Bygnig af eget sæde..
Fra : Henrik

Dato : 24-04-03 09:51

Hej NG !

Jeg har overvejet, at forsøge at konstruere et solosæde til min XS650.

Er der nogen der har erfaringer med det' ?

Jeg tænker primært på:

Hvad laves bunden af: glasfiber/metal ?
Hvad laves betrækket af: læder/nappa & nylon ?
Hvordan sættes betrækket på bunden ?

Andre kommentarer,

mvh, Henrik

Fra : Buck

Dato : 24-04-03 10:52

Hvis bunden er lavet af metal, kan du nemt bukke/banke den til så den passer
100% til cyklens former...

Betrækket kan du sikkert få et passende stykke læder til hos f.eks.
www.gtsadler.dk
De har også nogle klemmer beregnet til at hæfte læder fast til bunden med.

Jeg satte selv nyt betræk på sædet til min Honda, og det var egentlig en
simpel opbygning. Metalplade i bunden, et stykke skumgummi, et stykke læder
sat fast med specielle klemmer, og til sidst en sort plastliste der blev
banket på kanten hele vejen rundt for at holde skidtet sammen.

PS! Husk at lade os se et billede af det færdige resultat...
--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Carlsen

Dato : 25-04-03 11:39

Jeghar selv lavet mit sæde i glasfiber til en XVS 650 DragStar og læderet
kan man bare hæfte på med (kraftig) hæfteklammer.

Du skal bare huske at smøre sin cykel godt ind i vaseline når du former
fiberen på cyklen for så er der intet der hænger ved.

Pierre