Sidder du også fast i Mulholland Drive? (s~
Fra : Johannes Clausen

Dato : 22-04-03 22:38

Jeg mener ikke at der har været et post om dette her i gruppen, en
søgning fandt intet. Jeg har flere steder på nettet læst posts af
folk, der mener at MD er en noget opblæst skidt uden handling. Det er
sikkert ikke jer, I har jo forstand på film imidlertid mener jeg
at man kun behøver én enkelt nøgle for at "unlocke" mysteriet:

Alt i filmen, indtil Diane Seldwyn vågner, har bare været hendes drøm.

Efter at have fundet dette hint på nettet kan jeg forstå næsten alt
hvad der foregår. Lynch, du er jo genial :D

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Christian Kruse

Dato : 23-04-03 06:25

"Johannes Clausen" <hinors14@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Efter at have fundet dette hint på nettet kan jeg forstå næsten alt
> hvad der foregår. Lynch, du er jo genial :D

Tak for den, da! De der 10 Clues på DVD'en gav i hvert fald ikke den
helt store mængde løsning for mit vedkommende... =:[

--
Christian Kruse
Skribent @ www.filmzonen.dk

Fra : Karen

Dato : 23-04-03 08:13

On Tue, 22 Apr 2003 23:37:54 +0200, Johannes Clausen
<hinors14@hotmail.com> wrote:

> [...]
>

>Efter at have fundet dette hint på nettet kan jeg forstå næsten alt
>hvad der foregår. Lynch, du er jo genial :D

Jeg er en af dem der synes det er den mest geniale film ever! Her er
også en side med uddybende forklaringer:
http://archive.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis/

Karen

Fra : Per

Dato : 23-04-03 09:01

> [...]
>

> Efter at have fundet dette hint på nettet kan jeg forstå næsten alt
> hvad der foregår. Lynch, du er jo genial :D

Jamen hvor genialt er det dog hvis man skal rundt og rode på nettet for at
finde ud af hvad filmen går ud på?

Jeg er selv Lynch fan men brød mig ikke om MD.
Btw, tjek mig lige her ;))
http://pic3.picturetrail.com/VOL23/644027/1140761/13264325.jpg

Fra : Kasper Bang

Dato : 23-04-03 11:59

Per wrote:
> Jamen hvor genialt er det dog hvis man skal rundt og rode på nettet for at
> finde ud af hvad filmen går ud på?

Det er individuelt, hvad man foretrækker. Nogle vil gerne have lidt
hjælp til at forstå, hvad de har set - jeg må tilstå, jeg hører til den
gruppe. Andre, mere puritanske Lynchfans eller bare filmelskere generelt
ønsker at danne deres egen mening og gør det vel at mærke efter at have
set filmen adskillige gange. Denne fremgangsmåde foretrækker Lynch
selvfølgelig, at man vælger (jvf. det filmede Cannes-interview på
Filmlands hjemmeside under www.dr.dk/kultur). For ham bør det være en
individuel oplevelse - han har det bedst med, at folk har en personlig,
intuitiv forståelse af hans film. Som han siger i et interview på
salon.com: "I want a dream when I go to a film". Det er derfor, han ikke
ønsker at levere færdige tolkninger af sine film i interviews eller
kommentarspor, og kun (sikkert tilskyndet af filmselskabet) strækker sig
til de kryptiske ledetråde på dvd'en.

Med mine analyseevner, som stadigvæk er på kravlestadiet, ville det
kræve mange gennemsyn af filmen, før jeg ville nå til en for mig
tilfredsstillende forståelse af en film som Mulholland Dr., og det har
jeg p.t. ikke tid til. Derfor er det rart at kunne læse, hvad kloge
mennesker har gjort sig af tanker om filmen som f.eks. i
salon.com-analysen.

Under alle omstændigheder er det svært at komme uden om, at det er
dejligt, at der bare en gang imellem dukker en film op, som stiller krav
til publikum. Er det ikke også netop (jvf. div. interviews med Winding
Refn) at vise respekt for publikum i stedet for bare at servere fast
food?

MVH/Kasper Bang

Fra : Per

Dato : 23-04-03 14:43

Det sjove er, at en film som Lost Highway, som heller ikke giver vildt meget
mening, syntes jeg er ret fed.