet med ud at køre enduroløb.

Ja - det var jo netop pointen !

Man kunne lave klassen åben for alle, men
> så risikerer man at folk kommer med alt fra Yamaha WR450F til Yamaha XT600
> Tenere, og så har ham på Tenere'en ikke en jordisk chance mod ham på
> WR450F'en.

Det kommer da an på, hvem af de to der er den bedste mc-chauffør, og ikke
nødvendigvis om galopjernet er mer eller mindre egnet til terræn. Eks Bjarke
på sin Transalp, ham når jeg aldrig på "mit helt vilde" galopdyr.

> Da målet er at få "almindelige" off-rødder med ud at køre, har man villet
> lave en klasse der giver mulighed for nognelunde lige konkurrence vilkår
for
> almindelige off-rødder på almindelige off-roadere. For at give off-rod A,
> som kører på en bund-ordinær '88 XT600 og som aldrig har kørt
licenspligtig
> ræs, mulighed for at konkurrere - har man valgt at lade klassen være åben
> for ikke-tidligere-racerkørere på ganske almindelige off-roadere.

Skulle det så ikke hellere have været delt op i _hvad_ folk har kørt, i
stedet for hvilke cykler de kører på ??? I hestesporten er klasserne delt
op, så du feks ikke kan stille op i debutant, hvis du tidligere har været
placeret. Men skifter hesten ejer kan den stille op i _hvadsomhelst_, uanset
om det er en racer fuldblod, det er rytterens evne der afgør, _hvor_ der kan
stilles op.

> > Og DR'en burde nok have været med ,
> > > mens CRM'en jo "næsten" er en CR125 og WR modellerne næsten er YZ'ere.
> >
> > "Næsten", men det _er_ den jo ikke. Ifølge min lokale motocrossmand
J.Ø. -
> > ovenikøbet langtfra en CR.
>
> Ja, CRM'en er langtfra en CR, men den er også langtfra en MTX. Faktisk
lidt
> ligesom Yam WR200 er langtfra en YZ250, men også langtfra en DT250.
Grænsen
> skal trækkes et sted, og noget tyder på at CRM'en er faldet fra som et
> grænsetilfælde.

Og den er dælme langt fra en KTM LC4 !!! Det er lissom at blande ponyer med
fuldblodsheste.

> Ja, ja, ro på. Lad os nu lige se om der måske er tale om en fejl. Det er
der
> måske ikke, men tab nu ikke modet på forhånd.

Skal prøve, men er både skuffet og vred over den her liste ! Jeg syns den
er malplaceret !
dots




Claus Rittig (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-04-03 18:47

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3eaee168$0$10404$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Man kunne lave klassen åben for alle, men
> > så risikerer man at folk kommer med alt fra Yamaha WR450F til Yamaha
XT600
> > Tenere, og så har ham på Tenere'en ikke en jordisk chance mod ham på
> > WR450F'en.

> Det kommer da an på, hvem af de to der er den bedste mc-chauffør, og ikke
> nødvendigvis om galopjernet er mer eller mindre egnet til terræn. Eks
Bjarke
> på sin Transalp, ham når jeg aldrig på "mit helt vilde" galopdyr.

Ja. Og så ikke alligevel...
Ja, hvis man sætter en erfaren endurokører på Tenere'en og en total begynder
på WR'en, så vinder den erfarne kører. Men det gør vi jo IKKE! Sætter vi to
bare nogenlunde lige gode kørere på de to cykler, så har ham på WR'en et
helt urimeligt forspring, og så er vi pludselig i en situation hvor man kan
betale sig til en kæmpefordel ved at købe en nyere enduro-cykel. Den
situation ønsker vi at undgå.

> > Da målet er at få "almindelige" off-rødder med ud at køre, har man
villet
> > lave en klasse der giver mulighed for nognelunde lige konkurrence vilkår
> for
> > almindelige off-rødder på almindelige off-roadere. For at give off-rod
A,
> > som kører på en bund-ordinær '88 XT600 og som aldrig har kørt
> licenspligtig
> > ræs, mulighed for at konkurrere - har man valgt at lade klassen være
åben
> > for ikke-tidligere-racerkørere på ganske almindelige off-roadere.
>
> Skulle det så ikke hellere have været delt op i _hvad_ folk har kørt, i
> stedet for hvilke cykler de kører på ?

