|
| Bilkøb v/ kommisionssalg? Fra : HT |
Dato : 23-04-03 22:20 |
|
Hej!
Hvis man nu køber en bil, der sælges i kommision, hvad så med ens gamle bil,
som man normalt ville lade indgå i handelen? Da den nye bil jo ret beset
sælges af en privat, så må det vel betegnes som en ren handel med
forhandleren, hvis man vil af med den gamle dyt også? Dvs. lavere pris for
den gamle spand end ved en regulær byttehandel. Eller hvad....?
Vil det så bedst kunne betale sig at gøre det samme med den gamle bil? Altså
lade forhandleren sælge den i kommision??
HT
| |
Uffe Kousgaard (23-04-2003)
| Kommentar Fra : Uffe Kousgaard |
Dato : 23-04-03 22:23 |
|
Der er vidst ikke meget jura i dit spørgsmål, så prøv en anden gruppe,
f.eks. dk.fritid.bil.
Hilsen
Uffe
> Hvis man nu køber en bil, der sælges i kommision, hvad så med ens
gamle bil,
> som man normalt ville lade indgå i handelen? Da den nye bil jo ret
beset
> sælges af en privat, så må det vel betegnes som en ren handel med
> forhandleren, hvis man vil af med den gamle dyt også? Dvs. lavere pris
for
> den gamle spand end ved en regulær byttehandel. Eller hvad....?
>
> Vil det så bedst kunne betale sig at gøre det samme med den gamle bil?
Altså
> lade forhandleren sælge den i kommision??
| |
HT (23-04-2003)
| Kommentar Fra : HT |
Dato : 23-04-03 22:38 |
|
Uffe Kousgaard wrote:
> Der er vidst ikke meget jura i dit spørgsmål, så prøv en anden gruppe,
> f.eks. dk.fritid.bil.
>
> Hilsen
> Uffe
>
Har postet der tidligere. Ingen reaktion efter et døgn, hvilket er
usædvanligt for den gruppe, så jeg tog det som et tegn på manglende
interesse for spørgsmålet. Derfor prøvede jeg her. Sorry....
HT
| |
jan@stevns.net (23-04-2003)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 23-04-03 22:32 |
|
"HT" <ht6040@hotmail.com> skrev :
>Hvis man nu køber en bil, der sælges i kommision, hvad så med ens gamle bil,
>som man normalt ville lade indgå i handelen? Da den nye bil jo ret beset
>sælges af en privat, så må det vel betegnes som en ren handel med
>forhandleren, hvis man vil af med den gamle dyt også? Dvs. lavere pris for
>den gamle spand end ved en regulær byttehandel. Eller hvad....?
>Vil det så bedst kunne betale sig at gøre det samme med den gamle bil? Altså
>lade forhandleren sælge den i kommision??
Skulle den ikke have været i dfb ?
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
HT (23-04-2003)
| Kommentar Fra : HT |
Dato : 23-04-03 22:39 |
|
jan@stevns.net wrote:
> "HT" <ht6040@hotmail.com> skrev :
>
>> Hvis man nu køber en bil, der sælges i kommision, hvad så med ens
>> gamle bil, som man normalt ville lade indgå i handelen? Da den nye
>> bil jo ret beset sælges af en privat, så må det vel betegnes som en
>> ren handel med forhandleren, hvis man vil af med den gamle dyt også?
>> Dvs. lavere pris for den gamle spand end ved en regulær byttehandel.
>> Eller hvad....?
>
>> Vil det så bedst kunne betale sig at gøre det samme med den gamle
>> bil? Altså lade forhandleren sælge den i kommision??
>
> Skulle den ikke have været i dfb ?
Har været der. Blev ikke besvaret, så jeg tolkede det som manglende
interesse for spørgsmålet.
HT
| |
jan@stevns.net (23-04-2003)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 23-04-03 23:14 |
|
"HT" <ht6040@hotmail.com> skrev :
>Har været der. Blev ikke besvaret, så jeg tolkede det som manglende
>interesse for spørgsmålet.
Naehhhh - de overfalder jo de fleste ? med stor iver
Men måske du har skrevet det lidt vel kryptisk ?
(Jura-mæssigt, er der vist ikke megen fugl's føde på den)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
|
|