Gæld?
Fra : Aragorn100%

Dato : 24-04-03 11:18

Jeg har fundet min drømmemaskine, men der er gæld på den, på 31000.
Sælgeren siger at hun vil betale gælden når jeg har købt mcén, men hvordan
kan jeg være sikker på at gælden bliver fjernet, så jeg ikke kommer til at
hænge på den?
Er der et sted hvor jeg kan tjeke/slå det op?

På forhånd tak!

Fra : Soren Lindholt

Dato : 24-04-03 11:24

Aragorn100% <aragorn23@mail.dk> wrote in article
<3ea7b9e3$0$10418$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
at
> hænge på den?
> Er der et sted hvor jeg kan tjeke/slå det op?

I kan bare følges ned til panthaver, og så betale gæld/underskrive
købsaftale simultant.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Maria & Anders

Dato : 24-04-03 12:35

"Aragorn100%" <aragorn23@mail.dk> wrote in message
> [...]
> hænge på den?
> Er der et sted hvor jeg kan tjeke/slå det op?

Eller få udstedt en bankcheck, og få din bam´nk til at sende den til hendes
penge institut så den er mærket med henblik på indbetaling af motorcykel med
stel no xxxxx, og indreg no xxxx. Når hun så ser at pengene er gået ind får
du din reg attest. Voila. Sådan gjorde jeg, og på den måde er man sikker på
at der ikke er gæld i dyret man kan komme til at hænge på. Men det med at
skrive et stykke papir hvor der står, fri og ubehæftet er en meget god ide,
men det dur ikke til en dyt hvis det kommer til stykket, det er i hvert
tilfælde hvad jeg har hørt.
Held og lykke med det.

--
A. Ziegler
Yamaha XT600E (2000)

Fra : Martin

Dato : 25-04-03 06:56

> [...]
> hænge på den?
> Er der et sted hvor jeg kan tjeke/slå det op?

La' vær.
overtag cyklen med gæld og betal selv gælden ud !

Martin