Jo, og det er det også. Har man tidligere kørt enduro eller motocross, kan
man ikke stille op i off-road klassen.

> > Ja, CRM'en er langtfra en CR, men den er også langtfra en MTX. Faktisk
> lidt
> > ligesom Yam WR200 er langtfra en YZ250, men også langtfra en DT250.
> Grænsen
> > skal trækkes et sted, og noget tyder på at CRM'en er faldet fra som et
> > grænsetilfælde.

> Og den er dælme langt fra en KTM LC4 !!! Det er lissom at blande ponyer
med
> fuldblodsheste.

Ja, jeg forstår heller ikke hvorfor LC4 er på listen. Den var ikke på min
liste. Jeg tror nogen har forsøgt at trække en linie, og den er så ikke just
faldet ud til din fordel. Men du må også være opmærksom på at du har fået en
af de absolut bedste off-road motorcykler der findes, en som nogen måske vil
mene er meget, meget tæt på at være en enduro-cykel. Jeg mener helt
personligt at den burde tillades i off-road klasse (for faen, der er jo kun
din i landet), men jeg laver ikke lovene i Dansk Enduro.

> > Ja, ja, ro på. Lad os nu lige se om der måske er tale om en fejl. Det er
> der
> > måske ikke, men tab nu ikke modet på forhånd.
>
> Skal prøve, men er både skuffet og vred over den her liste ! Jeg syns den
> er malplaceret !

Jeg forstår din skuffelse, men malplaceret? Hvis du kører nogle off-road
arrangementer i år hvor Flugt deltager, så prøv om du kan hænge på hans
spritnye WR450F... (Tilfældigt eksempel, der er flere rene endurocykler i
off-road kører ejerskab her til lands)

Rittig



dots (30-04-2003)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 30-04-03 22:14


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3eb00ad9$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Ja, jeg forstår heller ikke hvorfor LC4 er på listen. Den var ikke på min
> liste. Jeg tror nogen har forsøgt at trække en linie, og den er så ikke
just
> faldet ud til din fordel.

Næ,vist ikke.....

Men du må også være opmærksom på at du har fået en
> af de absolut bedste off-road motorcykler der findes, en som nogen måske
vil
> mene er meget, meget tæt på at være en enduro-cykel. Jeg mener helt
> personligt at den burde tillades i off-road klasse (for faen, der er jo
kun
> din i landet), men jeg laver ikke lovene i Dansk Enduro.

Næj, og det okæj , jeg syns bare, at min cykel er feks for lille til at
køre jernmand(skal være over 500cc) og jeg er for grøn, hvordan kan den så
plusli være for vildt et jern til DEK ??


> Jeg forstår din skuffelse, men malplaceret? Hvis du kører nogle off-road
> arrangementer i år hvor Flugt deltager, så prøv om du kan hænge på hans
> spritnye WR450F...

Jeg syns stadig ikke det hænger sammen - Forestil dig hvis den WR450F var
min, det ville jeg da ikke slippe videre heldigt eller hurtigere fra.

Ha, jeg ku ikke engang hænge på hans DT'er...
Igen det med mc-chaufføren...

dots



Pein (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 30-04-03 22:33

"dots" skrev ...

> Det kommer da an på, hvem af de to der er den bedste mc-chauffør, og
ikke
> nødvendigvis om galopjernet er mer eller mindre egnet til terræn. Eks
Bjarke
> på sin Transalp, ham når jeg aldrig på "mit helt vilde" galopdyr.
>
Ja han kom godt rundt på den kampvogn. Men der er grænser.
Jeg har ikke prøvet Grand National i regnvejr, men der var pænt meget
mudder i 2001. Jeg tror ikke Bjarke kan få TransAlp'en rundt på det spor
under dårlige forhold, den vil synke i et sted, men han vil sikkert nemt
kunne få din 125'er rundt. Så hvis du kan klare mudder, så kan du få
fornøjelsen af at passere ham når han sidder fast med sine 186 kg.
tørvægt.

