CDI til Yamaha Fs-1
Fra : Duffi

Dato : 23-04-03 20:03

Hej derude...!

Ja nu er sommeren jo snart over os og alle er vel efterhånden komme ud og
køre igen...

Det er jeg ihvertfald... Har haft et helvedesbøvl med mine platiner, har
haft skiftet lortet 4 gange i vinter og det driller stadig en smule selvom
jeg vidst har fået lavet det ordentligt nu...
Ville RIGTIG gerne kunne køre sommeren igennem uden de helt store problemer,
har haft rigeligt...
har i snit kørt 65km mellem hver gang den har haft kørt i stykker,
selvfølgelig på de mest mærkværdige steder....

Ville så høre jer om i vidste om man kunne sætte en CDI tænding på yamsen og
i så fald hvilken og hvilket svinghjul...

Man kan da godt ha strøm (Lys, horn osv.) på dyret selvom man har CDI på,
ik?

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Mvh. Micki

Fra : Elbarto

Dato : 25-04-03 15:46

"Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i så fald hvilken og hvilket svinghjul...
>
> Man kan da godt ha strøm (Lys, horn osv.) på dyret selvom man har CDI på,

Den skulle passe fra en passola ;)
Hele CDI "anlægget"

Erik Elbarto

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 26-04-03 10:16

"Elbarto" <elbarto@it.dk> skrev i en meddelelse

> "Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hej Erik

Okay, ja det kan da endelig godt være at den passer lige over på. Men ved du
så hvordan en skal tilsluttes ??

--
/Brian Nørrelund
Automatikfagtekniker

Fra : Holger Danske

Dato : 26-04-03 10:48

Elbarto <elbarto@it.dk> wrote:
> "Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Den skulle passe fra en passola ;)
> Hele CDI "anlægget"

Øhh, hvad med lysspole og impulstænderen, og hvordan forbinder man
strømregulatoren, og skal man skifte det hele, kan man ikke beholde
lysspolen og tændingsspolen(impulstænderen) fra FS1'eren.
Og sidst men ikke mindst, hvordan strkker man det sammen, har du et diagram
eller lignende !??

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Duffi

Dato : 27-04-03 00:00

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> lysspolen og tændingsspolen(impulstænderen) fra FS1'eren.
> Og sidst men ikke mindst, hvordan strkker man det sammen, har du et

Som jeg har forstået på den som ligger og roder med scootere så skulle en
CDI sidde på den arm som svinghjulet sidder på og på sådan et anlæg skulle
der være spoler, på samme måde som yamahaen har nu, hvor der skulle sidde en
form for svinghjul ud over...

Altså nøjagtig på samme måde som nu bare med en form for elektronisk Tænding
(platiner og kondensator), strømmen skulle den få fra spolerne ligesom lyset
stadig vil blive skarpere afhænig af hvor mange omdrejninger den får...

Correct me if i'm wrong...!

Har ikke set sådan et anlæg før, har bare fået det beskrevet så ved ikke
rigtig om der er plads til det eller noget, men er der ikke nogle kloge
hoveder som har en fidus eller har set noget lignende??

Hygge..

-Micki