Gode undskyldninger søges!!!
Fra : Ukendt

Dato : 23-04-03 23:09

Hej...
Jeg er flyttet i hus og har dermed fået fællesøkonomi med fruen...
Vi har omtrent det samme i løn så den kan jeg ikke bruge... Desuden er
fællesøkonomi - netop det det som det er...
Hvordan får jeg hende overtalt til at indkøbe en brugt cykel i 60.000 kr.
klassen?? Hvad har i brugt at skydts - der må være andre derude i min
situation... Jeg er 27 i dag - jeg vil IKKE vente til jeg bliver 50 med at
få mig en cykel igen... (jeg HAR en jawa, men jeg vil gerne have noget
større)

Mvh
Allan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-04-03 23:20

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote:

> [...]
> fællesøkonomi - netop det det som det er...
> Hvordan får jeg hende overtalt til at indkøbe en brugt cykel i 60.000 kr.

Giv hende noget tilsvarende! Det er dyrt, men hvis bare det virker, så går
det nok
--
mvh Jes Vestervang - hvis nabo måtte give sin kone et nyt hus, for at han
kunne få lov til at købe en ny Scania

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-03 23:29

> Giv hende noget tilsvarende! Det er dyrt, men hvis bare det virker, så går
> det nok

Fuuuck! Hun vil ha en BIL!! Hvad mener du!? Sindsygt ik...?

Mvh
Allan

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-04-03 10:11

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> skrev i en meddelelse
> kr.

> Fuuuck! Hun vil ha en BIL!! Hvad mener du!? Sindsygt ik...?

Næh, fikst nok, hvis økonomien kan bære. Du slipper for indkøbene for "du er
på motorcykel", og hele baduljen kan financieres med et billån fra banken
til en særdeles attraktiv rente.

Rittig
(Hvis frue fik nyt køkken, da jeg fik ny enduro. Køkken 60.000,- enduro
65.000,-)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 24-04-03 19:28

> Rittig
> (Hvis frue fik nyt køkken, da jeg fik ny enduro. Køkken 60.000,- enduro
> 65.000,-)

Hvaaaaaah!? - Og når du bliver småsulten, så bliver du omgående bortvist fra
køkkenet og sendt til et hjørne i baghaven, hvor en primus benyttes til
kogning af havregrød... eller!? )))

Hilsen
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-03 02:24

> [...]
er
> på motorcykel", og hele baduljen kan financieres med et billån fra banken

Jeg vil sgu gerne handle ind... Det er endnu en undskyldning til at komme ud
og trille lidt...
Selvom vi bor lige ved siden af en Netto - kan man jo godt tage en tur til
Tåsinge og til'baws igen...

Mvh
Allan
Svendborg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-04-03 09:50

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote in message

> [...]
> og trille lidt...
> Selvom vi bor lige ved siden af en Netto - kan man jo godt tage en tur til

Ja - indkøbene er ikke altid en dårlig ide. Her på Amager er søndagene et
rigtigt godt tidspunkt at løbe tør for kaffe på. Nærmeste Netto med
søndagsåbent ligger i Dragør (7-8 km). Hvis de ikke kan levere varen må du
jo køre til Fakta - i Vedbæk ! (i Hotel Marinas bygning !).
Det gir' jo lige lidt ektra km hvis vejret er til det....

Min fremgangsmåde mht til mc var at skynde mig at benytte lejligheden til at
købe en lige da vi sku' til at have vores datter. Men - uden at regne på det
jeg tror det på sigt ville være noget billigere, hvis jeg havde kunnet spise
hende af med en pels, nyt køkken, bil eller hvad som helst andet !
Men det er nu meget sjovere med sådan en tøs end en pels.....

Hvis du boede i København er der et andet godt argument: arbejder du i city
koster det 100-120 kr/dag at parkere ! Så ku' du hurgtigt fortælle konen
hvornår mc'en var betalt i form af ren besparelse !

Held og lykke med "projektet" - men HUSK nu at regne udgifterne til
bestkkelsen ordentligt igennem !

Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : SLP/JM

Dato : 25-04-03 10:12

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> skrev > Ja - indkøbene er ikke altid
> [...]
> søndagsåbent ligger i Dragør (7-8 km). Hvis de ikke kan levere varen må du
> jo køre til Fakta - i Vedbæk ! (i Hotel Marinas bygning !).

Men regner man totalomkostningerne ud for den kaffe, vil det nok være
billigere at køre til LokalBrugsen på Brydes Alle

--
Mvh Susanne
der en gang på kærestens fødselsdag gav ham lov til at købe en Ducati for

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-04-03 10:25

"SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote in message

> [...]
> Mvh Susanne
> der en gang på kærestens fødselsdag gav ham lov til at købe en Ducati for

Ja - den går vel kun én gang - ellers har i en usædvanlig opsparingsevne !
Men meget flot gjort.

Det kan godt være at kaffen bliver billigere men det er ikke særligt sjovt
bare at køre til Brydes Allé.
Jesper
----------

Fra : SLP/JM

Dato : 25-04-03 10:44

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> skrev > >
> Ja - den går vel kun én gang - ellers har i en usædvanlig opsparingsevne !
> Men meget flot gjort.

Jeg gav ham jo nok lov, fordi jeg selv er rimelig bidt af motorcykler og
også gerne vil prøve at eje en Ducati. Havde vi købt den, var den
selvfølgelig til deling, lige som vi pt. deles om en SV 650 til gadebrug.

--
Mvh Susanne
SV 650 + RS 250

Fra : SLP/JM

Dato : 25-04-03 10:47

"SLP/JM" <madcat@c.dk> skrev

Glemte for resten at skrive, at vi befandt os i UK, så priserne var nogle
andre end her i DK.

--
Mvh Susanne

Fra : Casrin

Dato : 25-04-03 10:35

"SLP/JM" <madcat@c.dk> wrote in message

<!cut!>

> --
> Mvh Susanne
> der en gang på kærestens fødselsdag gav ham lov til at købe en Ducati for
> den fælles opsparing

Jeg fik mit kort og lov til at købe en MC som morgengave til vores bryllup
))))

mvh
Allan
XJ600s

Fra : Peter Aagaard

Dato : 24-04-03 23:14

Jes Vestervang wrote:

> Giv hende noget tilsvarende! Det er dyrt, men hvis bare det virker,
> så går det nok

Jep, det kan jeg stå inde for, jeg har lige skiftet bordplader i køkkenet og
lavet en mur imellem spisestedet og bordet. Nu vil hun have nye skabslåger
også, så det skal jeg lave her i nærmeste fremtid.
Til gengæld har jeg næsten overtalt hende til at købe en ny mc (hun ved det
bare ikke helt endnu, men jeg er kommet så langt at hun har sagt kan du
ikke vente til næste år, du har jo lige fået denne Så senere på året
eller næste år er den helt sikkert hjemme.
Det hjælper også at fortælle at de andre griner ad den, bare fordi den er
gammel

Mvh. Peter
(Der ikke helt kan forstå at folk kigger med overbærende øjne på hans mc

Fra : Richard

Dato : 23-04-03 23:30

Allan wrote:
> Hvordan får jeg hende overtalt til at indkøbe en brugt cykel i 60.000 kr.
> klassen?? Hvad har i brugt at skydts - der må være andre derude i min
> situation...

Er der ikke en pels til samme 60 kkr, der kunne friste hende? - ellers
giv hende et mc-kort i fø'sdagsgave og se, om ikke hun også gerne vil
have en mc

> Jeg er 27 i dag - jeg vil IKKE vente til jeg bliver 50 med at
> få mig en cykel igen... (jeg HAR en jawa, men jeg vil gerne have noget
> større)

Nåh, der er så meget andet sjov, du kan lave i mellemtiden

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- holdt sig fra mc fra 26-27 til 45,75 år og heller ikke en dag mere :)

Fra : Søren Jim

Dato : 23-04-03 23:40

SNIP

Hej Allan

Der er 2 muligheder,
1) stamp i jorden og sig jeg ve jeg ve jeg ve HA en MC
2) Skift din kone ud........

