E-Mail
webnoob 5265
Outlook 2000 - kan den surfe usegroups og ~
Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 23-04-03 04:51

Spørgsmålet er tidligere stillet i dk.edb.system.ms-windows hvor jeg fik at
vide at jeg skulle spørge her så det gør jeg nu:

Som subjekt siger. Kan Outlook 2000 se usegrous uden at skulle bruge Outlook
Express? Og så synes jeg ikke at kunne finde et sted så jeg kan bruge den
digitale signatur og sende krypterede / signerede e-mails? Kan det passe at
en så stor udgave som Outlook 2000 som koster penge ikke engang kan så
simple ting?

/SoulWalkeR

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-04-03 05:14

"Ejvind \"SoulWalker\" Toft" <email@REMOVEetoft.dk> skrev :

>Som subjekt siger. Kan Outlook 2000 se usegrous uden at skulle bruge Outlook
>Express?

Stadigvæk nej, det fik du jo svar på.

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 23-04-03 06:48

> Stadigvæk nej, det fik du jo svar på.

Ja men det er jo lige så meget det andet jeg vil have svar på. Med at sende
krypterede / signerede emails og det kunne du jo ikke svare på, vel? Hvorfor
den uhøflige tone? Grunden til at jeg spørger igen med newsgroups er også at
jeg har hørt en der siger at man kan men han fik aldrig sagt hvordan han
gjorde det. Han sagde kun at man skulle hente en plugin et sted på
Microsoft's hjemmeside. Det håber jeg at nogen kan bekræfte her.

/SoulWalkeR

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-04-03 10:42

"Ejvind "SoulWalker" Toft" skrev i en meddelelse
> Ja men det er jo lige så meget det andet jeg vil have svar på.

Måske - men du spurgte om begge dele.

> [...]
> gjorde det. Han sagde kun at man skulle hente en plugin et sted på
> Microsoft's hjemmeside. Det håber jeg at nogen kan bekræfte her.

Det kan man ikke - men i de fleste versioner kan man starte
Outlook Express (eller en anden Newsreader) op inde fra
Outlook via et punkt i menuerne.

Jeg er dog ikke sikker på at man kan i f.x
Outlook XP ?

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-04-03 12:59

On Wed, 23 Apr 2003 07:47:58 +0200, "Ejvind \"SoulWalker\" Toft"
<email@REMOVEetoft.dk> wrote:

> [...]
>gjorde det. Han sagde kun at man skulle hente en plugin et sted på
>Microsoft's hjemmeside. Det håber jeg at nogen kan bekræfte her.

Du kan godt sende krypterede email gennem Outlook. Jeg har med stor
success brugt PGP til det job.
Flemming Jacobsen

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 23-04-03 13:23

"Thunderbird[7100]" <carshark[Spam Frabedes]@carshark.dk> skrev i en
meddelelse news:nvvcavsm33cmfofuori56ckl5th3ubc545@4ax.com...

> Du kan godt sende krypterede email gennem Outlook. Jeg har med stor
> success brugt PGP til det job.

Ja men jeg har den digitale signatur som er indbygget i Windows. I Outlook
Express skal jeg bare trykke på en knap og voila jeg "signer". Eller bare
lige trykke knappen "krypter" og voila jeg kryptere så let som ingenting.
Synes det virker mere og mere som om man skal gå på kompromi på mange
områder med Outlook. Newsgruops kan jeg fint gå med til. Men at undgå
certifikater det er ikke en ide jeg synes om. Desuden kan den ikke finde ud
af at bruge de certifikater jeg allerede har inde som Internet Explorer og
Outlook Express gør flittigt brug af og ingen problemer har med. Outlook
virker lidt underlig eftersom den skulle være en "større" version af Outlook
Express.

/SoulWalkeR

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-04-03 14:17

On Wed, 23 Apr 2003 14:22:47 +0200, "Ejvind \"SoulWalker\" Toft"
<email@REMOVEetoft.dk> wrote:

> [...]
>virker lidt underlig eftersom den skulle være en "større" version af Outlook

Du kan godt bruge certifikater i Outlook, mener jeg ihvertfald at jeg
har set det et eller andet sted.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-04-03 10:42

Fra : Robert Jensen

Dato : 23-04-03 16:02

On Wed, 23 Apr 2003 05:51:18 +0200, Ejvind "SoulWalker" Toft wrote:

> [...]
> en så stor udgave som Outlook 2000 som koster penge ikke engang kan så

da jeg skiftede brugte jeg outlook express alene som news reader ved at
skrive /newsonly efter i linket
så kommer mail funktionen ikke med i den.
det virkede meget godt.

med hensyn til kryptering, så bruger jeg tdc's digitale signatur med
outlook xp uden problemer, det var bare at følge vejledningen.

håber du kan bruge det til noget.

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk