Puch Maxi: Rensning?
Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 24-04-03 18:18

Hej!

Jeg står med en Puch Maxi (K) og et problem..

Der er tilsyneladende et eller andet galt med karburatoren. Benzinen fosser
igennem, og bliver ikke holdt tilbage..
Vi har tjekket svømmeren, og der er tilsyneladende ikke noget galt..
Så er det jeg spørger: Hvad kan der ellers være galt??

Vi har overvejet om det kan være flyderen der er i stykker, eller om det er
bundslagger fra tanken (som jeg ved der er i den..!)
-Og i så fald, hvordan renser man benzintanken, så den kan bruges bagefter??

Venlig hilsen,
Daniel Jørgensen

Fra : Calle.

Dato : 24-04-03 20:10

Daniel Jørgensen wrote:
> [...]
> det er bundslagger fra tanken (som jeg ved der er i den..!)
> -Og i så fald, hvordan renser man benzintanken, så den kan bruges

Det kan også være den lille nål, der sidder på svømmeren
--
Calle

Fra : Lars Hansen

Dato : 25-04-03 08:34

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Det er højst sansynligt din svømmer der er noger galt med... Er du sikker på
den ikke er utæt så der kommer benzin ind i den... Ellers check om den lille
bims er der som skal regulere benzinen i kaburatoren er der (Ved
svømmeren)..,, Hvis den ikke er der vil det svømme over..

//Lars

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 25-04-03 17:03

Hej igen..
Nålen på svømmeren fejler ikke noget!

Til gengæld vil jeg gerne have svar på et andet spørgsmål:
Hvordan renser man benzintanken for slagger????

Venlig hilsen
Daniel Jørgensen

Fra : Fuerzzz

Dato : 25-04-03 22:51

brænd dem ud

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-04-03 23:08

Fuer wrote:

> brænd dem ud
> "Daniel Jørgensen" <cfs28974@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> sikker

Mangler der ikke et svar her i den voldsommme quote? Synes ikke lige jeg kan
se noget..

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Duffi

Dato : 26-04-03 23:48

"Fuer" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> brænd dem ud

ER DU NUTZ eller hvad sker der...?

Du må for guds skyld aldrig nærme dig en benzin tank med noget der bare har
lidt med ild at gøre, heller ikke selv om tanken er tom, der er stadig dampe
i tanken og det er fandme farligt...!

Men hvis det er dit råd, så syntes jeg da at du skulle ta at prøve, køb en
gammel tank, hæld benzin i og stik ild til den...!

God fornøjelse...!

Fra : Calle.

Dato : 26-04-03 00:28

Daniel Jørgensen wrote:
> Hej igen..
> Nålen på svømmeren fejler ikke noget!
>
> Til gengæld vil jeg gerne have svar på et andet spørgsmål:
> Hvordan renser man benzintanken for slagger????

Skru benzinhanen af, og skyl tanken igennem.
--
Calle

Fra : puch3gmaster

Dato : 01-05-03 12:35

Så vidt jeg ved er svømmeren på de fleste puch modeller lavet af
flamengo , kunststof eller en form for plastic det vil sige de kan ikke
punktere. På svømmern sidder der en metal dims som nålen sidder fast i.
Buk dette metal så svømmeren kommer pad og ikke hænger. Hvis det ikke
virker så tjek om der er snavs på svømmernålen (der skal kun det mindste
jord korn til før det ikke virker) og blæs der efter dyse og karburator
fuldstændig igennem med en kompresser. Skift evntuelt dysen hvis der
sidder snavs i den. Hvis du ved at der er slagger i din tank så tøm den
for benzin, afmonter den og put nogle sten i den og ryst godt og tøm den
så igen, det er en besværlig måde men der er ikke rigtig andre udveje.
Og moter et benzin filter det er meget vigtigt hvis din tank er så
beskidt, og køb gerne lidt ekstra filtre. Og rens til sidst hele
karburatoren i et benzinbad. Husk at karburatoren skal sidde helt lige
den må ikke sidde skråt, så ryger benzinen også lige igennem. Efter alt
dette burde den ikkegøre problemer.

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 01-05-03 12:58

puch3gmaster wrote:
> Hvis du ved at der er slagger i
> din tank så tøm den for benzin, afmonter den og put nogle sten i den
> og ryst godt og tøm den så igen, det er en besværlig måde men der er
> ikke rigtig andre udveje.

Hallo makker det er en Maxi, dr kan du ikke afmontere nogen tank, da det
er en del af stellet.
--
Calle

Fra : H-J M

Dato : 01-05-03 11:56

> Hallo makker det er en Maxi, dr kan du ikke afmontere nogen tank, da det
> er en del af stellet.

Hvis du stiller en vinkelsliber til rådighed og et maxi stel så skal jeg sq
nok afmontere den tank for dig ;)
Og nu vi er igang kunne man evt. smide noget afstivning af inde bagved
tanken (luftfilter hulrummet) og så svejse den på igen...
En anden ting er at de svejsninger i bunden af tanken er bløde som vingummi
så det kan anbefales at lægge en bedre svejsning der i bøjningen!

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : puch3gmaster

Dato : 02-05-03 15:44

Det stel vejer ikke mange kilo hvis alt er afmonteret (inkl. forgaffel)
så er den lige til at ryste slaggeret ud af med lidt sten....

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 02-05-03 15:49

puch3gmaster wrote:
> Det stel vejer ikke mange kilo hvis alt er afmonteret (inkl.
> forgaffel) så er den lige til at ryste slaggeret ud af med lidt
> sten....
Ja, men det var ikke det du skrev.
--
Calle

Fra : puch3gmaster

Dato : 06-05-03 08:28

Nej det var fordi jeg sad og tænkte på renonveringen af min Puch Monza
imens, sorry....

http://www.kandu.dk/