Andet multimedie
bentjuul 3670
Gemme grafik fra IE
Fra : Klaus Petersen

Dato : 23-04-03 14:14

Hej

Beklager hvis ikke dette er den rigtige nyhedsgruppe for mit spørgsmål, men
den forekom mig at være mest logisk...

Der er sket et eller andet med min browser (IE 6.0), så når jeg vil gemme et
stykke grafik fra browseren, kan jeg kun gemme det som bitmap.

Når der er et billede, fx
http://mars.jpl.nasa.gov/2001/instruments/themis-test.jpg, i browseren,
ville jeg normalt vælge "gem som" og så foreslår den selv navn og filtype
(altså her themis-test.jpg) - men nu er filtypen bitmap og filnavnet står
som ikke-angivet. Jeg har prøvet at finde noget under browserens
indstillinger, men desværre uden held.

Er der nogen her, der kender problemet og måske endda har en løsning?

På forhånd tak!

Klaus

Fra : Madsen

Dato : 23-04-03 14:23

Klaus Petersen skrev:

> Beklager hvis ikke dette er den rigtige nyhedsgruppe for mit
> spørgsmål, men den forekom mig at være mest logisk...

Egentlig så er det nærmere <news:dk.edb.internet.software.browser>
for der er spørgsmålet ofte oppe.

> Der er sket et eller andet med min browser (IE 6.0), så når jeg
> vil gemme et stykke grafik fra browseren, kan jeg kun gemme det
> som bitmap.

Prøv at tømme browser-cachen. Altså Temporary Internet Files.

Madsen.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-04-03 14:25

"Klaus Petersen" <klaus@NOSPAMklauspetersen.dk> wrote in message
> [...]
et
> stykke grafik fra browseren, kan jeg kun gemme det som bitmap.

Det er nok ikke den rigtige gruppe (der findes vidst en om browsere mv.).

Men problemet skyldes, at din cache (Temporary Internet Files) er fyldt op.
Tøm den (Menuen Tools/Internet Options), og så kan alt lade sig gøre igen...

/Per

Fra : Klaus Petersen

Dato : 23-04-03 14:49

Det var næsten for nemt - takker mange gange!

Klaus P