Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
batterier? - Canon 550EX Flash
Fra : Michael Holm

Dato : 24-04-03 10:34

Jeg skal købe nogle batterier til den 550EX flash jeg har købt brugt, og
ikke har nogen manual til. Hvilken type batterier skal den have?

Jeg foretrækker selv Nikkel Metal Hydrid, men kan den tåle dem?

Jeg havde tænkt P6P batterier fra http://www.batterier.dk/ - 2000mAh til
70.- for 2 stk.

Er flashen hurtigere med 1.5V batterier end med 1.2V?

Kan man få 1.5V opladelige batterier?

Mange tak.

Fra : max

Dato : 24-04-03 10:28

> [...]
> 70.- for 2 stk.
>
> Er flashen hurtigere med 1.5V batterier end med 1.2V?

Flashen er hurtigere med NiMh 1,2V'erne, så dem skal
du ha' nogle stykker af, og en kvaliets oplader kan du
købe samme sted.. -max-

Fra : KASO

Dato : 24-04-03 15:36

"Michael Holm" skrev d. 24-04-03 10:34 dette indlæg :
> [...]
til
> 70.- for 2 stk.
>
> Er flashen hurtigere med 1.5V batterier end med 1.2V?

En mulighed er også at købe 4 stk. 2000mAh for 79.95kr. hos
Harald-Nyborg. Jeg har dog ingen erfaringer med dem, men jeg har købt
deres NiMh AAA af samme fabrikat, og de ser ud til at fungere glimrende
(dog til ganske andet formål).

Egne erfaringer iøvrigt ved forsøg med Sigma flash: (fra helt tømt til
skudklar)

Duracell 16 sek.
GP 1600 NiMh: 6-8 sek.
Sanyo 1600 NiMh: 4-6 sek.

I praksis vil du stort set aldrig "tømme" flashen helt, så den vil være
"skudklar" på ca. 2 sek. med NiMh i god kvalitet (som ovenstående
GP/Sanyo) - og på 8 sek. med alkaline (taget fra egne erfaringer - det
kan naturligvis variere fra flash til flash - men du burde kunne bruge
tallene forholdsmæssigt).

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-04-03 06:27

In news:3ea7af9d$0$10461$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
Michael Holm <Michael@Holm.org> typed:

> Kan man få 1.5V opladelige batterier?

Hvis du også ser lidt i forum'et på netop batterier.dk så har emnet været
oppe og vende et par gange, så nej man kan ikke få 1.5 volt genopladelige.
Men ellers må jeg sige at de batterier du overvejer at købe er ganske gode,
og virker fint i mit agfa CL20
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 25-04-03 21:43

On Thu, 24 Apr 2003 11:34:23 +0200, "Michael Holm" <Michael@Holm.org>
wrote:

> [...]
>ikke har nogen manual til. Hvilken type batterier skal den have?
>
>Jeg foretrækker selv Nikkel Metal Hydrid, men kan den tåle dem?

Anvender selv 2 sæt (à 4 stk) i en 420EX flash, og der er rigelig
"saft" til de omkring 5-600 billeder, min Canon G3'er kan rumme på et
1GB Microdrive, når der skal skydes party-fotos til den store
guldmedalje (skyd først - kassér bagefter

Muligvis kan det betale sig at køre dem igennem en "refresh-cyklus"
(2-3 gange op- og afladning) inden anvendelsen, men det havde ikke den
store betydning i mit tilfælde.

Venlig hilsen

Kurt Friis Hansen
---
A bribe a day keeps the tax man away.
Life has a one hundred percent mortality rate.
One picture kills more bandwidth, than a thousand words.

Fra : John Poulsen

Dato : 27-04-03 14:17

"Kurt Friis Hansen" <nospam@kfriis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg kan anbefale 2000mAh fra El-supply...

Se www.el-supply.dk og se efter følgende:68D06.2000 NiMh 'AA' 1.2V
2000mAh

Pris max. 27,2 eksl. moms /stk. - afhængig af styktal .

Ladere kan også købes der - vistnok med 4 batterier af ovennævnte type.

John Vang Poulsen

john@NOSPAMvangpoulsen.com (fjern NOSPAM ved email)