Mvh
Søren (med Kone og CBR1000F der forstår hinanden)

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 00:09

> Der er 2 muligheder,
> 1) stamp i jorden og sig jeg ve jeg ve jeg ve HA en MC
> 2) Skift din kone ud........
>

> Mvh
> Søren (med Kone og CBR1000F der forstår hinanden)

Jamen - jeg er da sikker på at får jeg mig en ordentlig cykel, ville de da
også komme fint ud af det med hinanden. Hun kan jo godt li' aftenturene på
Tåsinge etc. når vi låner min fars Suzi 1200... Det er bare lige med at få
den indendørs...
Jeg HAR prøvet den der med at pengene står jo ligeså godt i en MC som i
banken. Den taber jo ikke værdi'en på samme måde som en bil - etc. Men den
"bider" ikke rigtig...

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 00:06

> Er der ikke en pels til samme 60 kkr, der kunne friste hende? - ellers
> giv hende et mc-kort i fø'sdagsgave og se, om ikke hun også gerne vil
> have en mc

Tror du seriøst jeg har en kæreste uden MC-pap...?
Hun er bare ikke så "into it" med det som jeg er...

> Nåh, der er så meget andet sjov, du kan lave i mellemtiden

Fuuuck - Det der sagde bare ikke!!!
Nu har jeg det endnu dårligere...

Mvh
Allan

P.S.
Der kører en reklame i fjerneren p.t. med en dame, der sidder og griner af
at manden vil låne penge til en MC og en båd - Den ender med at man "sæføli"
ikke BÅDE kan blæse og have mel i munden. Så han får sin båd...
Hvad nu hvis jeg gerne vil have BEGGE dele ... Æv æv æv... Lorteliv...

Fra : Armand

Dato : 24-04-03 09:33

> [...]
> ikke BÅDE kan blæse og have mel i munden. Så han får sin båd...
> Hvad nu hvis jeg gerne vil have BEGGE dele ... Æv æv æv... Lorteliv...

Hvorfor købte du så ikke en ordentlig model istedet for Jawa'en, inden(!) at
du lagde din økonomi i kløerne på et kvindfolk??
Sikkert fordi du heller ikke havde råd dér :-/
Regner du derved hendes nærvær for at gøre forskellen??

Du skal se, grunden til at hun måtte stejle er sikkert at hun, modsat dig,
er i stand til at se lidt frem i tiden, og hun skønner sikkert at inden i
får betalt en større motorcykel ned, så bliver der behov for pengene til
indkøb af bleer og alt dermed følgende!

Og så lev på Per Milb. P's erfaringer:
Samlejestillingen: "Stram benklemme", behøver ikke kun at være rent kinky

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 11:24

> Hvorfor købte du så ikke en ordentlig model istedet for Jawa'en, inden(!)
at
> du lagde din økonomi i kløerne på et kvindfolk??

Fordi Jawa'en virkede som et okay køretøj for en der var på SU. Mht. til
stumper etc. Så derfor købte jeg en spritny til 21.995,- kr. i 1996... Den
har nu trillet 70.000,- og har ikke kostet ret meget at holde kørende...!

> Sikkert fordi du heller ikke havde råd dér :-/

Tjo - Jeg kunne da godt have købt en CB650'er eller lign. Men så havde der
ikke været penge til rep...

> [...]
> får betalt en større motorcykel ned, så bliver der behov for pengene til

Det har nok også noget med det at gøre... Men 60.000 - eller bare en til
40... en CB500 måske?

Mvh
Allan

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 15:19

> Hvorfor købte du så ikke en ordentlig model istedet for Jawa'en, inden(!)
at
> du lagde din økonomi i kløerne på et kvindfolk??

Tjaa - Måske skulle jeg bare finde en reservedels-Jawa.. En skadet bike jeg
kunne snuppe motoren fra... Det er lidt mere overkommeligt i starten... Og
så kan jeg da i det mindste komme ud og trille lidt...
Nogen der kender en der har en skadet - eller afgiftfri Jawa midt 90'erne og
opefter stående til et par tusinde??

Jaaa! Det er ikke en supersportsmaskine - men den kan da trille... Og på de
små veje hernede på sydfyn, er 60 km/t rundt svingene rimelig vildt...
Specielt når hele bagenden sejler og forgaflen er groet fast... (nej - så
slemt er det ikke - men 70K km slider på sådan noget grej)...

Mvh
Allan

Fra : cruiser

Dato : 23-04-03 23:53

> [...]
> situation... Jeg er 27 i dag - jeg vil IKKE vente til jeg bliver 50 med at
> få mig en cykel igen... (jeg HAR en jawa, men jeg vil gerne have noget

Hej Allan
Ja det med fællesøkonomi har jo både sine gode og dårlige sider, og det her
er jo oplagt een af de dårlige
Jeg kan anbefale i stedet at lave en solidarisk "deleøkonomi" eller hvad du
nu vil kalde det, hvor I deles om alle
de gængse fællesudgifter men hvor I ellers har hver jeres økonomi og konto.
Når I tjener nogenlunde det samme
bliver det næppe nødvendigt at lave udligningsordninger på indtægterne, og
det I så hver især har tilbage på jeres
konti, kan I jo hver for sig disponere frit over, uden at den anden behøver
at få ondt nogen steder !
Det kan jo selvfølgelig have den ulempe at du selv skal betale hele kværnen,
men til gengæld skal du jo heller ikke
sponsorere pelsen eller hendes cabriolet (medmindre hun har været særlig sød
og du er i gavehumør .
Måske kan I endda spare nogle sure miner og skænderier på den model
mvh
Bjarne

Fra : Buck

Dato : 24-04-03 06:43

Jeg kender en der skulle holde op med at ryge for at få lov til at købe en
MC.
Han røg ikke, men truede med at begynde på det for at kunne stoppe igen...
Konen ville ikke ha røg i huset, og gav ham lov til at købe en MC.

(Hun havde nok givet ham lov alligevel, men det lød helt skægt)
--
/Buck
CB 550 F1 '75

Fra : Hekto

Dato : 24-04-03 08:00

In article <3ea70ef0$0$15637$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Allan"
<allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> says...
> [...]
> situation... Jeg er 27 i dag - jeg vil IKKE vente til jeg bliver 50 med at
> få mig en cykel igen... (jeg HAR en jawa, men jeg vil gerne have noget

Du har begået en fejltagelse!!! Fællesøkonomi ... hvorfor???
Huset kan i eje 50/50 eller i et andet delefohold.
Du burde have købt cyklen inden! ;0)

Dit næste problem bliver børn, og de skal transporteres - i bil.
Så skal der nyt tag på huset o.s.v.

Du får din cykel når du er ca. 50!!!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 15:11

> Du får din cykel når du er ca. 50!!!

Neeeeeeeeeeeeeeeeeej! Lad så vær med det der....!!!!!
Måske jeg skulle tage ned til Henrik, i Korsgade - og prøvekøre en hvilken
som helst cykel... Trille hjem og tage hende med ud på en tur.... Bare en
cykel i 30 - 50.000 kr's klassen...
Måske er DET tricket...

Mvh
Allan

Fra : JOHN

Dato : 24-04-03 08:49

Der er jo nogen år mellem 27 og 50! Jeg fik cykel (igen) for nogle år
siden (som 41-årig) og selvfølgeligt er der hvert forår blevet bidt
nogle mærker i rattet i "øsen", når man kan se antallet af MC'er stige
på de danske vej, men jeg synes nu at det har været ventetiden værd!
Selvfølgeligt skal du have en cykel, men prøv at skrue lidt ned for
"kravene" og husk at familie og børn ikke kan købes for penge!
Held og lykke! "Det er utroligt hvad blomster kan gøre" som de siger i
reklamen!
John
BMW R100RS '80 (der til tider kan ses på Sydfyn/Svendborg/Thurø)

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 15:15

> [...]
> nogle mærker i rattet i "øsen", når man kan se antallet af MC'er stige
> på de danske vej, men jeg synes nu at det har været ventetiden værd!

Hvorfor vente på at "leve" - Det skulle man da gerne gøre hele tiden... Æv
... 41 årig...
Min far fik sin CB650'er som 38årig eller deromkring... Jeg gider ikke gå
samme vej...

