Substitut for "Delphi"s databasesupport?
Fra : Jan

Dato : 23-03-01 23:31

Hej.

For nogen tid siden var der en tråd i denne NG vedr. databasesupport
som ikke benyttede BDE, Paradox etc. men gav én mulighed for at benytte
databaser alligevel.

Anyone?

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-03-01 12:16

Hej.

"Jan" <the@beast.himself> wrote in message
> [...]
>
> For nogen tid siden var der en tråd i denne NG vedr. databasesupport
> som ikke benyttede BDE, Paradox etc. men gav én mulighed for at benytte

- ODBC
- ADO
- IB componens
- DBExpress (fra Kylix + D6)
--
Med venlig hilsen/Best Regards
Stig Johansen - stig@w3data.dk

Fra : Jan

Dato : 24-03-01 14:39

hej.

"Stig Johansen" <stig@w3data.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.

> [...]
Problemet med ovestående er at de ikke er gratis, der skal en masse ekstra
filer
med i installationen, kan ikke benyttes i en Delphi X standard pakke.

Andre alternativer?

Fra : Gusse

Dato : 26-03-01 10:00

www.elevatesoft.com

hellere ikke gratis, men du behøver ikke en masse underlige filer....

Fra : Jan

Dato : 27-03-01 18:06

Hej.

Det er stadig ikke hvad jeg søger.

Fra : Kurt Bilde

Dato : 28-03-01 13:14

Hej Jan !

Jan wrote:

> Det er stadig ikke hvad jeg søger.

Hvad med memtable (se delphi super page eller torry)???

-Kurt

Fra : Jan

Dato : 28-03-01 17:05

Hej.
"Kurt Bilde" <Kub@sam.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jan !

> Hvad med memtable (se delphi super page eller torry)???

> -Kurt
Kurt, denne benytter også Delphis database componenter -> dur ikke!

Til andre interesserede har jeg også selv fundet QDB af Robert Marsh.
http://home.sprynet.com/sprynet/rrm/

Denne er "ok" men stadig ikke helt !!!

/Jan

Fra : Thomas Due

Dato : 29-03-01 07:18

Var det så ikke noget at kigge på MySQL, Der er et eller andet sted på
web-siden et link til nogle Delphi komponenter som går uden om databasen.

Problemet med det du beder om, er at komponenterne vil være extremt database
afhængige. Du kan ikke skifte databasen ud med en anden. Det er jo forcen
i sådanne flader som BDE og ODBC etc.

Men hvis du er villig til at lade dig binde til én database, så skulle du
måske
kigge lidt på MySQL. Den har jo efterhånden også et fantastisk godt rygte.

Mvh
Thomas Due

Fra : Jan

Dato : 29-03-01 11:43

Hej.
"Thomas Due" <noname@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske
> kigge lidt på MySQL. Den har jo efterhånden også et fantastisk godt rygte.

Ja, mySQL er lækker at arbejde med, benytter den selv på mit site med PHP.
-
Problemet med "databasen" er at den skal kunne benyttes med en Delphi
standard.

Fra : Dennis Fantoni

Dato : 05-04-01 23:01

Hejsa!

http://www.ibobjects.com/

IbObjects har deres egne komponenter, som ikke bruger borland's BDE.

Jeg ved ikke (men jeg vil tro det) om det kører i en standard delphi.

Mht. database - der *skal* du bruge interbase...

Men dit eget program behøver kun at være 1 fil. - .exe filen. ibobjects
kompileres ind i .exe filen.

Funktionaliteten mod interbase (og mod firebird) er helt i top. Faktisk
rigtig meget bedre end borland's BDE.

Jeg bruger det på jobbet til et client/server system. Det er kanon at vi nu
slipper for at betale borland for databaselicenser (interbase 6 opensource
er gratis).

> Problemet med "databasen" er at den skal kunne benyttes med en Delphi
> standard.

Du skal formentlig betale for ibobjects - men det kan godt tænkes at du kan
få en kopi at lege med, så længe at du ikke sælger dine programmer eller
bruger det kommercielt. (spørg jason, som står bag).

Dennis

Btw. jeg mangler lidt mere at rode med (er momsreg.). så hvis nogen har
brug for en prof. delphiudvikler på konsulentbasis weekender/aften eller
enkeltstående opgaver, så mail df@image.dk