/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Licens Spørgsmål
Fra : Kurt


Dato : 24-04-03 01:06

Ja ,jeg ved ikke om dette spørgmål hører hjemme her ,men det var den mest
passende gruppe jeg ku' finde .


Kulturministeriets Bekendtgørelse om radio- og fjernsynslicens:
"Ved radio- og fjernsynsmodtagere forstås apparater, der kan gengive lyd-
eller billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg."
Det betyder, at der skal betales licens for et hvilket som helst apparat,
der står hos dig og hvorpå du kan høre eller se radio-/tv-udsendelser,
uanset om du ejer, lejer, låner apparatet eller har det opstillet på prøve,
og uanset
og uanset hvordan antenneforholdene er .


Mit spørgsmål er så om jeg skal betale licens når jeg ikke har tv ,eller
nogen radio overhovedet,
men lytter til radio ved hjælp af www.dr.dk 's livefeed ved hjælp af min
computer ? .

Hvis ja, er det så ikke sådan at alle der har en computer, der kan gå online
,
og er i stand til at afspille DR's netplayer eller har Realone player
installeret,
skal betale licens også selv om de aldrig lytter til DR.

På Forhånd Tak.






 
 
Lars Bernau (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Bernau


Dato : 24-04-03 07:22

Kurt wrote:
> Ja ,jeg ved ikke om dette spørgmål hører hjemme her ,men det var den mest
> passende gruppe jeg ku' finde .
>
>
> Kulturministeriets Bekendtgørelse om radio- og fjernsynslicens:
> "Ved radio- og fjernsynsmodtagere forstås apparater, der kan gengive lyd-
> eller billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg."
> Det betyder, at der skal betales licens for et hvilket som helst apparat,
> der står hos dig og hvorpå du kan høre eller se radio-/tv-udsendelser,
> uanset om du ejer, lejer, låner apparatet eller har det opstillet på prøve,
> og uanset
> og uanset hvordan antenneforholdene er .
>
>
> Mit spørgsmål er så om jeg skal betale licens når jeg ikke har tv ,eller
> nogen radio overhovedet,
> men lytter til radio ved hjælp af www.dr.dk 's livefeed ved hjælp af min
> computer ? .
>
> Hvis ja, er det så ikke sådan at alle der har en computer, der kan gå online
> ,
> og er i stand til at afspille DR's netplayer eller har Realone player
> installeret,
> skal betale licens også selv om de aldrig lytter til DR.
>

Nej Computere er ikke omfattet af licensen, endnu! Der var en minister i
den foregående regering, der foreslog at alle der ejede en computer
skulle betale licens. Det blev hun vist ikke videre populær på

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,
der ved, hvad de taler om"
K. Schumacher

Tholo - www.tholofot~ (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Tholo - www.tholofot~


Dato : 24-04-03 10:11

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:MPG.1911a0e5b8ba59c798968f@news.tele.dk...

> Nej Computere er ikke omfattet af licensen, endnu! Der var en minister i
> den foregående regering, der foreslog at alle der ejede en computer
> skulle betale licens. Det blev hun vist ikke videre populær på

Fatter ikke hvorfor de ikke bare er snu nok til at lade os betale licensen
over skatten, så var man sikker på at alle betalte.
Måske ville det også give bedre programmer, da det sikkert ville give flere
penge til at lave tv for.
--
Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm



Morten (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 24-04-03 11:10

> Nej Computere er ikke omfattet af licensen, endnu! Der var en minister i
> den foregående regering, der foreslog at alle der ejede en computer
> skulle betale licens. Det blev hun vist ikke videre populær på

Typisk den slags! Det eneste de tænker på er hvordan man bedst muligt får
penge op af folks lommer!

Hvis de virkelig ikke vil ha vi skal lytte til radio via computeren, så
findes der da tekniske løsninger så kun dem der betaler licens kan lytte.
Det hele foregår jo på computer og man kunne forestille sig noget med at den
der betale licens brugte deres nummer når de ville lytte til radio. En eller
anden algoritme kunne jo så passende afgøre om den blev misbrugt eller ej.
Det er både ret og rimeligt. Eller kan vi jo ligeså godt gå igang med at
opkræve licens fra alle udlandsdanske i samme åndedrag.