> Selvfølgeligt skal du have en cykel, men prøv at skrue lidt ned for
> "kravene" og husk at familie og børn ikke kan købes for penge!

Det ved jeg... Børnene er der ikke endnu... Så det er vel NU der skal
handles... Før det bliver HELT umuligt..

> Held og lykke! "Det er utroligt hvad blomster kan gøre" som de siger i
> reklamen!

God ide... Takker... Det virker bare så underligt at begynde på det, når man
ikke har gjort det i de første 8 år...
Hvad mon hun ville tænke!

> John
> BMW R100RS '80 (der til tider kan ses på Sydfyn/Svendborg/Thurø)

Kører du med Schubert-hjelm?
Trille du med de "gamle" rundt i ny og næ... Der kører en klub for seniorer
hernede... "Daddy" triller rundt med dem i ny og næ..

Mvh
Allan

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 24-04-03 15:30

Du skal da bare spørge om hun gider ha en sur mand? Og om det ikke er 60.000
værd for en glad mand!

En bekendt skulle ind og købe en hjelmhue og kom hjem med en kværn til
150.000,-. Hvad sagde din kone spurgte jeg? Ikke noget svarede han, hun flik
en´ny bluse!

Sådan gør du det og så skulle den ged være barberet!

mvh

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 17:31

> En bekendt skulle ind og købe en hjelmhue og kom hjem med en kværn til
> 150.000,-. Hvad sagde din kone spurgte jeg? Ikke noget svarede han, hun
flik
> en´ny bluse!

Wow - Han hed McKinney til efternavn?

> Sådan gør du det og så skulle den ged være barberet!

Bare det var så nemt...

Allan

Fra : Armand

Dato : 24-04-03 17:49

Allan <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> skrev i en

> God ide... Takker... Det virker bare så underligt at begynde på det, når
> [...]

Hæ!
Engang for længe siden opdagede jeg i frokostpausen at byens blomsterhandler
havde tilbud på "forårsbuketter" og jeg besluttede derfor at køre forbi på
vejen hjem. Tilbage i frokoststuen foreslog jeg bredt hen over bordet om
ikke vi alle skulle ryge på ideen - men ikke én turde gøre det af frygt for
misopfattelse

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 18:00

> [...]
> vejen hjem. Tilbage i frokoststuen foreslog jeg bredt hen over bordet om
> ikke vi alle skulle ryge på ideen - men ikke én turde gøre det af frygt

Jeg ville også studse lidt hvis damen kom hjem (evt. efter et
kursus/seminar) og sagde.. "Ved du hvad skat... Jeg har besluttet at du skal
have en motorcykel... Skal vi tage ned til Henrik og se hvad han har på
lager?"....

WOOW - Jeg ville nok tænke... "Fuck - hun har noget "dummet" sig"... Og
derefter slå det ud af hovedet og tage ned til Henrik...

MVH
Allan

Fra : Futte & Co.

Dato : 24-04-03 18:55

> [...]
> situation... Jeg er 27 i dag - jeg vil IKKE vente til jeg bliver 50 med at
> få mig en cykel igen... (jeg HAR en jawa, men jeg vil gerne have noget

Sælg jawa'en for et halvt hundrede tusind
ellers må du vente lige som os andre. Og ikke bare til de 50, måske helt til
de 52

--
Jørgen , Brøndby, som kun oplyser alder i særlige tilfælde (ikke helt
helgammel)

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 23:45

> Sælg jawa'en for et halvt hundrede tusind
> ellers må du vente lige som os andre. Og ikke bare til de 50, måske helt
til
> de 52

Nej! Ik' om jeg vil. Den cykel var min første. Den er en del af min sjæl -
og sådan en sælger man bare ikke... Desuden kan jeg ikke få en hat for den,
og den hiver samtidig min accienitet (fuck, hvordan staver man til det?) op
hos TopDanmark - for 800,- kr/helårlig...
Den er ikke så ringe... Den er da også et fint alternativ til bil - hvis man
smider en sidevogn på, kunne evt. kommende unger, da også få en tur rundt i
byen (indtil de bliver 10 og fatter at den ikke er så sej)...

Mvh
Allan

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-04-03 00:08

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote in message

[klip]
> (fuck, hvordan staver man til det?)

