/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Uægte switch?
Fra : Peter Schrøder


Dato : 24-04-03 07:57

Jeg skal ha' 2 pc'er til at dele en adsl linie.
Til det skal jeg bruge en lille switch til min router.
I den forbindelse er jeg stødt på begrebet "ægte switch"
i modsætning til en switching hub.
Hvad er forskellen på en ægte switch og en switching hub?
Og hvordan kan man se af producenternes datablade om
der er tale om det ene eller det andet?
De reklamerer jo ikke ligefrem med at de sælger
"uægte switch"es...
--

Med venlig hilsen

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply


 
 
Henrik Christian Gro~ (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Christian Gro~


Dato : 24-04-03 08:32

Peter Schrøder <nospample@se> writes:

> Jeg skal ha' 2 pc'er til at dele en adsl linie.
> Til det skal jeg bruge en lille switch til min router.
> I den forbindelse er jeg stødt på begrebet "ægte switch"
> i modsætning til en switching hub.

Hvor i alverden er du stødt på det? Meget har jeg hørt men godt nok ikke
det.

Læs
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch
http://www.net-faq.dk/faq.pl&get=switchhub

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."
--- citat Henrik Jeppesen, dekan for det naturvidenskabelige fakultet

Peter Schrøder (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 24-04-03 09:25


"Henrik Christian Grove" skrev
> Hvor i alverden er du stødt på det? Meget har jeg hørt men godt nok ikke
> det.

Det er et godt spørgsmål, jeg kan ikke huske det. Men hvis begrebet
er frit opfundet, vil jeg skynde mig at glemme det
Så en switch er en switch og ikke en switching hub, og så
er det vel sådan een jeg skal købe?

> Læs
> http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub
> http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch
> http://www.net-faq.dk/faq.pl&get=switchhub

Dejligt med info på disse sider. Der er godt nok
mange frække ord, når man ikke er velbevandret i netværk...
--

Med venlig hilsen

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply


Martin Djernaes (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Djernaes


Dato : 24-04-03 20:09

Hej,

Peter Schrøder wrote:
> Så en switch er en switch og ikke en switching hub, og så
> er det vel sådan een jeg skal købe?

Paa den anden side er en switch jo egentligt bare et marketingsudtryk
for en bridge ..

Martin

Per Thomsen (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 28-04-03 13:23

>Paa den anden side er en switch jo egentligt bare et marketingsudtryk
>for en bridge ..

Så er en Hub måske et marketingsudtryk for en Repeater?

Per



Jesper Skriver (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 28-04-03 14:00

On Mon, 28 Apr 2003 14:23:11 +0200, Per Thomsen wrote:
>>Paa den anden side er en switch jo egentligt bare et marketingsudtryk
>>for en bridge ..
>
> Så er en Hub måske et marketingsudtryk for en Repeater?

Ja - en multiport repeater ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS
Yamaha FZS600 Fazer

Per Thomsen (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 28-04-03 15:03

> >>Paa den anden side er en switch jo egentligt bare et marketingsudtryk
> >>for en bridge ..
> >
> > Så er en Hub måske et marketingsudtryk for en Repeater?
>
> Ja - en multiport repeater ...
>
Det var poienten. En Switch er en multiport Bridge.

Per



Asbjorn Hojmark (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 28-04-03 16:15

On Mon, 28 Apr 2003 14:23:11 +0200, "Per Thomsen"
<pt@FJERNDETTEmonacor.dk> wrote:

> Så er en Hub måske et marketingsudtryk for en Repeater?

Ja, i hvert fald 'multiport repeater'.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

KF (24-04-2003)
Kommentar
Fra : KF


Dato : 24-04-03 16:01

"Henrik Christian Grove" <grove@sslug.dk> wrote in message
news:7g4r4ol5a8.fsf@serena.fsr.ku.dk...
> Peter Schrøder <nospample@se> writes:
>
> > Jeg skal ha' 2 pc'er til at dele en adsl linie.
> > Til det skal jeg bruge en lille switch til min router.
> > I den forbindelse er jeg stødt på begrebet "ægte switch"
> > i modsætning til en switching hub.
>
> Hvor i alverden er du stødt på det? Meget har jeg hørt men godt nok ikke
> det.
>
> Læs
> http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub

Tjaeh, hvis du nu læste de links du sender, ville du se at der blandt andet
står:

"Ordet "hub" kan forstås på to måder, som et teknisk betegnelse eller et
engelsk ord. I den første betydning bliver "switching hub" til det der også
tit kaldes en dual-speed hub med intern bridge."