Mvh
Morten



Kurt (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Kurt


Dato : 24-04-03 12:07


"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> wrote in message
news:MPG.1911a0e5b8ba59c798968f@news.tele.dk...

> Nej Computere er ikke omfattet af licensen, endnu! Der var en minister i
> den foregående regering, der foreslog at alle der ejede en computer
> skulle betale licens. Det blev hun vist ikke videre populær på
>
> --
> Lars Bernau



Ok. Tak for dit svar .

Vil det også sige at jeg faktisk kan sætte et tv-kort i min pc,
og stadig ikke betale licens ?




Per Christoffersen (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 24-04-03 12:24


"Kurt" <kurt@kurt.kurt> wrote in message
news:3ea7c53f$0$31934$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ok. Tak for dit svar .
>
> Vil det også sige at jeg faktisk kan sætte et tv-kort i min pc,
> og stadig ikke betale licens ?

Nej.
Så bliver det jo netop et apparat 'der kan gengive lyd- eller
billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg', er derfor
dækket af licens betingelserne.

/Per



Kurt (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Kurt


Dato : 24-04-03 12:43


"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> wrote in message
news:3ea7c93e$0$52113$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Nej.
> Så bliver det jo netop et apparat 'der kan gengive lyd- eller
> billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg', er derfor
> dækket af licens betingelserne.

Ok, Takker ...

Gik den ,så gik den , men det gjorde den så ikke .



Thunderbird[7100] (24-04-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird[7100]


Dato : 24-04-03 14:25

On Thu, 24 Apr 2003 13:43:24 +0200, "Kurt" <kurt@kurt.kurt> wrote:

>
>"Per Christoffersen" <pc@snydcomonto.dk> wrote in message
>news:3ea7c93e$0$52113$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Nej.
>> Så bliver det jo netop et apparat 'der kan gengive lyd- eller
>> billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg', er derfor
>> dækket af licens betingelserne.
>
>Ok, Takker ...
>
>Gik den ,så gik den , men det gjorde den så ikke .

Rent principelt ville du godt kunne gøre det såfremt at kabelføringen er
"skjult" for inspektørens øjne. Men at det er "lovligt" er forkert
--
Mvh
Flemming Jacobsen

rene.larsen (24-04-2003)
Kommentar
Fra : rene.larsen


Dato : 24-04-03 19:01

Kan jeg sige mere end trådløs udstyr har set at tdc vist nok har sådan en
dims stående i deres butik ingen "direkte" synlig forbindelse mellem
computer og antenne stik... men måske vil inspektøreren undre sig over
udstyret i stikdåsen til antennekablet... det er jo så det...

> Rent principelt ville du godt kunne gøre det såfremt at kabelføringen er
> "skjult" for inspektørens øjne. Men at det er "lovligt" er forkert
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen



Morten Bjergstrøm (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 25-04-03 07:22

"rene.larsen" <rene.larsen@pc.dk> skrev:

> Kan jeg sige mere end trådløs udstyr har set at tdc vist nok har
> sådan en dims stående i deres butik ingen "direkte" synlig
> forbindelse mellem computer og antenne stik... men måske vil
> inspektøreren undre sig over udstyret i stikdåsen til
> antennekablet... det er jo så det...

Nu kommer "inspektøren" slet ikke indenfor.

--
Morten http://miljokemi.dk

Nette (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 25-04-03 14:52


"Lars Bernau" skrev i en meddelelse
news:MPG.1911a0e5b8ba59c798968f@news.tele.dk...
> Nej Computere er ikke omfattet af licensen, endnu! Der var en minister i
> den foregående regering, der foreslog at alle der ejede en computer
> skulle betale licens. Det blev hun vist ikke videre populær på

Nej det ville da også være urimeligt. TVstationerne kunne jo bare fjerne
deres nyhedsudsendelser inde fra deres side, hvis de er utilfedse

Nette



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408892
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste