grafikkort igen, igen;-)
Fra : Morten Lind

Dato : 24-04-03 15:22

Hej
Jeg kan ikke gennemskue alle de underlige tekniske specifikationer, der
kan læses på de forskellige grafikkortproducenters hjemmesider, så nu
tilspørger jeg Jer......

Jeg har nok mulighed for at skifte mit grafikkort, som er et
nVidiaGeForce2 MX32MB/AGP

Det nye jeg skal have i, skal kunne følgende:

mindst to skærme skal kunne sluttes til, og det skal være sådan, at jeg
bestemmer, hvad der skal være hvor.

Ikke det samme to gange.

Derudover skal det være så kraftigt/stærkt/hurtigt, at
skærmbilledet(Photoshopbilleder) ikke hakker, bare fordi man hiver rundt
med 4-500MB

Jeg har set på ATIs 9000PRO

Men jeg har også set på nVidias Titanium, og de har et 8xAGP.......?
Hvad er det?

nVidia kommer med 128MB DDR & ATI med 64MB DDR

Blot synes jeg, prisforskellen er enorm, så derfor må der være noget,
jeg ikke forstår?

På forhånd tak fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Tom Dissing

Dato : 24-04-03 16:20

On 24/04/03 16:21, in article 1ftxgvr.1rclnvh1qugsyaN%mortenlind@mac.com,
"Morten Lind" <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> tilspørger jeg Jer......
>
> Jeg har nok mulighed for at skifte mit grafikkort, som er et

Hvis jeg ikke tager fejl er det væsentligt langsommere end dit ATI 9k Pro
kort
Overvej evt ATI 9800 ( tror jeg det er nået til) Pro versionen.
Det skulle være rigtigt hurtigt

> Det nye jeg skal have i, skal kunne følgende:
>
> mindst to skærme skal kunne sluttes til, og det skal være sådan, at jeg
> bestemmer, hvad der skal være hvor.

Det kan alle "proff" ( læs de dyre ) kort
> Ikke det samme to gange.
>
> Derudover skal det være så kraftigt/stærkt/hurtigt, at
> skærmbilledet(Photoshopbilleder) ikke hakker, bare fordi man hiver rundt
> med 4-500MB
SÅ tror jeg mindst du skal op på Nvidia Titanium eller Det nyeste ATI Pro
kort, der efter sigende skulle være "hurtigst" ( check nogle "gamers sites"

> Jeg har set på ATIs 9000PRO
>
> Men jeg har også set på nVidias Titanium, og de har et 8xAGP.......?
Alt efter hvilken G4 du har, har du AGP x2, eller x4, der er vist nok -
stadigvæk ikke kommet x8 I de helt nye macs..
AGP x... Står forøvrigt for hvor hurtigt det hele kan gå..
Ex G4 2x500mhz ( en oldsag) har kun 2x AGP !

Læs evt videre her:
http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/Radeon_9700PRO_OEM/index.html

Det er vist nok det nyeste ATIkort !? ( der virker på en mac..)
Tom

Fra : Morten Lind

Dato : 24-04-03 16:35

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/Radeon_9700PRO_OEM/index.html
>
> Det er vist nok det nyeste ATIkort !? ( der virker på en mac..)

Tak Tom.....men der står jo, at min G4 skal ha´ MDD (mirrored drive
door) - en svingdørsfidus - det véd jeg ikke, om jeg har - Jeg har
4xAGP i en 733G4 - den første med superdrive - den hedder DigitalAudio
og er fra foråret 2001
Morten