iTunes
Fra : Kell Christensen

Dato : 23-03-01 22:25

Kan nogen mon hjælpe+

iTunes er begyndt at aflevere en Dokumentmappe på HD,
enten ved opstart eller afslutning af programmet.
Indhold: Opdateret playlist.

Tidligere var den placeret i iTunes programmappen.

Jeg bruger ikke dokumentmappen til andre ting og sager - hvordan slipper
jeg af med den. Selv om jeg angiver i indstillinger at den skal i
prg.mappen føder den stadig nye doku-mapper på HD.

_____________________

Er der fremkommet iTunes/driver til LaCie Richo6200?

Med venlig hilsen
Kell Christensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-03-01 11:25

Kell Christensen <kell@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> jeg af med den. Selv om jeg angiver i indstillinger at den skal i
> prg.mappen føder den stadig nye doku-mapper på HD.

Edit/Preferences -> vælg fanebladet advanced -> change...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Kell Christensen

Dato : 24-03-01 17:05

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Edit/Preferences -> vælg fanebladet advanced -> change...

Tak - Har gjort det indtil flere gange.

Blot for at gå i preference og tjekke er der strax afleveret en ny mappe
Har også prøvet at slette indstillinger i sys.map.

Hilsen Kell

Fra : Karl Antz

Dato : 24-03-01 17:18

> Tak - Har gjort det indtil flere gange.
>
> Blot for at gå i preference og tjekke er der strax afleveret en ny mappe
> Har også prøvet at slette indstillinger i sys.map.

Det er OS X der kaster sine "skygger" forude

Da OS X er et ægte multibrugersystem, kræver det en egen dokumentmappe
for hver bruger. Og iTunes er ganske vist et OS 9-program, men som flere
af de nyeste Apple-programmer retter det sig allerede efter de nymodens
konventioner.

Jeg blev også ret frustreret over denne egensindighed fra Apple's side,
men kan med henblik på fremtiden godt acceptere den.

Du slipper ikke for en dokumentmappe - men du behøver IKKE have musikken
der. Jeg har f.eks. al min musik på et eksternt drev. Det har jeg
selvfølgeligt også indstillet såden på den ovenpå beskrevne metode.

iTunes-mappen i folderen Dokumenter indeholder nu kun selve
biblioteksfilen "iTunes Music Library" samt en aldeles tom mappe "iTunes
Music". Og på min eksterne harddisk ligger den mappe, der rent faktisk
indeholder musikken.

Det praktiske ved dette arrangement er, at jeg blot skal kopiere mappen
iTunes fra computerens (min) dokumentmappe samt medtage min eksterne
disk, så kan jeg al min musik med - ikke blot på min bærbare men til
nød også på en helt fremmed Mac, når blot denne har iTunes)
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Kell Christensen

Dato : 25-03-01 08:53

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Det er OS X der kaster sine "skygger" forude
>
> Da OS X er et ægte multibrugersystem, kræver det en egen dokumentmappe
> for hver bruger.
---......

OK - det er bare mærkeligt at den først finder på det for 2 dage siden.
Jeg har haft iTunes fra dens start og sidste større ændring var OS9.1
for en måned siden. Men jeg kan vel bare lave mappen usynlig :<)

Med venlig hilsen
Kell Christensen