Byretsdomme - hvor findes?
Fra : MAndersen

Dato : 23-04-03 09:04

Hvor finder jeg domme afsagt i byretten, jeg kender ikke sagsnummeret så
findes der et sted jeg kan søge?

Dommen lader til at være fra 1995. UfR har ikke byretsdomme, og den er
heller ikke på FED.

mvh
MAndersen

Fra : Peter G C

Dato : 23-04-03 09:09

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg domme afsagt i byretten, jeg kender ikke sagsnummeret så
> findes der et sted jeg kan søge?

Så finder du ikke dommen. Længere er den ikke.

> Dommen lader til at være fra 1995. UfR har ikke byretsdomme, og den er
> heller ikke på FED.

Måske dommen er anket? I så fald kan den være optaget i UfR.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : MAndersen

Dato : 23-04-03 09:24

> "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så finder du ikke dommen. Længere er den ikke.

> Måske dommen er anket? I så fald kan den være optaget i UfR.
>
> /Peter

Dommen er ikke anket. Hvis jeg kendte sagsnummeret, kunne jeg så få adgang
til at læse sagen?

Sagen handler om nødværge efter Straffelovens, jeg skal så vurdere det samme
efter EAL.

mvh
MAndersen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 23-04-03 09:26

On Wed, 23 Apr 2003 10:23:58 +0200, "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk>
wrote:

>Dommen er ikke anket. Hvis jeg kendte sagsnummeret, kunne jeg så få adgang
>til at læse sagen?

Måske - afhænger af formålet.

Men når du kender til dommes eksistens, er det så via en af parterne?
For de har jo dommen...

--
Jakob Paikin

Fra : MAndersen

Dato : 23-04-03 09:36

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> skrev i en meddelelse

> Måske - afhænger af formålet.
>
> Men når du kender til dommes eksistens, er det så via en af parterne?
> For de har jo dommen...
> Jakob Paikin

Nej, jeg har fundet en afgørelse i FED 1999.1371. afslag på erstatning for
tab...... jeg mangler begrundelse for at byretten har dømt straffri i sagen,
selvom den udøvede vold var mere end der kunne betragtes som nødværge.
Ved at byretten har sagt at det ikke er nødværge pga. "for meget" vold mener
jeg ikke at erstatningsnævnet kan bruge det obj. ansvarsfrihedsgrund som er
lagt til grund for afslaget. ?

Det er til studiebrug på forsikringsakademiet.

mvh
MAndersen

Fra : Karina og Christian

Dato : 23-04-03 10:14

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
[klip]
> UfR har ikke byretsdomme

Helt så kategorisk skal du nu ikke være. Der /er/ faktisk også byretsdomme
optrykt i UfR, omend det er meget få.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : MAndersen

Dato : 23-04-03 10:30

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> [klip]
>
> Helt så kategorisk skal du nu ikke være. Der /er/ faktisk også byretsdomme

Faktisk er der mange, men de er fra da ruder konge var knægt, den nyeste er
fra 1984.
MAndersen