F U C K - lige som du gør !

OK - jeg har dukket mig !

Og helt alvorligt: jeg mener faktisk at du stavede det ord rigtigt (det ord,
jeg lige har klippet væk og som jeg IKKE skal dumme mig med at stave forkert
nu, hvor jeg har stukket næsen frem).

Jesper
----------

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-03 00:22

> F U C K - lige som du gør !

LOL!!!

> OK - jeg har dukket mig !

Go' ide... (gammel kædestump kastes gennem værkstedet, i din retning)...

> [...]
ord,
> jeg lige har klippet væk og som jeg IKKE skal dumme mig med at stave

Jeg prøvede så godt jeg kunne... Accienitet... !? Yeah! Måske..

Mvh
Allan

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 25-04-03 07:55

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote:

> Jeg prøvede så godt jeg kunne... Accienitet... !? Yeah! Måske..
Ikke for at være ond eller noget, men nu kom jeg altså lige til at
finde min ordbog frem: Anciennitet, står der.

--
Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-03 08:06

> Ikke for at være ond eller noget, men nu kom jeg altså lige til at
> finde min ordbog frem: Anciennitet, står der.

Æææij... Hvor er du ond!!!
Og så med vilje!

Mvh
Allan

Fra : Futte & Co.

Dato : 25-04-03 14:21

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> wrote in message

> Ikke for at være ond eller noget, men nu kom jeg altså lige til at
> finde min ordbog frem: Anciennitet, står der.

Hovsa, dæn ær da hel galt deæn der mæ at ret på folks stavmåd, de pklejher
vi alså ek å gør herind hos motårsykælfolk, væl . Alle skal ha' lov til at
udytrer sig, også selvom de ikke lige er så gode til det boglige

--
Jørgen , Brøndby, iværtifal 7 år i skolen engang for længe længe siden
CB550F , den fine årgang 1975, ka' bare det der ......... erfaring du

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 25-04-03 18:03

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:

>Hovsa, dæn ær da hel galt deæn der mæ at ret på folks stavmåd, de pklejher
>vi alså ek å gør herind hos motårsykælfolk, væl . Alle skal ha' lov til at
>udytrer sig, også selvom de ikke lige er så gode til det boglige
Mange tak

Men nu spurgte Allan jo, og siden jeg heller ikke kunne stave til
[angsinitet], så fandt jeg ordbogen frem. Og så kunne jeg jo lige så
godt dele min nye viden med DFM

Nu ikke mere retstavning for denne gang - jeg ska' u' å' kør' noe'
kwærn!

--
Kåre

Fra : Armand

Dato : 25-04-03 19:11

Kåre Nejmann <post@kan.dk> skrev i en
> [...]

Mnjaeh :-/
Men når nu folk selv ved at det sandsynligvis er stavet forkert, så burde
man ulejlige sig med at slå op i en fremmedordbog (dét er forøvrigt måden at
indlære sig stavning på!) :-|

> Men nu spurgte Allan jo, og siden jeg heller ikke kunne stave til
> [angsinitet], så fandt jeg ordbogen frem.
> Nu ikke mere retstavning for denne gang -

OK, så!
Men lad os så snakke om udtale:
ordet udtales [angsjænitet](!), og med det i ørerne burde det være lettere
at
stave korrekt :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-03 19:44

> [...]
> man ulejlige sig med at slå op i en fremmedordbog (dét er forøvrigt måden

Jeg er doven i den henseende.. Og i fattede da hvad jeg mente...
(good luck - danish language)...

Mvh
Allan

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-04-03 09:10

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote:

> Jeg prøvede så godt jeg kunne... Accienitet... !? Yeah! Måske..

