Hvordan samles ny knastkæde?
Fra : Hans Paulin

Dato : 23-04-03 12:10

....overvejer en gang i "ugen med de to torsdage" at hælde en ny
knastkæde på modellen - hvordan samles leddet typisk?
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Per L

Dato : 23-04-03 15:26

"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse
> ...overvejer en gang i "ugen med de to torsdage" at hælde en ny
> knastkæde på modellen - hvordan samles leddet typisk?

Leddet, som skal være et nitteled, samles - på autoriseret vis - med en
speciel tang, der næsten ligner en boltsaks i kæberne, som kan indstilles i
"gabet". - Ikke at jeg siger du kan bruge en boltsaks, - det kan du IKKE!!

Et alternativ er at være to om det, og med et modhold nitte samleleddet med
en passende mejsel eller uddriver.

- Sørg endelig for at lægge riiiiigeligt med klude i hullet i motoren - det
er RIGTIG træls at tabe leddet eller dele til samme ned i bunden....

Per L

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-04-03 22:49

Per L wrote:

> [...]
kan
> indstilles i "gabet". - Ikke at jeg siger du kan bruge en

....okay...

> [...]
motoren
> - det er RIGTIG træls at tabe leddet eller dele til samme ned i

....U said it! *G*

Tak for svaret!
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82