SPAM
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-04-03 18:12

Er mail mere "åben" (end f.eks. Eudora Pro) således at rekalme, pornofis
o.lign. lettere finde min adresse?

Selv om Mails filter virker fint, er det irriterende, at over halvdelen
af min post nu er l...

Og det er altså ekskaleret enormt siden jeg begyndte at bruge Mail

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Per Madsen

Dato : 24-04-03 18:34

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> af min post nu er l...
>
> Og det er altså ekskaleret enormt siden jeg begyndte at bruge Mail

Kan ikke svare dig på om den er mere åben, men ville lige benytte
lejligheden til at anbefale dig Spamfire. Den fjerner 95% af al den spam
er bliver sendt til min konto, og så er det en billig løsning.
Du kan hente den her:

http://www.matterform.com/

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Thomas N.

Dato : 25-04-03 16:56

> Du kan hente den her:
>
> http://www.matterform.com/

Fedest! Den må jeg prøve!
Jeg hader spam, og får jeg fingre i en spammer en dag så kværker jeg fandme
det lille møjsvin!

Håber programmet her virker, ellers ses vi bag tremmer en dag.

Thomas

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 25-04-03 23:33

Thomas N. <fornavn@efternavn.danmark> wrote:

> Fedest! Den må jeg prøve!

Gør den andet end Mail i MacOS X 10.2?

Jeg kører stadig MacOS X 10.1 og bruger Eudora. Men jeg bruger POPFile
fra Sourceforge. Det er meget tilfredsstillende at slippe for de stadigt
voksende mængder SPAM.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-04-03 19:52

> [...]

> af min post nu er l...
>
> Og det er altså ekskaleret enormt siden jeg begyndte at bruge Mail

Egentlig har jeg samme fornemmelse, men mon ikke det bare er mængden af
spam, der er øget? Jeg kan i hvert fald umulig forestille mig, hvordan
et e-mailprogram kan være åbent. Spammere høster, så vidt jeg ved,
e-mailadresser på hjemmesider og i nyhedsgrupper.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 24-04-03 19:59

> [...]

> af min post nu er l...
>
> Og det er altså ekskaleret enormt siden jeg begyndte at bruge Mail

Tja..hvis du bare én gang har åbnet en spammail med et indlejret billede
den henter fra en CGI adresse via HTTP fra spammerens webserver, så har
du lige bekræftet at det er en gyldig adresse spammeren spammer. Det er
penge værd, fordi så sælger spammeren adressen til andre spammere, den
bliver udgivet på en CD-ROM der sælges til spammere af spammere.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-04-03 20:34

Og netop her er Mail svag: Hvis den ikke selv identificerer en mail som
reklame, skal man klikke på den, og derpå klikke på reklame. Men når man
vælger den, bliver den faktisk åbnet (og markeret som læst) - og derfor
er den sikkert i fuld gang med cgi-scriptet, selvom jeg prøver at være
hurtig.

Pain in the ass

venlig hilsen

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-04-03 21:00

> [...]

> vælger den, bliver den faktisk åbnet (og markeret som læst) - og derfor
> er den sikkert i fuld gang med cgi-scriptet, selvom jeg prøver at være

Er det ikke David Blangstrup, der har en kur mod det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-04-03 07:08

On Thu, 24 Apr 2003 22:00:17 +0200, Henrik_Münster wrote
(in message <1ftxx1p.iwr0e93j52udN%henrik@muenster.dk>):

> Er det ikke David Blangstrup, der har en kur mod det?

Det er faktisk Apple, der har en kur mod det. Før du rør noget,
dobbeltklikker du den linje, der adskiller din indkomne post fra preview
vinduet. Dette forsvinder, og du har kun den indkomne post i en lang liste.
Herefter kan du roligt klikke den pågældende spam, klikke spam-konvolut
mærket i bar'en og voila.
Mail.app har INTET at gøre med, at du modtager spam. Du har SELV alt at gøre
med det, som Jesper Ørsted siger, Martin! Efterlader du din mail adresse alle
mulige steder på nettet, har du den stående fx på en hjemmeside, melder du
dig til alt muligt -- så er du selv ude om det. Er du så dum at du ligefrem
ÅBNER og LÆSER spam, ja, så er du selv ude om det. Ligesom hvis man roder
rundt i motorens indvolde, river et par ledninger ud hist og pist, og
derefter anklager bilen for ikke at kunne køre. Det er _også_ ens egen fejl.

Spam er SÅ let at identificere på adressen, hi, it's viola etc. - og jeg
synes spammere er så dumme, at jeg altid har undret mig over, hvem fanden der
dog faldt for den slags åndssvagheder og ÅBNEDE mailen, og derfor udløste en
strøm af spam over os alle.
I må meget undskylde, hvis jeg lyder sur eller sarkastisk, men jeg _hader_
altså spam, som vi alle gør, og bliver lettere hidsig, når jeg snakker om
det. Lige som hvis postbudet (afløseren) hælder et tons glittet lort ind til
mig, når der står ingen reklamer på min brevkasse. Det sker heldigvis
sjældent.
For resten er Halime en lækker Cocoa newsreader, den fejler desværre bare
hver anden gang når den skal hente news.

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-03 13:30

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> det. Lige som hvis postbudet (afløseren) hælder et tons glittet lort ind til
> mig, når der står ingen reklamer på min brevkasse.

Jaeh....en pointe har du naturligvis, men hvor ender den frie og åbne
kommunikation, hvis vi alle gemmer os?

Står du heller ikke i telefonbogen?
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 24-04-03 23:27

> [...]