Mvh Klaus



Henrik Christian Gro~ (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Christian Gro~


Dato : 24-04-03 16:26

"KF" <nospam@bf-cph.dk> writes:

> "Henrik Christian Grove" <grove@sslug.dk> wrote in message
> news:7g4r4ol5a8.fsf@serena.fsr.ku.dk...
> > Peter Schrøder <nospample@se> writes:

> > > I den forbindelse er jeg stødt på begrebet "ægte switch"
> > > i modsætning til en switching hub.
> >
> > Hvor i alverden er du stødt på det? Meget har jeg hørt men godt nok ikke
> > det.
> >
> > Læs
> > http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub
>
> Tjaeh, hvis du nu læste de links du sender, ville du se at der blandt andet
> står:

Jeg har læst det, og kunne også godt regne ud hvad det handlede om, men
det ændrer ikke på at jeg aldrig har hørt nogen omtale en "ægte
switch".

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."
--- citat Henrik Jeppesen, dekan for det naturvidenskabelige fakultet

KF (24-04-2003)
Kommentar
Fra : KF


Dato : 24-04-03 16:44


"Henrik Christian Grove" <grove@sslug.dk> wrote in message
news:7gu1cnj4rv.fsf@serena.fsr.ku.dk...

> Jeg har læst det, og kunne også godt regne ud hvad det handlede om, men
> det ændrer ikke på at jeg aldrig har hørt nogen omtale en "ægte
> switch".

OK, men det er vel ikke så svært...
En ægte switch er en switch (koster sikkert mere med ægthedscertifikat), i
modsætning til en switching hub, der er en "uægte" switch , hvilket
forresten også var spørgsmålet (oprindeligt).

Mvh Klaus



Peter Schrøder (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 25-04-03 07:48


"KF" skrev
> OK, men det er vel ikke så svært...

Jo, det er faktisk lidt svært når man ikke ved noget om det

> En ægte switch er en switch (koster sikkert mere med ægthedscertifikat), i
> modsætning til en switching hub, der er en "uægte" switch , hvilket
> forresten også var spørgsmålet (oprindeligt).

Jeg satser på at det, der markedsføres som værende switch'es
ikke er switching hubs men ægte switch'es.
I mellem tiden har jeg også fået at vide at mit behov
også ville blive dækket med en hub, så jeg er ikke
så nervøs længere. Jeg køber den billigste, som har fået en
god kritik

Tak for svarene allesammen. Jeg har lært (lidt) i
processen.
--

Med venlig hilsen

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply


Mikael Nørrelund And~ (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 25-04-03 10:46

Peter Schrøder wrote:
> I mellem tiden har jeg også fået at vide at mit behov
> også ville blive dækket med en hub, så jeg er ikke
> så nervøs længere. Jeg køber den billigste, som har
> fået en god kritik


Læs evt. mere her omkring hubs vs. switches:
http://net-faq.dk/faq.pl?get=switchhub

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.


Jan Vestergaard (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 24-04-03 11:05

"Peter Schrøder" skrev i en meddelelse
> Jeg skal ha' 2 pc'er til at dele en adsl linie.
> Til det skal jeg bruge en lille switch til min router.

Hvis du "kun" skal dele din ADSL, så er det ligegyldigt
om du bruger en switch eller hub - og hastigheden er
også ligegyldig, da selv en 10 mbit hub er 5 gange
hurtigere end den hurtigste ADSL på 2 mbit.

> I den forbindelse er jeg stødt på begrebet "ægte switch"
> i modsætning til en switching hub.

Lyder som en eller anden krydsning mellem en hub og
en switch

Køb en 10/100 mbit switch - de kan fåes til
meget små penge, og så er du rimelig dækket
ind - også selvom du skal køre lokalnet mellem
PC'erne - og også selvom du senere får et par
ekstra PC'er.....

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør besvares i gruppen.





Jesper G. Poulsen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-04-03 16:06

In dk.edb.netvaerk, Jan Vestergaard <jan@NOMAILjve.dk> says...
> Lyder som en eller anden krydsning mellem en hub og
> en switch

Har du hørt om dualspeed hub's med intern bridge ?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Glenn Møller-Holst (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Glenn Møller-Holst


Dato : 25-04-03 18:07

Peter Schrøder wrote:
> Jeg skal ha' 2 pc'er til at dele en adsl linie.
> Til det skal jeg bruge en lille switch til min router.
> I den forbindelse er jeg stødt på begrebet "ægte switch"
> i modsætning til en switching hub.
> Hvad er forskellen på en ægte switch og en switching hub?
> Og hvordan kan man se af producenternes datablade om
> der er tale om det ene eller det andet?
> De reklamerer jo ikke ligefrem med at de sælger
> "uægte switch"es...
> --

Hej Peter

Prøv også at se på:
http://da.wikipedia.org/wiki/Netudstyr
og f.eks.:
http://da.wikipedia.org/wiki/Netv%E6rk_switch

Serveren er til tider langsom, så vær lidt tålmodig.

mvh/Glenn


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste