Syn ad MC?
Fra : D@lby

Dato : 22-04-03 22:25

Hejsa NG,

Et lille spørgsmål.

Jeg har en cykel fra 1998. Den skal jeg sælge nu.

Hvordan er reglerne om syn ved ejerskifte? Synes jeg har hørt at en mc ikke
skal synes før den er 6 år gammel., eller hva?

Kan nogen fortælle mig de nøjagtige regler?

D@lby

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-04-03 22:47

"D@lby" wrote:

> Hejsa NG,
>
> Et lille spørgsmål.
>
> Jeg har en cykel fra 1998. Den skal jeg sælge nu.

Kommer an på hvornår i 1998 den er fra. Er den under 5 år regnet fra første
reg.dato skal den ikke synes. Er den over, skal den synes. Så holder den syn i
2 år. Er den over 10, så holder et syn kun 1 år.

> Hvordan er reglerne om syn ved ejerskifte? Synes jeg har hørt at en mc ikke
> skal synes før den er 6 år gammel., eller hva?

Dårligt rygte.

> Kan nogen fortælle mig de nøjagtige regler?

Er hermed gjort.

Ib Jakobsen

Fra : D@lby

Dato : 22-04-03 22:52

> [...]
syn i
> 2 år. Er den over 10, så holder et syn kun 1 år.

Den er fra Maj 1998 - så dvs at den skal ikke synes de næste 2 år hvis jeg
sælger nu? Eller skal den synes her til maj?
Sorry Jeg ikke fatter en brik - det må være tiden.

D@lby

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-04-03 22:55

"D@lby" wrote:

> første
> syn i
> >

> Den er fra Maj 1998 - så dvs at den skal ikke synes de næste 2 år hvis jeg
> sælger nu? Eller skal den synes her til maj?

Lad os sige den f.eks er reg. første gang 10/5-98. Så skal den sælges og
omregistreres inden den dato. Efter den dato er den over 5 år. Lig med den
skal synes.

> Sorry Jeg ikke fatter en brik - det må være tiden.

Håber det hjalp lidt.

Ib Jakobsen

Fra : D@lby

Dato : 22-04-03 23:02

> Håber det hjalp lidt.

Ja lidt Så køber skal ikke syne den...... hvis jeg sælger NU!?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-04-03 23:05

"D@lby" wrote:

> Ja lidt Så køber skal ikke syne den...... hvis jeg sælger NU!?

Bingo.
Men husk den skal også være omregistreret. Men det er bare en formsag på
motorkontoret. Med mindre køber skal gøre det. Og er lidt sløv osv. Husk
forsikringsbevis.

Ib Jakobsen

Fra : D@lby

Dato : 22-04-03 23:13

> Men husk den skal også være omregistreret. Men det er bare en formsag på
> motorkontoret. Med mindre køber skal gøre det. Og er lidt sløv osv. Husk
> forsikringsbevis.

Har det - TAK!