Andet multimedie
bentjuul 3670
Henvisning til online-illustration af skri~
Fra : Studio Smalbro

Dato : 23-04-03 06:51

Kan nogen henvise mig til - helst dansk - hjemmeside med en illustration af
skriftens anatomi? Altså sådan en illustration der fortæller hvad der er
grundlinje, stamme, serif, x-højde osv.
Kh
Bjørn

Fra : JMo.

Dato : 23-04-03 07:59

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in

> Kan nogen henvise mig til - helst dansk - hjemmeside med en
> illustration af skriftens anatomi? Altså sådan en illustration der
> fortæller hvad der er grundlinje, stamme, serif, x-højde osv.

Yep - det kan Google:

http://www.google.com/search?q=grundlinie%20stamme%20serif&hl=da&lr=

Fra : JMo.

Dato : 23-04-03 08:05

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in

> Yep - det kan Google:
>
> http://www.google.com/search?q=grundlinie%20stamme%20serif&hl=da&lr=

- der er også en her:

http://www.danbbs.dk/~erikoest/typo.htm

Eller hvis svensk går an så kunne:

http://www.isy.liu.se/~ingis/typografi.pdf

være et bud

Fra : Madsen

Dato : 23-04-03 11:28

Studio Smalbro skrev:

> Kan nogen henvise mig til - helst dansk - hjemmeside med en
> illustration af skriftens anatomi? Altså sådan en illustration der
> fortæller hvad der er grundlinje, stamme, serif, x-højde osv.

Jeg har tidligere fået dette link her i gruppen:
<http://www.orakel.dk/>. Måske er der noget på den du kan bruge.

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 23-04-03 19:03

Hej
Tak for tips'ene. De faldt på et tørt sted!
Kh
Bjørn