Transport af MC - dokumentar!
Fra : Erik

Dato : 22-04-03 22:45

Hej igen!

Tak for alle de råd som kom frem i den tråd jeg oprettede for kort tid siden
omkring transport af MC fra Tyskland.

Jeg har brugt nogen af dem og tilsat egne ideer.

Selve transporten af cyklen var en tur på ca 850 km. Dvs. ialt en køretur på
omkring 1700 km.

Det tager en del tid, når man max kører med 100 i timen. På vejen hjem med
cyklen valgte jeg at stoppe ca. hver 100 km. for at se efter fortøjningerne.

Billederne forklarer det nok lidt bedre

http://eriklacour.dk/mc/MCTransport.htm

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 22-04-03 23:06

"Erik" <loonie@surfmail.dk> skrev
> [...]

> Det tager en del tid, når man max kører med 100 i timen. På vejen hjem med
> cyklen valgte jeg at stoppe ca. hver 100 km. for at se efter

Du fik da hel hjem, tillykke med den.

Flot cykel iøvrigt

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Per Emborg

Dato : 22-04-03 23:07

Du kunne havde kørt gennem Irak uden at der ville havde sket noget

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Armand

Dato : 23-04-03 02:37

Per Emborg <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en
> Du kunne havde kørt gennem Irak uden at der ville havde sket noget

Ja, tak for kaffe!

Men: "Better safe, than sorry"

--
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 22-04-03 23:14

> Billederne forklarer det nok lidt bedre
>
> http://eriklacour.dk/mc/MCTransport.htm

FOR SØREN da den ville ikke være røget af i en orkan !! ) det er sq
solidt kram, jeg er ret sikker på at hvis traileren var væltet så var cyklen
blevet på Men jeg kan også bedst li det på den måde hellere en/to remme
for meget og så ingen bekymringer når man køre, end en for lidt og en masse
bekymringer ) Lækker cykel btw, tillykke med den !
hvad skal du gi i afgift for sådan en svend ?

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Jan Jensen

Dato : 23-04-03 07:28

Imponerende!!

Iøvrigt, hvis dette med at flytte rundt på MC dyrkes i ret stort omfang, har
CAPS (HD´erne) nogle beslag til traillere, der er beregnet til just det
samme, og som det ikke tager en halv formiddag og en hel pakke søm at banke
sammen. Uden at jeg er sikker mener jeg de koster i omegnen af 800 kr. Men
lignende kan givetvis svejses sammen af en smedelærling på ½ time.

Jan

Fra : Martin B

Dato : 23-04-03 18:03

> [...]

> Det tager en del tid, når man max kører med 100 i timen. På vejen hjem med
> cyklen valgte jeg at stoppe ca. hver 100 km. for at se efter

Hvaaaa, hvor lang tid tog det egentligt - jeg skal nemlig på en ligende tur
her i weekenden - der er bare ca 1000 km hver vej. Det er dog i en kassevogn
og ikke med trailer...

Mvh

Martin

Fra : Anneli

Dato : 28-04-03 22:55

"Erik" <loonie@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej igen!
> Jeg har brugt nogen af dem og tilsat egne ideer.

Ja, det skal lige love for ;0) Du kunne ha' lavet de vildeste
opbremsninger og der var aldrig sket noget :0)
Jeg viste din billeddokumentar til kæresten og fik håndslag på, at han
aldrig mere kalder mig hysterisk, når vi skal transportere Mc'er på
trailer (vi bruger tre stropper og MC'en på skrå med forhjulet i
hjørnet, det virker, jeg er bare let ængstelig)

Stor hilsen Anneli og savage :0)