Kvickly wireless tilbud
Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 22-04-03 23:37

I denne uge har Kvickly et tilbud på trådløst nesværksgear af mærket
Topcom. Der er dels et access point (Skyracer AP 544) til 899,- og et
PCMCIA kort (3044) til 499,-.

Spørgsmålet er nu, om de virker til Mac? Og er det i det hele taget et
godt køb, hvis det endelig skal være? De kan ses her:

http://www.topcom.net/product/body.php?cat=2&catsub=6#SKYR@CER%20PC%20CA
RD%203044

Jeg agter at forbinde en Tangerine iBook med OS 9 og en iMac 500 mhz med
OS 10.2.5, så de både kan dele kabelinternet og være på netværk.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-04-03 09:54

lars@nospamlarsonline.dk (lars kristian sørensen) writes:
>Jeg agter at forbinde en Tangerine iBook med OS 9 og en iMac 500 mhz med
>OS 10.2.5, så de både kan dele kabelinternet og være på netværk.

Hverken din iMac eller din iBook har PCMIA-port, så selv hvis der findes
drivere til kortet, vil du ikke kunne bruge det. Du er nødt til at anvende
Apples airport-kort. Køb dem evt brugt - den "gamle" model kan tit findes
til 400-450 kroner.
Hvad angår accesspoint, så vil jeg anbefale Netgear eller D-link. Begge
har accesspoint til cirka samme pris, og i hvert fald Netgear har også
modeller med indbygget switch, hvis du har brug for det. Begge mærker
bruges af folk her i gruppen, så du kan få hjælp, hvis noget driller (jeg
har aldrig hørt om Skyracer og har ikke stor tiltro til det).
Find priser og forhandlere på www.edbpriser.dk

Mvh Ben

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 24-04-03 09:33

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Apples airport-kort. Køb dem evt brugt - den "gamle" model kan tit findes

Det ville nok være en god idé. Er der nogen, der har et til salg, mon?

> Hvad angår accesspoint, så vil jeg anbefale Netgear eller D-link. Begge
> har accesspoint til cirka samme pris, og i hvert fald Netgear har også
> modeller med indbygget switch, hvis du har brug for det.

I så fald kan jeg vel nøjes med ét airport kort, ikke? Umiddelbart
virker det lidt dumt at skulle sætte kort både i den bærbare og den
stationære, hvis man kan nøjes med at forbinde den stationære til
accesspointet med et ethernet kabel.

> (jeg har aldrig hørt om Skyracer og har ikke stor tiltro til det).

Heller ikke her. Men det kunne jo godt være, at der var tale om et
hæderligt mærke i forklædning. You never know...

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-04-03 11:33

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg agter at forbinde en Tangerine iBook med OS 9 og en iMac 500 mhz med
> OS 10.2.5, så de både kan dele kabelinternet og være på netværk.

Hvis du bor i nærheden af Hellerup er du velkommen til at komme og teste
et D-Link set up.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 24-04-03 09:33

> Hvis du bor i nærheden af Hellerup er du velkommen til at komme og teste
> et D-Link set up.

Det gør jeg nu ikke. Jeg bor i Slagelse, men kommer faktisk meget
jævnligt til Københavnsområdet, så det ku´ da godt være.

Mange tak for tilbudet, i hvert fald.

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Ben Knudsen

Dato : 24-04-03 09:52

Jeg har vist set nogen på www.mediamac.dk for nylig...,

> [...]
>virker det lidt dumt at skulle sætte kort både i den bærbare og den
>stationære, hvis man kan nøjes med at forbinde den stationære til

Det kan du nemlig.

Ben