> o.lign. lettere finde min adresse?
>
> Selv om Mails filter virker fint, er det irriterende, at over halvdelen

http://www.cdt.org/speech/spam/030319spamreport.shtml

Burde være pensum i skolen nu om dage.

Mojn, Thomas

--
If Erik R. is standing in the middle of the forest speaking, and
there is no one around to hear him ... is he still wrong?

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-04-03 09:10

In <1ftxtu7.1t667f21qa9w90N%henrik@muenster.dk> Henrik_Münster wrote:

> [...]
> hvordan et e-mailprogram kan være åbent. Spammere høster, så vidt jeg
> ved, e-mailadresser på hjemmesider og i nyhedsgrupper.

Det er mængden af spam, der er øget drastisk.

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Olav Noksagt

Dato : 25-04-03 09:24

Martin Ammentorp skrev:

> [...]
> af min post nu er l...
>
> Og det er altså ekskaleret enormt siden jeg begyndte at bruge Mail

hej
Ved IKKE at sløre din emailadresse har du lige nu eksponeret din
emailadresse til spam - medmindre din emailadresse
[dit navn]@xyzammentorp.org er en ikke-eksisterende emailadresse.
Din emailadresse bliver gemt i f.eks. Googles nyhedsarkivering.

Det er en god ide at sløre emailadressen som f.eks.
martin@FJERNDETTExyzammentorp.org

Olav

Fra : Johnny Louis

Dato : 25-04-03 10:28

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Din emailadresse bliver gemt i f.eks. Googles nyhedsarkivering.
>
> Det er en god ide at sløre emailadressen som f.eks.

Jeg syntes ikke det hjælper meget at sløre mail adressen min spam er
også eskaleret voldsomt de seneste måneder til nu omkring 15 spam mail
dagligt.

Johnny Louis

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-03 13:37

Er selvflg. ikke-eksisterende (som du også kan se i signaturen)

Men min adresse ligge på min hjemmeside...

venlig hilsen

Martin

Fra : Olav Noksagt

Dato : 25-04-03 14:02

Martin Ammentorp skrev:

> Er selvflg. ikke-eksisterende (som du også kan se i signaturen)

Godt ord igen - jeg læser stort set aldrig signaturer men skulle
selvfølgelig gøre det før jeg kloger mig.

Olav

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-04-03 13:15

In <1ftyy1i.1fqnlr01saj9v0N%bendatafjerndette@postman.dk> Johnny Louis
wrote:

> Jeg syntes ikke det hjælper meget at sløre mail adressen min spam er
> også eskaleret voldsomt de seneste måneder til nu omkring 15 spam mail
> dagligt.

Jeg har lige udskiftet min email adresse, og voila! no spam overhovedet.
Den anden has been around a while, og jeg har sikkert i min uskyld
strøet den rundt over det hele - før i tiden!
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-04-03 15:22

> [...]

> Den anden has been around a while, og jeg har sikkert i min uskyld
> strøet den rundt over det hele - før i tiden!

Jeg faldt lige over nedenstående link, og ifølge det skal du ikke føle
dig alt for sikker:
"Ny viden om uønsket e-mail":

<http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=267357>

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-04-03 14:26

In <1ftz6tc.18kjsnl13074i2N%mortenlind@mac.com> Morten Lind wrote:

> Jaeh....en pointe har du naturligvis, men hvor ender den frie og åbne
> kommunikation, hvis vi alle gemmer os?
>
> Står du heller ikke i telefonbogen?
> Morten

Er det ikke at modtage reklamer at gemme sig?

--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 25-04-03 15:01

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Er det ikke at modtage reklamer at gemme sig?

Nej, nej, David Naturligvis ikke.....det kommer bare til at virke så
"hemmeligt" - jeg er også træt af al den spam - men det er lidt ligesom,
det kommer i bølger.......jeg véd s´gu´ ikke - jeg gider ikke sløre min
mailadresse, så må jeg jo leve med at tømme postkasser lidt oftere
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 25-04-03 16:09

In <1ftzbyj.1czys2d3vy6w2N%kajc@ofir.dk> Kaj Christiansen wrote:

> Jeg faldt lige over nedenstående link, og ifølge det skal du ikke føle
> [...]

Spændende læsning!
Men da jeg slet ikke putter min nye email nogen steder hen, og har en
anden fungerende til at bruge på nettet til formularer, etc. føler jeg
mig ret sikker.
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-04-03 23:36

Jeg har i øvrigt brugt SpamSieve <http://www.c-command.com/spamsieve/> i
5 måneder nu. Det er ret fantastisk. Det fanger 90,6% af al spam til
mine mailadresser nu. Jeg vil tror jeg er to til syv spams om ugen, alle
andre tager SpamSieve sig af.

Mojn, Thomas

PS: og den bliver jo bedre jo mere man lærer den.

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-04-03 00:03

in article 1ftzyq3.1g10scl1wxen7mN%transporterroom1@boelskifte.dk, Thomas
Boelskifte at transporterroom1@boelskifte.dk wrote on 4/26/03 12:35 AM:

> [...]
> 5 måneder nu. Det er ret fantastisk. Det fanger 90,6% af al spam til
> mine mailadresser nu. Jeg vil tror jeg er to til syv spams om ugen, alle

Jeg har også kun lovprisende ord til ovenstående produkt.

--
/peter

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-04-03 00:25

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> 5 måneder nu. Det er ret fantastisk. Det fanger 90,6% af al spam til
> mine mailadresser nu. Jeg vil tror jeg er to til syv spams om ugen, alle

Og øhhh, til de der ikke bakker snagvendt så står der:

"Jeg vil tro jeg ser to til syv ..."

ovenfor

Mojn, Thomas