Anciennitet vist
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Ivan Bartholin Niels~

Dato : 24-04-03 21:16

> [...]
> situation... Jeg er 27 i dag - jeg vil IKKE vente til jeg bliver 50 med at
> få mig en cykel igen... (jeg HAR en jawa, men jeg vil gerne have noget

Hej Allan

Ja vi er mange der kender dit problem. Jeg læste dit indlæg tidligere på
dagen, og kom til at lade pc´en stå åben. Nu har min kone så siddet og
studeret tråden. Og så siger hun henkastet til mig at hun hellere må se at
få fat i din kones E-mail fordi de vist har lidt fælles interesser. Det må
du altså undskylde ;-(

Med venlig hilsen

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk

.....som købte en Honda CB500F 1975 sidste år fordi at den "kun" kostede 10K
og næsten ingenting kostede til forsikring, vægtafgift, syn, bremseklodser,
blinklygter, udstødningsventiler, maling, pudsecreme, olie, filtre, styr,
motorpakningssæt, knastkædestrammer, bagsvingerbøsninger,
forgaffelmanchetter, forgaffelolie, batteri, ladeapparat, donkraft,
momentnøgle.............................................

Held og lykke med projektet

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 23:47

> [...]
> få fat i din kones E-mail fordi de vist har lidt fælles interesser. Det må

Damn! Den får hun altså ikke...
I dag fik jeg hende til at sige: "Ja ja - når du får lidt mere i løn, så ser
vi på det..." - Så nu skal der andre boller på suppen, ved næste
lønforhandling... LOL

Mvh
Allan

Fra : Shsj

Dato : 24-04-03 21:44

"Allan" <allan (at) rasmussen.mail.FJERNEdk> wrote in message

> Hvordan får jeg hende overtalt til at indkøbe en brugt cykel i 60.000 kr.
> [...]

Jeg tror ikke det er undskyldninger du skal bruge, jeg tror det er teknik.
-Jeg kommer til at tænke på Bart fra Simpsons tegnefilmen, han mestrer
teknikken til fulde. Et eksempel kunne være:

"Måjegfåenmotorcykel-måjegfåenmotorcykel-måjegfåenmotorcykel-måjegfåenmotorc
ykel-måjegfåenmotorcykel-måjegfåenmotorcykel-måjegfåenmotorcykel-måjegfåenmo
torcykel-måjegfåenmotorcykel"...osv.osv.

....- Enten får du en motorcykel, eller også får du en flad. ...Jeg ville ta'
chancen

VH.
Shsj

Fra : MKS - 74

Dato : 24-04-03 21:47

On Thu, 24 Apr 2003 22:43:41 +0200, "Shsj" <Shsj@(FJERN)streamweb.dk>
wrote:

>...- Enten får du en motorcykel, eller også får du en flad. ...Jeg ville ta'
>chancen

*LOL* - Ja det ville jeg ærligt talt osse nogle gange kan det godt
betale sig at være infantil ....det man i hvert fald nok _ikke_ skal
sige er : Enten får jeg en motorcykel eller også får du en flad

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-04-03 23:25

"Shsj" <Shsj@(FJERN)streamweb.dk> wrote in message

> [...]
> torcykel-måjegfåenmotorcykel"...osv.osv.
>
> ...- Enten får du en motorcykel, eller også får du en flad. ...Jeg ville

Hæ hæ - den flade ku' jo så gi' dig chancen for at teste din nyindkøbte
hjelm.....så husk at sove med den på de første nætter.
Jesper
----------

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 23:49

> [...]
> torcykel-måjegfåenmotorcykel"...osv.osv.
>
> ...- Enten får du en motorcykel, eller også får du en flad. ...Jeg ville

Jeg bruger den allerede i begrænset omfang... Jeg tager emnet op mindst to
gange om dagen... "Du kan jo nok forstå skat... Jeg kan jo ikke trille rundt
på en cykel, der hvis jeg skulle sælge den kunne indbringe det samme som mit
MC-kluns... " (Se evt. selv hvad en Jawa '96 - med 70.000 km på klokken
koster på www.dba.dk ... )

Mvh
Allan

Fra : Pein

Dato : 25-04-03 19:33

Heh - engang økonomien strammede, og vi måtte sælge en ting, spurgte jeg
konen om hun syntes det skulle være bilen eller motorcyklen. Vi kunne få
flest penge for motorcyklen, så det var muligvis et godt bud - desværre.

Men svaret fra Lisbeth:
"Vi skal da sælge bilen. Vi kan jo ikke køre til Alperne i en bil."

Mvh. Niels