Forresten, jeg vil tro sporet i et givet løb er det samme for alle
uanset klasse. Forskellen ligger blot i hvem man konkurrerer med, og
hvor mange omgange der køres. Så det er ikke teknisk lettere at
gennemføre offroadklassen tror jeg.
Så deltag du bare i breddeklassen. Nogle løb er så tyndt besat at der er
points til alle der gennemfører.

Ideen med en positivliste til offroadklassen er fin nok, den er bare
drøn-svær at lave, når de drejer sig om grænsetilfældene som f.eks din
maskine. Men det er jo lidt små kedeligt for en rigtig offrod der kommer
anstigende på sin XT600, og så skal konkurrere mod en flok med GasGas
300 og KTM 400.

Mvh. Niels



Claus Rittig (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-04-03 22:51

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:3eb04124$0$42573$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Forresten, jeg vil tro sporet i et givet løb er det samme for alle
> uanset klasse.

Nej, ikke helt. Off-road klassen vil ikke skulel køre det aller værste. Hvis
der fx. havde været off-road klasse til Aalborg Enduro 2002, så ville de
ikke skulle køre prøver i Frejlev, men skulle ellers køre samme antal
omgange på de to andre prøver som Bredde.

> Men det er jo lidt små kedeligt for en rigtig offrod der kommer
> anstigende på sin XT600, og så skal konkurrere mod en flok med GasGas
> 300 og KTM 400.

Lige netop. Det er jo ikke rimelige konkurrencevilkår.

Rittig



Claus Rittig (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 30-04-03 22:41

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3eae7539$0$10384$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> > Men der skal jo være en grænse et sted.

Og det er der så.
Nu har jeg fået tjekket op på sagen, og jeg tror der er sket indtil flere
småfejl i sagsgangen undervejs.
CRM modellen er ganske rigtigt blevet glemt, og Suzuki's DR modeller var med
på listen, indtil sætternissen viskede dem ud.
Det ER altså helt okay at køre off-road klasse til enduro-løb på Honda
CRM125, og Suzuki DR125, DR250, DR350, DR500, DR650, DR750 og DR800.
Skulle der dukke andre modeller op som er blevet glemt, så er det bare at
forespørge. Fx. vil jeg tro at Kawasaki KMX modeller også er okay, da det jo
nærmest er at sidestille med Honda CRM, mens jeg ved at Yamaha WR modeller
(der jo er lavet som enduro-cykler fra fødslen) IKKE tillades.

> dots - tem'li skuffet ! Og en af dem der strittede hånden i vejret, da
> Johnny til GF spurgte, om der var nogen DORMCK'ere der ville stille op til
> en evt Off-Road klasse ..

Få så den hånd ned, og kom med ud at køre!

Rittig
(Som ikke kan køre off-road klasse på min DT, for jeg har jo et par sæson'er
i Bredde og Elite klasse bag mig.)

PS: Det med klasse inddeling i endurosporten er faktisk noget meget svært
noget! Her er et par kuriøse eksempler fra virkelighedens verden:
Jacob Hansen vandt Bredde i 2002. De to bedst placerede kørere fra Bredde
rykker op i Elite, så i 2003 kører han altså Elite, og det første (og
formodentlig sæsonens hårdeste) er lige kørt. Kunne sådan en Elite-rookie så
følge med? Ja, han blev 3'er! Endda i et løb der var så hårdt at sidste års
Elite-DM-2'er udgik da han var for længe om at køre sine 5 omgange. Han
faldt for respittiden.
Hvis nu den tidligere Elite kører Wild Ting fra Aalborg Off-Road MC Klub
skulle finde på at køre igen, så kan han - pga. 2 sæson'ers fravær fra
sporten - stille op i Bredde. Han deltog lidt i forårets enduro træningslejr
på sin søsters Honda XL125. En anden kører fik ondt af ham, og lånte ham en
KTM EXC400, og så kørte han fra bl.a. Poul Pik, som sidste år scorede 2
andenpladser og 3 trediepladser i Bredde.
Ak, det er ikke let at være til.



dots (01-05-2003)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 01-05-03 08:41


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3eb04190$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Få så den hånd ned, og kom med ud at køre!
>
Jaaaaaaah !!! Ud og få blå mærker på den fede måde

dots - glad igen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste